Какво е удовлетвореност на клиентите?
Удовлетвореността на клиентите е интензивност или степен на удовлетворение, получеа от продукти, услуги или грижа за клиента. Това е ситуация , в която клиентът е доволен от компания. Удовлетвореността на клиентите отразява дали очакванията на клиента са изпълнени или не.
Когато дадена компания повиши удовлетвореността на клиентите, тя може да намали разходите и да увеличи продажбите. Щастливият клиент често препоръчва компанията на своите приятели, семейство или колеги и това води до нови потенциални клиенти. Фирмата може да повиши удовлетворението чрез предоставяне на качествени продукти, услуги и поддръжка на клиенти, чрез цени или чрез добра атмосфера на магазина. Но има и много други начини.
Frequently Asked Questions
Какво е удовлетвореност на клиентите?
Удовлетвореността на клиентите е степента на удовлетвореност на клиента от продукта или услугата, които са закупили, или от клиентската поддръжка. Tя отразява дали очакванията на клиента са изпълнени и нуждите са удовлетворени.
Как да измерим удовлетвореността на клиентите?
Удовлетвореността на клиентите може да се измери по няколко начина. Това може да е резултат от удовлетвореност на клиентите, благодарение на който ще получим отговори на въпроса дали клиентите са доволни от обслужването на клиентите или не. Можете също така да проучите оценката на усилията на клиента, която показва колко усилия трябва да положи клиентът в процеса и да се свърже с обслужването на клиентите. Друга възможност са анкети с подробни запитвания, които се изпращат на клиентите чрез приложението, след приключване на услугата, по имейл или чрез чат на живо.
Как да подобрим удовлетвореността на клиентите?
За да подобрите удовлетвореността на клиентите, направете обслужването на клиентите възможно най-високо - така че клиентът да почувства важен за вас. Опитайте се също така да разберете клиента и неговите решения и да отговорите на неговите нужди. Трябва също да се погрижите за потребителско изживяване, за да може клиентът ви да премине през процеса на покупка по най-лесния и интуитивен начин.
Целта на клиентското удовлетворение с най- добрите практики
Създаването на култура, подкрепяща обратна връзка и обучение на екипа за клиентски успех, е ключово за увеличаване на лоялността и бизнеса. Проактивност, омниканалност и персонализация са от съществено значение за постигане на щастие на клиентите.
Ориентирана към клиента услуга
Фокусирайте се върху добавянето на желани характеристики като безплатна доставка или лесна рекламация, за да подобрите клиентското преживяване. ABM стратегията е от съществено значение за B2B сектора, както и събирането на клиентска обратна връзка и насърчаването на препоръките на клиентите.
Удовлетвореността на клиентите от обслужването
Взаимоотношенията с клиентите са от съществено значение за успешността на компанията. Удовлетвореността на клиентите се определя от тяхния опит с продуктите и услугите на компанията. За подобряване на удовлетвореността е необходимо да се развиват комуникационните умения и да се осигурява многоканална услуга.
Списък със задачи за клиентско обслужване
Усъвършенстването на комуникационните умения, езиковото обучение и обучението по телефонен етикет може да подобри ясната комуникация. Важно е да сравним качеството на клиентското обслужване с поставените цели и да използваме инструменти като Asana, Trello, Google Sheets и Tableau, за да следим напредъка и да представим данните визуално. Оценката на съответствието към стандартите ISO 27001, NIST 800-53 и COBIT може да улесни процеса на одит и защитаване на бизнеса.