Тествай безплатно

Застъпничество за клиентите

Какво е застъпничество за клиента?

Застъпничеството е вид клиентско обслужване, когато компанията се фокусира и се опита да направи най- доброто за клиентите. Важно е всички клиенти да останат доволни, като се справяме с техните проблеми и запитвания. Определянето и отговарянето на изискванията може да бъде напрегнато и трудно.

Но все пак, клиентското застъпничество е важна стратегия за Вашия бизнес.

Може да увеличи:

  • продажби
  • доходи
  • доверие в компанията
  • клиентско задоволство
  • задържане на клиентите
  • привързаност към марката
  • customer loyalty

Създава също така дълбока и ангажираща връзка с всички клиенти.

Какво е програма за клиентско застъпничество?

It is a form of marketing strategy. The purpose is to create representatives/spokespeople of your company. And encourage sharing their thoughts about products/services. This could be for example through social media or by word-of-mouth. Having a great customer experience can influence their reviews/testimonials.

Ето и няколко съвета за подобряването на клиентското преживяване:

  • go omnichannel 
  • използване на софтуер за клиентско обслужване като LiveAgent
  • вслушване в клиентите и подобряване
  • създаване на лесно клиентско пътешествие
  • съпричастност спрямо клиента
  • възможно най- голяма достъпност
  • персонализиране на клиентското преживяване
  • раздаване на подаръци
  • отговаряне на клиентите в реално време
  • покани за пускане на нов продукт/събития на VIP клиенти
  • квалифицирани агенти клиентско обслужване
  • събиране на клиентски данни за подобрение

Customer advocate is a person whose job is to find out the needs of a company's customers, and to make sure that the customers are provided with what they wantú>

Cambridge dictionary

Каква е ролята на застъпничеството за клиента?

Ролята е да се информират потенциалните клиенти за продуктите или услугите на компанията. Основната цел е да влияе положително на голяма група от хора, които да инициират действия с цел купуване. Този процес трябва да се случва органично, на базата на страхотно/ забележително клиентско преживяване. Или когато застъпникът на клиента почувства, че има огромен смисъл да се сподели с аудиторията.

Как се управлява клиентското застъпничество?

Както споменахме по- горе, клиентското обслужване трябва да се случва органично. Но има няколко неща, които можете да направете за да управлявате Вашето клиентско застъпничество.

Първоначално, изграждането на Вашите клиентски застъпници може да е предизвикателство. Но все пак, ако погледнете отблизо Вашите настоящи клиентски застъпници, можете да изградите профила на такова лице. Следователно много по- лесно е да погледнете Вашата база данни с клиенти и да потърсите правилните кандидати.

Друг аспект за управление на клиентските застъпници е да ги накарате да се чувстват специални. Дайте им определена бизнес проницателност или ги поканете на пускането на нов продукт. Накарайте ги да се почувстват включени е определени аспекти на компанията. Вашата компания може само да спечели от такава обратна връзка.

Another important driver of customer advocacy is social media. In recent years, this has become an important way to communicate with your customers. Therefore, you should not overlook it in your company. So, how can you drive customer advocates through social media? Observing customer engagement and asking for a review might do the trick!

В момента можем да автоматизираме рецензиите като настроим имейл автоматизацията. Това може да се окаже друг ефективен стимул във Вашата компания. Автоматичните имейли могат да генерират важна обратна връзка за компанията.

Frequently asked questions

What is a customer advocate?

A customer advocate is a person whose job is to discover the customers' needs to improve customer satisfaction and attract new leads. 

 

How do you build customer advocacy?

The most natural and obvious way is to ask customers for feedback after providing stellar customer service. If you receive great feedback, try to offer them a loyalty program or a referral program for repeated purchases. 

How do you measure customer advocacy?

The best and most organic way to measure customer advocacy is through customer reviews. Customer reviews have a huge impact on any business. Thus, you should put a focus on collecting testimonials as well as responding to them if necessary.  

Обратно към терминологичния речник Регистрирайте се БЕЗПЛАТНО

Сайтът ни използва бисквитки. Ако останете, приемаме, че сте съгласни да използваме бисквитки, както е описано в политиката за поверителност и бисквитки.

×
Насрочете обаждане лице в лице и разберете как LiveAgent може да помогне на бизнеса ви.

Свободни сме в различни дни

Насрочете демо