Какво е клиентската удовлетвореност от обслужването?
Удовлетвореността на клиентите от обслужването е термин, който често се използва в маркетинга. В икономиката удовлетвореността на клиентите е набор от техники, насочени към максимизирането й. Степента на удовлетворение се определя като броя на клиентите, чийто опит надвишава обичайните нива на удовлетвореност. Тя е мярка за това как продуктите и услугите, предоставяни от дадена компания, отговарят или надхвърлят очакванията на клиентите. Удовлетвореността на клиентите се дефинира като брой клиентите или процент от общия брой, чиято обратна връзка за техния опит с продукти или услуги на компанията (рейтингови индекси) надвишава обичайни нива на удовлетвореност.
Frequently Asked Questions
Какво означава удовлетвореността на клиентите от обслужването?
Тя не е нищо повече от удовлетвореността на клиентите след като са комуникирали с Вашия отдел за обслужване. Тя е степента на тяхното удовлетворение от предоставяната услуга, разрешаването на техния проблем и получаването на помощ и подкрепа.
Как да измерим клиентската удовлетвореност от обслужването?
Удовлетвореността на клиентите от обслужването може да бъде измерена по няколко начина. Можете да помолите клиентът да попълни анкета или в приложението (ако имате такова), или там където е предоставена услугата - в социалните мрежи, по имейл или по телефона. Това може да се осъществи и със специални инструменти като CSAT, нетен резултат на организацията или оценка на усилията от страна клиента.
Как да подобрим удовлетвореността на клиентите от обслужването?
За да подобрите удовлетвореността на клиентите, на първо място, трябва да развиете обслужването и да се стремите към върхови постижения. Изключително важно е клиентът да е в центъра на вниманието - изслушвайте клиентите, давайте им това, от което имат нужда, и бъдете активни. Проактивността показва, че клиентът е важен за компанията.
Списък със задачи за клиентско обслужване
Усъвършенстването на комуникационните умения, езиковото обучение и обучението по телефонен етикет може да подобри ясната комуникация. Важно е да сравним качеството на клиентското обслужване с поставените цели и да използваме инструменти като Asana, Trello, Google Sheets и Tableau, за да следим напредъка и да представим данните визуално. Оценката на съответствието към стандартите ISO 27001, NIST 800-53 и COBIT може да улесни процеса на одит и защитаване на бизнеса.
Целта на клиентското удовлетворение с най- добрите практики
Създаването на култура, подкрепяща обратна връзка и обучение на екипа за клиентски успех, е ключово за увеличаване на лоялността и бизнеса. Проактивност, омниканалност и персонализация са от съществено значение за постигане на щастие на клиентите.