Взаимоотношения с клиенти

Какво представляват взаимоотношенията с клиентите?

Customer relationship - the way in which a business and its customers feel and behave towards each other over a period of time, and the effect of this on the business.

Cambridge dictionary

Взаимоотношенията с клиентите са специален тип отношения. Започват, когато клиент започне да се занимава с вашата компания. Всяка компания е отговорна за изграждането на удовлетвореност и лоялност на клиентите. Всяко взаимодействие на клиентите с компанията оказва влияние върху клиентите. Връзката включва поддръжка на продажби, техническа поддръжка и маркетингови комуникации. Взаимоотношенията с клиентите могат да се измерват по удовлетвореност на клиента.

Benefits of good customer relationships:

  • Конкурентно предимство
  • Задържане на клиенти
  • Клиентска лоялност
  • Увеличени приходи
  • Нови клиенти
  • Популярността на марката
  • Удовлетвореността на клиентите

What are the principles of good customer relationships?

  • Активно слушане
  • Проявяване на съпричастност
  • Персонализирано изживяване на клиентите
  • Understanding/knowing your customers – CRM system

How do you build customer relationships?

Automate processes

За да задържи клиентите, вашата компания трябва да установи процеси на автоматизация.

Let’s divide them into categories for this explanation. There can be “internal automation” and “external automation”. Internal automation is to make the internal processes work smoothly. For example, for different departments/agents, you can set Automated ticket distribution in LiveAgent. This helps your agents work efficiently. 

Automate processes - App - Uploads - 2019 - 09 - Departments.png
Тикетите се разпределят автоматично към отделите

От друга страна, създаването на „външна автоматизация“, като например имейл маркетинг, може да ви помогне да поддържате връзка с клиентите си. И двата процеса на автоматизация имат едно общо нещо, което е, че те ви помагат да задържите клиентите си по различни начини.

Share customer data with different departments

To share customer data safely, you can use customer service software. This software will help you create SLAs, Rules, and more. Thus, the customer information will be only shared with employees/departments that are allowed to.

Personalize each customer experience

Ето няколко начина за създаване на лично клиентско изживяване:

  • Обръщайте се към клиента с неговото собствено име
  • Използвайте данните за клиентите за да предоставите по-добро изживяване
  • Бъдете позитивни
  • Опция за самообслужване

Communicate

Communication is key in any relationship. So, it should not surprise you that it is no different from customer relationships. To establish these, you need to communicate with customers on many platforms. For instance; Facebook, Twitter, Email, or in real life. Everywhere you get a chance! This is where your customer service usually comes in.

How can customer service software help your customer relationships?

It can be difficult for customer service to take care of all customer inquiries. On top of that, they need to engage with customers on different posts on Social media. Thus, having customer service software can help them prioritize the importance of tickets. Besides, still managing to answer the posts from Social Media or other platforms. 

Customer service software, such as LiveAgent, can automatically distribute the tickets. Your company can set their preferences based on their needs. This ensures you engage with your customers while also answering regular customer inquiries.

If you would like to learn more about LiveAgent, read about all Features.

Try out LiveAgent for FREE

Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!

Frequently asked questions

Какво представляват взаимоотношенията с клиентите?

Връзката с клиента е връзка между клиента и компанията. Започва, когато клиентът започне да се свързва с компания. Не е задължително това да е покупка - може бъде чрез реклама и първата мисъл на клиента за компанията и нейните продукти. Всяка компания е отговорна за изграждането на тази връзка.

Как да изградим взаимоотношения с клиентите?

Комуникацията е основата за изграждане на добри, качествени взаимоотношения с клиента. Тя е ключът. Той съдържа езика и начина, по който компанията комуникира с клиента. Друг важен въпрос е надвишаването на очакванията на клиентите. Ако това се случи, клиентът е доволен и желае да стане редовен клиент. Третата идея е да зададете на клиента въпроси за компанията и да поискате тяхното мнение. След това клиентът разбира, че е важен за компанията. Оценката на клиентите също е изключително важна.

Как да подобрим взаимоотношенията с клиентите?

За да подобрите взаимоотношенията с клиента, на първо място, персонализирайте комуникацията с него. Клиентът трябва да се чувства като физическо лице, а не като „един от многото“. Клиентът трябва да чувства, че с него се отнасят като с човек. Изключително важен момент е не само изпълнението на обещания, дадени на клиента, но и надвишаването на неговите очаквания. Важен плюс е и прозрачността на дейността на компанията.

Обратно към терминологичния речник Регистрирайте се БЕЗПЛАТНО

Сайтът ни използва бисквитки. Ако останете, приемаме, че сте съгласни да използваме бисквитки, както е описано в политиката за поверителност и бисквитки.

×
Насрочете обаждане лице в лице и разберете как LiveAgent може да помогне на бизнеса ви.

Свободни сме в различни дни

Насрочете демо