Какво представлява алгоритъмът u-law?
U-law, μ-law или mu-law е стандарт за компресия на сигнала в дигиталната телекомуникация. Той една от двете версии на стандарта G.711. Този алгоритъм за кодиране се използва в телекомуникацията в Северна Америка и Япония за оптимизиране на динамичния обхват в аналогови аудио сигнали преди да бъдат дигитализирани.
Като цяло, динамичният обхват е съотношението между най-силния звук, при който няма изкривяване, и фоновия шум.
Това кодиране намалява динамичния обхват на сигнала и така подобрява ефективността на кодирането и води до по-добро съотношение сигнал-изкривяване, отколкото линейното кодиране.
Как работи алгоритъмът u-law?
Обяснено на прост език, u-law, компресира звуци, например човешка реч и други цифрови сигнали, до 8 бита при предаването им в телекомуникационни системи – телефония. Това осигурява по-чист звук, като същевременно запазва приблизително същото ниво на шум.
Алгоритъмът u-law се използва както в по-стари, така и в по-нови дигитални системи. В аналоговите системи се използва след като звукът е бил получен от цифрова компютърна система. Тази промяна се извършва чрез използването на нелинеен усилвател.
Ако сигналът вече е дигитален, няма нужда от допълнително компресиране, тъй като 8-битов файл е идеалният размер за дигитален файл и ще бъде разпознат от повечето компютри.
Този алгоритъм се използва в някои стандартни програмни езици, които го използвам, за да създават и съхраняват звуци – например sun.audio в Java 1.1.
Would you like to make better calls?
Experience our key features with a free LiveAgent trial and see what it’s like to provide professional services with our solution.
Frequently asked questions
Как се използва u-law?
В аналоговите системи се използва за превръщането на аналогов сигнал в дигитален. Това се прави чрез нива на квантуване, зададени за аналоговия сигнал, които трябва да са в неравно пространство според алгоритъма u-law. Ако работите с цифров сигнал, няма нужда да го конвертирате и алгоритъмът u-law може да се приложи директно.
Expert note
U-law е алгоритъм за компресиране на аудио сигнали, използван в телефонните мрежи. Конвертирането на аналоговия сигнал в неравно пространство е необходимо според алгоритъма u-law.

VIPTel LiveAgent е фирма, която предлага софтуер за клиентско обслужване, включително VoIP телефонни системи и софтуер за управление на оплаквания. Компанията има и портал за поддръжка и партньорска програма, където е възможно да се научи повече за услугите и да се заяви демонстрация или оферта. В сайта има информация относно блог, терминологичен речник, академия, шаблони, уебинари, тест за скорост на писане и калкулатор на цени. Фирмата е носител на награди и сертификати и има отзиви от клиенти. Технологиите, които фирмата използва, са популярни и се отнасят до софтуер за самообслужване, входяща телефонна централа, клиентски портал и управление на имейли.
Неограничени записи на разговори
LiveAgent предлага вътрешна комуникация между агенти, като съобщенията и прикачените файлове са видими само за получателя. Системата е подходяща за спестяване на време и улеснение на връзката между екипите. LiveAgent предлага също редица софтуерни решения за клиентско обслужване, включително за входящи телефонни централи, управление на оплаквания и имейли.
Автоматично разпределение на тикети
LiveAgent предоставя автоматизирано разпределение на запитванията, което спестява време и пари. Софтуерът може да направи разпределението на заявки автоматично, оставяйки на служителите да се съсредоточат върху поддържането на взаимоотношенията с клиентите. LiveAgent също така предлага опция за чат с клиентите и може да се използва като инструмент за комуникация. Експертите препоръчват LiveAgent за персонализирано, навременно и компетентно обслужване на клиентите.
LiveAgent е софтуер за клиентско обслужване, който предлага интеграция с пет социални мрежи, включително Facebook, за подобряване на взаимодействието с клиентите. Мултибранд добавката на софтуера позволява управление на повече от една марка едновременно, включително управление на различни характеристики като хелп деск, обслужване на имейл адреси и социални медии. Обслужването чрез множество канали е важно за бизнеса, особено за марки, насочени към хора, свикнали с тези начини на комуникация. LiveAgent предлага безплатен тестов период за корпорации и функционалности включват личен мениджър на ключови профили.