Какво е удовлетвореност на клиентите?
Удовлетвореността на клиентите е интензивност или степен на удовлетворение, получеа от продукти, услуги или грижа за клиента. Това е ситуация , в която клиентът е доволен от компания. Удовлетвореността на клиентите отразява дали очакванията на клиента са изпълнени или не.
Когато дадена компания повиши удовлетвореността на клиентите, тя може да намали разходите и да увеличи продажбите. Щастливият клиент често препоръчва компанията на своите приятели, семейство или колеги и това води до нови потенциални клиенти. Фирмата може да повиши удовлетворението чрез предоставяне на качествени продукти, услуги и поддръжка на клиенти, чрез цени или чрез добра атмосфера на магазина. Но има и много други начини.

Frequently Asked Questions
Какво е удовлетвореност на клиентите?
Удовлетвореността на клиентите е степента на удовлетвореност на клиента от продукта или услугата, които са закупили, или от клиентската поддръжка. Tя отразява дали очакванията на клиента са изпълнени и нуждите са удовлетворени.
Как да измерим удовлетвореността на клиентите?
Удовлетвореността на клиентите може да се измери по няколко начина. Това може да е резултат от удовлетвореност на клиентите, благодарение на който ще получим отговори на въпроса дали клиентите са доволни от обслужването на клиентите или не. Можете също така да проучите оценката на усилията на клиента, която показва колко усилия трябва да положи клиентът в процеса и да се свърже с обслужването на клиентите. Друга възможност са анкети с подробни запитвания, които се изпращат на клиентите чрез приложението, след приключване на услугата, по имейл или чрез чат на живо.
Как да подобрим удовлетвореността на клиентите?
За да подобрите удовлетвореността на клиентите, направете обслужването на клиентите възможно най-високо - така че клиентът да почувства важен за вас. Опитайте се също така да разберете клиента и неговите решения и да отговорите на неговите нужди. Трябва също да се погрижите за потребителско изживяване, за да може клиентът ви да премине през процеса на покупка по най-лесния и интуитивен начин.
Expert note
Удовлетвореност на клиентите е чувство или степен на удовлетвореност, които биват причинени от продуктите, услугите или грижата за клиентите. Целта е компанията да удовлетвори очакванията на клиентите.

Целта на клиентското удовлетворение с най- добрите практики
ABM маркетингът подобрява ориентацията към клиентите в B2B сектора. Комуникационни умения и обучение на персонала са ключови за успешно клиентско обслужване.
Анкета за клиентско обслужване
Подобрете комуникацията с клиентите чрез ABM стратегии и обратна връзка. Обучение на служителите и инструменти за обслужване на клиенти са също важни.
Прогнозни оценки за удовлетвореността
Маркетингът и обучението на персонала са от решаващо значение за подобряване на клиентското обслужване и удовлетвореността. Прогнозните оценки и софтуерът LiveAgent са важни инструменти в B2B индустрията.
Процеси в обслужването на клиенти
Статията представя най-добрите начини за подобряване на продажбите. Съветва се да се има опит в клиентското обслужване и да се използват автоматизирани имейли и маркетингова автоматизация, за да се подобри задържането на клиентите, клиентската лоялност и продажбите. Също така, дават се съвети за уговаряне на търговска среща с потенциални клиенти, като използване на софтуер за клиентско обслужване, приложения за проследяване на времето и софтуер за видеоконференции. Анализирането на отзивите и настроенията на клиентите също е важно, както и имане на личностни умения като активно слушане и търпение.