Как мога да предлагам техническа поддръжка?
Онлайн техническата поддръжка може да бъде предоставена по различни канали. Например по имейл, телефон или онлайн чат за техническа поддръжка. За да осигуряват висококачествена техническа поддръжка, повечето компании използват Help Desk софтуер. Този вид софтуер, като LiveAgent, оптимизира комуникацията с клиентите и предоставя модерни инструменти за техническа поддръжка на служителите.
От какви части се състои най-добрият софтуер за техническа поддръжка?
Поща
Всяка компания получава хиляди имейли всеки ден. С помощта на LiveAgent вашите служители за онлайн техническа поддръжка ще получават равномерно разпределени тикети с имейли. Освен това можете да създадете ваши собствени шаблони за имейли, за да оптимизирате процеса на работа, когато получавате известия за получаването на нови тикети.
Ако искате да научите повече, прочетете LiveAgent – Поща.
Чат за техническа поддръжка
Все повече клиенти предпочитат да използват чата на живо, за да получават по-бързо отговори. В момента се предлагат много чат бутони, които можете да използвате на чата си. А с какво се различава чатът на LiveAgent? На първо място можете да видите какво пише клиентът, преди да изпрати съобщението си. И можете да се подготвите предварително. Може би клиентът се нуждае от определени документи, инструкции? Прикачете документа или изпратете линка. Трябва да прехвърлите клиента към различен отдел? Това не е проблем с LiveAgent!
Ако искате да научите повече по темата, прочетете LiveAgent – Чат.
Разговори
Можете ли да получавате обаждания по телефона и компютъра си едновременно? LiveAgent може да ви помогне да пренасочвате обажданията към компютрите на служителите си. Забравете за превключването между отделните устройства, всички разговори се обработват от един общ интерфейс.
Ако искате да научите повече по темата, прочетете LiveAgent – Разговори.
Социални мрежи
Получавате въпроси/запитвания за продуктите/услугите на компанията си в социалните мрежи като; Facebook, Twitter или Viber? С помощта на LiveAgent, можете да интегрирате платформите на социалните мрежи и да сте сигурни, че винаги ще бъдете в крак с проблемите и тревогите на клиентите си. Взаимодействието с аудиторията/клиентите ви е по-важно от всякога. Следете и управлявайте профилите си в социалните мрежи с помощта на LiveAgent.
Ако искате да научите повече по темата, прочетете LiveAgent – Социални мрежи.
Форум
Форумът е чудесен начин за осигуряване на клиентите на пространство, в което да си помагат помежду си. С помощта на LiveAgent вие не само можете да създадете форум, но и ще получавате известия, когато клиентите ви публикуват в него. По този начин можете веднага да реагирате на проблемите им.
Ако искате да научите повече по темата, прочетете LiveAgent – Форум.
Контактни форми
Често отделът за онлайн поддръжка получава много спам съобщения. Един от начините за справяне с проблема е използването на контактни форми. По този начин имейл адреса на отдела за поддръжка (имейл адреса на компанията) е “скрит”. Освен това получавате повече информация за клиентите – име, имейл адрес, телефонен номер, което спомага предоставянето на по-качествено обслужване.
Ако искате да научите повече, прочетете LiveAgent – Контактни форми.
Видео разговори
Понякога осигуряването на онлайн обслужване може да бъде трудно. Разполагането с възможността да покажете или насочвате клиента чрез онлайн видео разговор може да бъде от огромно значение за много компании. Забравете за затрудненията свързани с обясняването на техническите проблеми, просто споделяте екрана си и помагате на клиента.
Ако искате да научите повече по темата, прочетете LiveAgent – Видео разговори.
Отзиви
Опцията за събиране на отзиви на LiveAgent е чудесен начин да ес запознаете с мненията и притесненията на клиентите си. Тази опция ще ви помага да подобрявате работата си всеки ден. Настройте ваш бутон за отзиви в LiveAgent и ставайте по-добри с всеки изминал ден!
Ако искате да научите повече, прочетете LiveAgent – Отзиви.
Заинтересувани сте от LiveAgent? Опитайте 14-дневата ни безплатна пробна версия и осигурете на клиентите си безупречно омниканално обслужване още сега!
Други функции на LiveAgent подобряващи техническата поддръжка:
Система за управление на тикети
- CRM система
- Шаблони на съобщение/Готови съобщения
- Универсална входяща кутия
- Автоматично гласово меню (IVR)
Трудно ли е оказването на техническа поддръжка?
Да работите като служител онлайн техническа поддръжка е предизвикателство, тъй като изисква много търпение и познания. Освен това работата често е монотонна и недооценявана, тъй като клиентите са груби и взискателни.
Какво е необходимо, за да станете служител онлайн техническа поддръжка?
Представителите на екипа за техническа поддръжка трябва да притежават солидни познания за техническите спецификации на продуктите и услугите, които предлагат. Освен това трябва да притежават активни умения в изслушването и работата с хора. Трябва да могат да разбират какво искат клиентите и да могат търпеливо да ги насочват към решаването на проблема.
Какви качества трябва да притежава служителят онлайн техническа поддръжка?
Служителите от екипа за техническа поддръжка трябва да познават отлично продуктите, които компанията продава, за да могат да помагат на клиентите с по-простички и по-сложни проблеми.
Както вече споменахме, те трябва да бъдат добри слушатели и да умеят да работят с хора. Предимство е и ако говорят няколко езика. По този начин ще могат да обслужват клиенти на повече от един език.
И накрая, но не на последно място, служителите трябва да могат да пишат бързо и без грешки. Бързата скорост на писане гарантира получаването на бързи отговори от клиентите. Така се гарантира и удовлетвореността на клиентите и се подобряват задържането и приходите.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!
Frequently Asked Questions
Какво означава терминът онлайн техническа поддръжка?
Техническата поддръжка е услуга, при която компаниите осигуряват помощ на потребителите на технологични продукти - като устройства като телефони или компютри, както и софтуер. Целта на тази поддръжка е да помогне на потребителя в решаването на определени проблеми с продукта.
Какви са характеристиките на онлайн техническата поддръжка?
Характеристиките на техническата поддръжка са, на първо място, отлична възможност за решаване на проблеми, откриване на причината за тях и осигуряване на подходящо решение. Освен това отличните комуникационни умения и подходящият подход към клиента са изключително важни. Гъвкавостта и не придържането към обичайните модели също е важно.
Можете ли да осигурявате онлайн техническа поддръжка чрез LiveAgent?
Разбира се, че можете да предлагате онлайн техническа поддръжка чрез LiveAgent. Това ви позволява връзка с клиентите и съвременен инструмент за служителите от екипа за техническа поддръжка. Можете да управлявате всички канали за връзка от едно място (имейл, чат на живо, видео чат, социални медии и др.), можете да създадете център за помощ на клиенти, и имате достъп до отчети и историята на комуникациятаy.
Контролен списък за сигурност в кол центъра
Сигурността в кол центровете е сериозен проблем, към който не трябва да подхождате с безразличие. Следвайте този контролен списък за сигурност в кол центъра, за да бъдете защитени.
Процеси в обслужването на клиенти
Статията представя най-добрите начини за подобряване на продажбите. Съветва се да се има опит в клиентското обслужване и да се използват автоматизирани имейли и маркетингова автоматизация, за да се подобри задържането на клиентите, клиентската лоялност и продажбите. Също така, дават се съвети за уговаряне на търговска среща с потенциални клиенти, като използване на софтуер за клиентско обслужване, приложения за проследяване на времето и софтуер за видеоконференции. Анализирането на отзивите и настроенията на клиентите също е важно, както и имане на личностни умения като активно слушане и търпение.