Какво представлява обратното обаждане от отдела за клиентска поддръжка?
Обратното обаждане от отдела за клиентска поддръжка е функция на IVR (интерактивната система за гласови отговори), част от софтуера за кол център. Накратко това е автоматично обратно обаждане, което се изпълнява изцяло от програмния продукт на кол центъра ви.
Защо клиентите заявяват обратно обаждане?
Клиентите заявяват обратно обаждане по три основни причини:
- Не обичат да чакат, докато обаждането им е в режим на изчакване
- Линията е заета/опашката с обаждания е прекалено дълга
- Няма свободни служители, които да отговорят на обаждането (например в извън работно време)

Как се осъществява автоматичното обратно обаждане?
Обикновено след като клиентът заяви обратно обаждане, разговорът бива приключен. Въпреки това системата запазва телефонния номер на обаждащия се и го поставя в опашката с чакащи обаждания. Когато номерът достигне предна позиция, системата автоматично набира запазения номер и свързва обадилия се клиент с определен служител от екипа за обслужване на клиенти.
Защо е полезна функцията обратно обаждане?
Обратното обаждане е полезна, защото може да:
- Повиши удовлетвореността на клиентите
- Намали усилията на клиентите
- Намали броя на отпадналите обаждания
- Скъси опашката с обаждания
- Предостави повече възможности за продажби
- Увеличи производителността на труда на служителите
- Даде повече полезна информация за работата на кол центъра ви
Как можете да внедрите тази функция в LiveAgent?
За да започнете да използвате функцията на IVR менюто за обратно обаждане, трябва да свържете VoIP телефонен номер към профила си в LiveAgent. След като направите това, трябва да създадете IVR скрипт и да качите IVR съобщения. За да видите подробното ни ръководство за настройване на IVR менюто, прегледайте тази статия.
Следва добавянето на скрипта за обратно обаждане към IVR скрипта ви следвайки това ръководство. Когато сте готови, натиснете бутона “запази” и тествайте функцията като се обадите на номера свързан с профила ви в LiveAgent.
Изслушайте указанията на IVR менюто и натиснете съответната цифра на клавиатурата на телефона (например “Натиснете 4, за да заявите обратно обаждане”). Разговорът ви трябва веднага да приключи, а таблото ви за управление в LiveAgent да започне да звъни, докато не бъде прието обаждането от някой служител. След като бъде прието, системата на LiveAgent автоматично ще набере номера ви, създавайки автоматично обратно обаждане.
Искате да научите повече за обратното обаждане от отдела за клиентска поддръжка?
Прегледайте най-новите публикации в блога ни.
Expert note
Обратно обаждане от отдела за клиентска поддръжка е функция на IVR, която гарантира висококачествено обслужване на клиентите и тяхното време е ценно за компанията.

LiveAgent предлага различни възможности за оптимизиране на работния процес. Сред инструментите са смарт правилата, които автоматизират условията и действията в определени ситуации. Отговарянето на имейли е от съществено значение за поддържане на връзката с клиентите. LiveAgent предоставя опция за преназначение на тикети, която може да осигури бърз отговор на въпроса на клиента. Самообслужването е лесен и удобен начин за решаване на проблема без да е нужна свързаност с екипа за обслужване на клиенти.
Текстът представя информация за ролите на потребителите, общностния форум, сътрудниците, правилата за управление и клиентската формуляр на софтуер за обслужване на клиенти в модната индустрия на LiveAgent. Представени са и някои функции на софтуера, като портала за поддръжка, прехвърлянето на данни и системата за управление на оплаквания. LiveAgent е софтуер за клиентско обслужване, който предлага алтернативи, тест за скорост на писане и калкулатор на цени. Производителят предлага демонстрация, поддръжка и партньорска програма.
Статията обобщава важни аспекти за доставяне на бързо и ефективно обслужване на клиенти. LiveAgent предлага различни функции, като смарт правила и самообслужване, които автоматизират работния процес и водят до подобряване на ефективността. Трансферът на тикети и споделянето на запитвания са също ключови за постоянната връзка с клиентите.
Статията представя различни аспекти на работата на служителите за обслужване на клиентите в компании. Описват се ролите на различните членове на екипа и различни методи за поддръжка на клиентите, включително затвореното запитване. Продължителната цел е да се предоставя качествена и бърза помощ на клиентите. Отговорите трябва да са полезни и да се изпращат възможно най-кратко време, а клиентите трябва да затварят запитванията.