Какво представляват взаимоотношенията с клиентите?
Customer relationship - the way in which a business and its customers feel and behave towards each other over a period of time, and the effect of this on the business.
Взаимоотношенията с клиентите са специален тип отношения. Започват, когато клиент започне да се занимава с вашата компания. Всяка компания е отговорна за изграждането на удовлетвореност и лоялност на клиентите. Всяко взаимодействие на клиентите с компанията оказва влияние върху клиентите. Връзката включва поддръжка на продажби, техническа поддръжка и маркетингови комуникации. Взаимоотношенията с клиентите могат да се измерват по удовлетвореност на клиента.
Benefits of good customer relationships:
- Конкурентно предимство
- Задържане на клиенти
- Клиентска лоялност
- Увеличени приходи
- Нови клиенти
- Популярността на марката
- Удовлетвореността на клиентите
What are the principles of good customer relationships?
- Активно слушане
- Проявяване на съпричастност
- Персонализирано изживяване на клиентите
- Understanding/knowing your customers – CRM system
How do you build customer relationships?
Automate processes
За да задържи клиентите, вашата компания трябва да установи процеси на автоматизация.
Let’s divide them into categories for this explanation. There can be “internal automation” and “external automation”. Internal automation is to make the internal processes work smoothly. For example, for different departments/agents, you can set Automated ticket distribution in LiveAgent. This helps your agents work efficiently.
От друга страна, създаването на „външна автоматизация“, като например имейл маркетинг, може да ви помогне да поддържате връзка с клиентите си. И двата процеса на автоматизация имат едно общо нещо, което е, че те ви помагат да задържите клиентите си по различни начини.
Share customer data with different departments
To share customer data safely, you can use customer service software. This software will help you create SLAs, Rules, and more. Thus, the customer information will be only shared with employees/departments that are allowed to.
Personalize each customer experience
Ето няколко начина за създаване на лично клиентско изживяване:
- Обръщайте се към клиента с неговото собствено име
- Използвайте данните за клиентите за да предоставите по-добро изживяване
- Бъдете позитивни
- Опция за самообслужване
Communicate
Communication is key in any relationship. So, it should not surprise you that it is no different from customer relationships. To establish these, you need to communicate with customers on many platforms. For instance; Facebook, Twitter, Email, or in real life. Everywhere you get a chance! This is where your customer service usually comes in.
How can customer service software help your customer relationships?
It can be difficult for customer service to take care of all customer inquiries. On top of that, they need to engage with customers on different posts on Social media. Thus, having customer service software can help them prioritize the importance of tickets. Besides, still managing to answer the posts from Social Media or other platforms.


Customer service software, such as LiveAgent, can automatically distribute the tickets. Your company can set their preferences based on their needs. This ensures you engage with your customers while also answering regular customer inquiries.
If you would like to learn more about LiveAgent, read about all Features.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!
Frequently asked questions
Какво представляват взаимоотношенията с клиентите?
Връзката с клиента е връзка между клиента и компанията. Започва, когато клиентът започне да се свързва с компания. Не е задължително това да е покупка - може бъде чрез реклама и първата мисъл на клиента за компанията и нейните продукти. Всяка компания е отговорна за изграждането на тази връзка.
Как да изградим взаимоотношения с клиентите?
Комуникацията е основата за изграждане на добри, качествени взаимоотношения с клиента. Тя е ключът. Той съдържа езика и начина, по който компанията комуникира с клиента. Друг важен въпрос е надвишаването на очакванията на клиентите. Ако това се случи, клиентът е доволен и желае да стане редовен клиент. Третата идея е да зададете на клиента въпроси за компанията и да поискате тяхното мнение. След това клиентът разбира, че е важен за компанията. Оценката на клиентите също е изключително важна.
Как да подобрим взаимоотношенията с клиентите?
За да подобрите взаимоотношенията с клиента, на първо място, персонализирайте комуникацията с него. Клиентът трябва да се чувства като физическо лице, а не като „един от многото“. Клиентът трябва да чувства, че с него се отнасят като с човек. Изключително важен момент е не само изпълнението на обещания, дадени на клиента, но и надвишаването на неговите очаквания. Важен плюс е и прозрачността на дейността на компанията.
Expert note
Ефективното комуникиране е ключът за изграждане на добри взаимоотношения с клиентите. Прозрачността и ангажираността към тях са от съществено значение за успеха на вашия бизнес.

Шаблони за проучване на удовлетвореността на клиентите след продажбата на електронна търговия
Проучванията за удовлетвореност на клиентите са важни във всеки бизнес, особено в конкурентни индустрии. Те събират данни за потребителския опит с продукти, услуги и процес на покупка, което помага за измерването на доволството на клиентите. С помощта на интеграцията nicereply, компаниите могат да вградят проучванията директно в имейлите си. Постоянното провеждане на проучвания ще помогне за развитието на компанията в дългосрочен план.
Текстът подчертава важността на добрата комуникация с клиентите и как това може да бъде от полза за успешния бизнес. LiveAgent е софтуер, който може да помогне за това чрез тикет форма и имейл цикъл. Основната идея е, че бизнесът трябва да се ориентира към клиентите , за да увеличи продажбите и лоялността им.
Управление за обслужването на клиенти
CRM е ключова стратегия за управление на взаимоотношенията с клиентите и е свързана със софтуер за управление на бизнес отношения. В LiveAgent можете да съхранявате клиентски данни и да създавате персонализирани контактни полета. Използването на софтуер за кол център може да подобри клиентското обслужване и организацията на работата в компанията.
Текстът обръща внимание на важността на клиентското обслужване и описва клиентски ориентираната маркетингова стратегия, която включва действия и инструменти, фокусирани върху нуждите и очакванията на клиентите. За това е необходимо да се провежда анализ на постигнатите резултати и да се измерва удовлетвореността на клиентите. Осигуряването на впечатления на клиентите и обслужването им трябва да бъде подробно и многоканално с възможност за автоматизация на дейностите.