Какво е CRM?
Управлението на отношенията с клиентите, познато още като CRM, означава стратегии и технологии, използвани да се управляват връзките и взаимодействията с клиентите. Основната цел на CRM е да подобри и анализира бизнез отношенията.
Информацията за клиентите се събира от CRM системите чрез различни канали, като сайта, социални медии, маркетингови материали и други. Можете да съхранявате продажбите, запитванията, възможностите, детайлите за контакт и други. Управлението на връзките с клиентите също така има голямо влияние върху компанията. Помага да се събират данни, да се управлява екипа за обслужване на клиенти и да се повиши удовлетвореността на клиентите.
Frequently Asked Questions
Какво означава съкращението CRM?
Съкращението CRM означава Customer Relationship Management (управление на отношенията с клиенти). По-просто казано, благодарение на CRM компаниите могат да управляват бизнес отношенията, данните и информацията, свързани с тях.
Какви са видовете CRM?
Има няколко вида CRM. Първият е оперативен CRM, който, благодарение на възможностите си, предоставя на отделите за клиентско обслужване, маркетинг и продажби възможността да предоставят по-добро обслужване на настоящите и бъдещите клиенти. Вторият тип е колаборативен CRM, който поддържа взоимовръзките с доставчиците и дистрибуторите. Базира се на споделени данни за клиентите. Друг тип е аналитичният CRM, благодарение на който можете да анализирате данните и да извадите съответните изводи. Интересен тип е стратегическият CRM, който в основата си поставя клиента на първо място чрез използването на негови данни и текущите тенденции. Последният тип е CRM, използван за управление на кампании, благодарение на който можете ефективно да провеждате кампании за продажби и маркетинг.
LiveAgent CRM ли е?
LiveAgent е инструмент, който може да се интегрира със CRM и да подпомага дейностите му. В LiveAgent, можете да съхранявате данните за клиента в полето за информация за контакта.
Expert note
CRM е стратегия и технология за управление на връзките и взаимодействията с клиентите, с цел подобряване и анализиране на бизнес отношенията.

Ефективен софтуер за обаждания от изходящ център
Създайте секция за поддръжка на клиенти с LiveAgent - софтуер, който позволява бързо и лесно писане и адаптиране на статии. Достъпен 24/7, без програмиране.