Какво е клиентски ориентирана маркетингова стратегия?
Клиентски ориентираната маркетингова стратегия се базира на клиентските очаквания. Компаниите трябва да подготвят тази стратегия правилно, тъй като тя съдържа общата концепция за развитие и бъдещите планове. Тя се създава от висшия мениджмънт.
Комбинацията от маркетингови действия и инструменти, споменати в стратегията, често касае дългосрочните планове. Действията са насочени към добавената стойност за клиентите и изграждането на ефективни и лоялни взаимоотношения с тях. Компаниите могат да измерват удовлетвореността на клиентите и да оценяват въздействието на стратегията.
Frequently Asked Questions
Какво означава клиентски ориентираната маркетингова стратегия?
Основната цел на клиентски ориентираната маркетингова стратегия е да отговаря на очакванията и нуждите на клиентите. Този тип стратегия трябва да съдържа точни насоки и цели, които организацията иска да постигне чрез прилагането й.
Как да създадем клиентски ориентираната маркетингова стратегия?
За да създадете маркетингова стратегия, ориентирана към клиентите, първо трябва да дефинирате точната цел, която искате да постигнете във Вашата организация. В този случай това ще бъде целта, свързана с нуждите и очакванията на клиента. В следващите стъпки определете какви маркетингови действия трябва да предприемете, за да постигнете тази цел.
Нуждае ли се Вашия бизнес от клиентски ориентираната маркетингова стратегия ?
Всеки бизнес се нуждае от клиентски ориентирана маркетингова стратегия. Благодарение на нея е известно какви стъпки трябва да предприеме компанията, за да отговори на нуждите и очакванията на клиента. Стратегията определя рамката на действията и позволява редовен анализ на това дали сме близо до желаната цел.
Текстът разглежда начини за подобряване на обслужването на клиенти с помощта на игрова механика, като мониторинг на SLA, адаптация на езика, клиентски портали, награди и значки, прикачени файлове в статии, предложения за обратна връзка, форуми, множество бази данни и търсачки. Тези методи целят подобряване на работата на служителите и създаване на по-добро клиентско изживяване.
Създаването на контактни полета помага на компаниите да персонализират маркетинга и обслужването на клиентите. LiveAgent предлага персонализиран статус за тикети и самообслужване. Обучението на служителите за клиентско обслужване е от съществено значение за успешните бизнеси. Адресът на отдела за обслужване е имейл адрес, по който клиентите могат да получават помощ.