Какво е IT хелп деск?
IT хелп дескът е вид хелп деск, предоставен от техническото обслужване за да помогне на клиентите при техните IT запитвания , проблеми и да предостави комбинация от услуги в сферата на информационните технологии. Така, основната цел е да се предостави IT съдействие и помощ.
Групата на представителите клиентско обслужване използва хелп деск софтуера за да разрешава проблеми и възникнали запитвания. IT хелп дескът съхранява контактите за клиентите, управлява запитвания (следи и ги сортира) и предоставя много други функции и характеристики.
Frequently asked questions
Какво е IT хелп деск?
IT хелп дескът е отдел в рамките на организация, който е отговорен за предоставянето на обслужване, свързано с техническите проблеми на потребителите. Повечето компании използват хелп деска за по- бързи отговори на клиентските запитвания по имейл, телефон, уебсайт или чат на живо. IT хелп дескът предоставя също така съдействие за другите служители в дадена организация.
Кои са елементите на IT хелп деск?
Основните елементи на IT хелп деска са управлението на инциденти, например ежедневни проблеми, с които се сблъскват потребителите, управление на проблеми, напр. по- сериозни запитвания, свързани с ефикасните технически операции, управление на промените, които възникват, когато промените бъдат представени на софтуера, който има значително въздействие върху неговата употреба. В допълнение към това, основните елементи са тикетите, които имат да обработят, както и управлението на запитванията за услуга.
Има ли начин да се подобри IT хелп деска?
Има някои много важни стъпки, които можете да предприемете за да подобрите Вашия IT хелп деск. Първо, определете точно от какво се нуждаят Вашата организация и Вашите клиенти. Като отговаряте на нуждите на двете страни, ще създадете най-добрия хелп деск. Влезте в кожата на Вашите клиенти и им дайте най- доброто преживяване по отношение на клиентската услуга. Автоматизирайте действията и не се страхувайте да използвате новите технологии за да постигнете Вашите цели (но не и със сила).
Expert note
IT хелп деск е важна част от всяка организация, която се нуждае от техническа поддръжка. Възползвайте се от новите технологии, за да подобрите Вашето обслужване на клиенти.

Текстът обсъжда важността на обслужването на клиенти и инструментите и техниките, необходими за постигане на добри резултати. Кол центърите за обслужване на клиенти са важен инструмент за управление на комуникациите с клиентите и управление на базата данни с клиенти. Текстът припомня важността да имате клиентоориентиран подход и кодекс на практиката за компаниите.
Хелп дескът е информационна и комуникационна система, която служи за обслужващ канал между клиентите и доставчиците на услуга. Вариантите на хелп деск системите включват кол център, онлайн чат, имейл обслужване. Хелп деск порталът е портал, на който клиентите могат да открият отговори на въпросите си за продукти и услуги и да получат помощ без да имат нужда от агенти. LiveAgent предлага безплатен хелп деск портал, който е вграден в системата и може да се персонализира според нуждите на компанията и клиентите.
Текстът представя системите за обслужване на клиентите в IT областта, като описва тикетинг системите, жизнения цикъл на тикетите, интерфейса на агента и други важни детайли за успешното управление на клиентската информация. Споменава се и софтуерният продукт LiveAgent, който предоставя различни възможности за клиентско обслужване. Текстът обяснява как работи IT хелп дескът и кои технологии са препоръчителни за най-доброто обслужване на клиентите.
Текстът описва системата за клиентска поддръжка на LiveAgent, която включва жизнения цикъл на тикетите и софтуерна поддръжка. Жизненият цикъл на тикетите може да бъде маркиран като "Нов", "Отворен", "Отговорен", "Приключен" или "Отложен". Общите разговори включват цялата история на обслужването на клиентите. Анализът на жизнения цикъл на тикетите позволява определянето на най-често срещаните видове тикети и техния бърз отговор. LiveAgent предлага софтуерна поддръжка и следене на всички действия във връзка с тикетите.