• Шаблони
  • Шаблони за активни чат покани

Шаблони за активни чат покани

Реактивното обслужване на клиенти е норма от години, но все повече бизнеси възприемат по-проактивен подход, който се оказа с висока ефективност. Всъщност изследванията на BT установиха, че 78% от потребителите харесват, когато организациите забележат, че са имали затруднения с уебсайт / попълване на поръчка и се свързват директно с тях, за да се опитат да помогнат. Тук влизат и активните покани за чат. Задействаните, силно персонализирани и перфектно синхронизирани активни покани за чат могат да подобрят потребителското изживяване, да осигурят удовлетвореност на клиентите и да предоставят повече възможности за продажби.

Галерия с чат покани
Пример за активна чат покана

Какво представлява проактивния чат?

За разлика от реактивните чатове, активните чатове се инициират от компанията (ръчно или автоматично). Автоматизирани активни покани за чат могат да бъдат задействани въз основа на конкретна информация за посетителите, предварително дефинирани правила и различни показатели за поведение, като например текущата страница, която те разглеждат, броят на посещенията на Вашия сайт, времето, което са прекарали в сърфиране в уебсайта и др.

Когато се използва стратегически, активният чат може да спомогне за изграждане на доверие при посетители, да увеличи ангажираността на потребителите и удовлетвореността на клиентите (според едно проучване, 94 % от клиентите, които са били поканени активно за чат, са били донякъде или много доволни ), предотвратява се изоставянето на количката за пазаруване , намалява се степента на отпадане, увеличават се процентите на продажбите и средните стойности на поръчките.

Активна чат покана
Галерия с активни чат покани

Най-добри практики за проактивен чат

  • Дайте на посетителите си малко време да поразгледат, преди да ги поканите на чат – задайте точния момент въз основа на средното време, прекарано на всяка страница.
  • Улеснете посетителите в това да приемат или отхвърлят проактивна покана за чат, за да се уверят, че контролират ситуацията.
  • Не изпращайте множество покани за чат по време на една и съща сесия – особено след като посетител вече е отхвърлил поканата Ви веднъж.
  • Не активирайте поканите на всяка отделна страница, това може само да раздразни посетителите ви – вместо това насочете към стратегически страници (като страници за продукти / цени / плащане).
  • Избягвайте твърде общи съобщения. Направете Вашите активни покани за чат персонализирани, конкретни и подходящи за страницата, на която ще се визуализират.
Най-добри практики за проактивен чат - Www.liveagent.com - App - Uploads - 2020 - 09 - Chat Animation 1.gif

Шаблони за проактивен чат за всякакви сценарии

Активни покани за чат за хора, посещаващи за пръв път сайта Ви


“Thanks for stopping by. Can I help you with something?”

“We’re happy you’re here! 🙂 Can you tell me what you’re looking for?”

“Welcome! I am [Agent name]. What inspired you to visit us today?”

“Hi there, looking for something? I’m here and ready to chat. What’s on your mind?”

“Welcome! Can I point you in the right direction?”

“Hi there! Let me know if you have any questions while you’re looking around.”

“Hi there! It looks like you’re visiting quite a few of our web pages. Can we help you find anything?”

“Yes, I’m a real human. Bots haven’t stolen my job just yet 🙂 If you have any questions, I’d be happy to help.”

“Hello! [Agent name] here, I am the regional representative for [country/region/city]. How may I assist you?”

“Our chat service triggers after you’ve spent a certain amount of time on a page, so if you have any questions or doubts, we can help. If you would prefer to look around you can just close the chat. It won’t trigger twice.”

Активни покани за чат за потребители, завръщащи се на сайта


“Hi there, welcome back! How may I help you today?”

“Welcome back! Do you have any questions about your order?”

“Good to see you’re back! Any questions about [product name]? I am here to help.”

“Happy to see you again, [Customer name]! What can we do for you today?”

“Hello [Customer name], welcome back. What brings you to our website today?”

“A little birdie told me you came back. What inspired you to visit us today?”

“Hello again [Customer name]. Are you shopping for yourself today? Tell me if you need any help :)”

“Hi [Customer name], it’s great to see you back! Would you like to learn about this week’s special offers?”

“Welcome back, [Customer name]! Have you seen our latest promo? Chat with me for details.”

Активни покани за чат за колебливи посетители


“It looks like you’ve been inactive for a while. Can we help you find something?”

“We know that making a choice here can be hard. If you need any help, I’m here to guide you.”

“It seems like you’ve been inactive for a few minutes. Did you need help navigating our site?”

“[Agent name] here 🙂 I understand that having too many options can be ovewhelming. May I help you to decide?”

“Hi there! It’s been a while since you’ve reviewed your shopping cart. Are you ready to check-out, or can we help you find anything else?”

“Hi [Customer name], the promotion on [product name] is about to expire. Would you like to chat for details?”

“Hi [Customer name]. Let me tell you it is a worthy investment if you purchase [product name] now. The offer is going to expire tonight. Chat for details?”

Активни покани за чат на продуктовите страници


“Hi there, do you have any questions about [product name]? I’m here to help, let’s chat :)”

“Welcome! I see you’re browsing our product page. I’m available to chat if you have any questions.”

“Hello! I’m available if you’d like to have a chat about our products :)”

“Good morning! I see you are browsing our collection of [products]. Let me know if I can assist you!”

“Hi [Customer name], may I introduce you to our new arrivals?”

“Hi there, do you have any questions about this product or its technical specifications? I’m here if you do.”

“This is one of our most popular items this season! We only have a few left in stock, let me know if you have any questions!”

“Hi [Customer name], if you buy [product name] today you can save 30%. Do you want to chat and learn more about the offer?”

“Hello [Customer name], can I explain the special discounted price on the products you are interested in?”

“Hi [Customer name], we have a great sale running today on one of our most popular products. Can I tell you about it?”

Активни покани за чат на страниците с цени


“Wondering what’s the right plan for you? Tell me a bit about your business and I’ll help you decide.”

“Hi there! Any questions about our pricing plans? I’d be happy to help.”

“Hi [Customer name], this is [Agent name]. Exploring our pricing plans? Let me help you choose the right one for you!”

“Thanks for visiting! Let’s chat about the right plan for you and your business.”

“Seems that you are visiting our pricing page frequently. Can I help you decide on the right plan?”

“Not sure which plan is right for you? Let’s chat and I’ll give you my best advice.”

Активни покани за чат на страниците за плащане


“Hi there, thanks for stopping by! Do you need any assistance with your purchases?”

“[Agent name] here. Let me know if you need a hand with your purchase today.”

“Hey! Do you need any assistance with your order? I’ll be happy to help.”

“Any questions about our shipping, payment options, refund policies, or otherwise? I’m here to help :)”

“Hi there, did you know that we offer free shipping for orders over [purchase value]? May I help you get to it?”

“You’ve got great taste! Let me know if you have any questions during the checkout, or if you run into any technical difficulties.”

“[Customer name], you’re almost there! Is there anything I can help you with?”

“Hey there, you almost made it! Have any questions or need help? Let’s chat :)”

“Hi there! I noticed you encountered an error message. I am here to help you to place your order. Message me for assistance.”

“Did you know we offer a 100% refund on all orders (even sale items)? I’m here to chat if you want to know more.”

Активни покани за чат на страниците, на които обичайно потребители напускат сайта


“Hi there! Unsure whether you need a product demo? I’m happy to answer your questions.”

“Hello there! Have any questions about our product demo? I’m here to answer them :)”

“Thanks for stopping by! I can explain [product name] installation steps for you, if you’re interested . Shall I start?”

“Hi [Customer name], may I guide you through the sign-up/ download/ installation process?”

“Hi [Customer name], do you need any help with the sign-up process/ downloading/ installing the app? Just drop me a line.”

“Hi there! Signing up takes less than a minute. Would you like me to guide you through the process?”

“Welcome! Setting up your account is quick and easy. Need a helping hand? I’m here to guide you.”

Активни покани за чат на страниците с често задавани въпроси


“Hi there, it seems that you have some questions in mind. May I help you get them answered?”

“[Agent name] here. May I help you find a solution to your problem?”

“Hi [Customer name], can’t find what you’re looking for? I’m here to answer your questions.”

“Can’t find your question? I’d be happy to help, let’s chat!”

“Chat is the fastest way to get your questions answered. Let’s talk :)”

“Just checking in to see if I can help answer any questions you may have. Let me know :)”

“Hi there, need answers? I’m here to help you out. Yes, I’m a real human :)”

Активни покани за чат за възможности за надграждане или кръстосана продажба


“I have good news for you! We have a special offer running today that can save you 20% on [product name]. Care to know about the details? ”

“Hey there, we just wanted to let you know that [product name] is on sale right now, if you felt like saving a few dollars today.”

“Hi [Customer name], did you know that you can save [amount of money] buying [product A] and [product B] together? I’m here if you need more details!”

“Hi [Customer name], most of our customers who bought [product A] also bought [product B] to go with it. Would you like more details?”

“Hi [Customer name]! It looks like you’re purchasing [product A]. Could we interest you in [product B] as well? They complement each other nicely. :)”

“Hey there! Just a quick tip: [product A] belongs to our [X series]. Would you also like to take a look at the other products in this series?”

“Hi there! Since you’re purchasing [product A], we’d recommend [product B] as well. Past customers have found that purchasing these items together made their lives easier.”

“Before you check-out, you should know that we’re currently offering [promotion]. Would you like to take advantage of this limited-time offer?”

Примери за специфични за бизнеса активни покани за чат


eCommerce: “Hey! Need help choosing a great pair of running shoes? Let’s chat :)”

Travel: “Hi there! Would you like to hear our recommendations for your accommodation? Message me for advice.”

Real Estate: “Hi! Are you looking for a rental apartment, buying a home or selling your property? Message me for help.”

Software development: “Hi there! What brings you to our website today? Do you have a project in mind?”

Insurance: “Need help finding the right insurance plan? I’m here to give you my best advice.”

Banking: “Hi there, it looks like you might need a little help understanding these account options. We’ve got an account expert standing by. Click here to chat.”

Education: “Welcome! Any questions about our courses and fees? I’d be happy to help!”

Често задавани въпроси

Какво трябва да включите в активната покана за чат?

Когато инициирате чат, искате да съберете информация от клиента, която ще ви помогне бързо да разрешите проблема му. Когато започнете чат, ще искате да попитате клиента за техния проблем, информация за поръчката и т.н. Каквато и информация да получите, вземете я под внимание, за да можете да я използвате, за да отговорите на притесненията на клиента.

Как да отговорите на ядосан клиент чрез чат?

За да отговорите на ядосан клиент, направете пауза, за да се успокоите, след което напишете отговор, който се фокусира върху решението. Освен това не забравяйте да обясните всички стъпки, които сте предприели, за да разрешите проблема му.

Колко дълга трябва да бъде активната покана за чат?

Активната покана за чат трябва да бъде кратка и лесна за разбиране. Следователно тя трябва да е между 1 и 2 изречения.

Take advantage of our free 14-day trial.

Test all that LiveAgent has to offer, including our smart proactive live chat invitations. Deploy them based on specific action-based triggers and engage your customers today.

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: ” Какво трябва да включите в активната покана за чат?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Когато инициирате чат, искате да съберете информация от клиента, която ще ви помогне бързо да разрешите проблема му. Когато започнете чат, ще искате да попитате клиента за техния проблем, информация за поръчката и т.н. Каквато и информация да получите, вземете я под внимание, за да можете да я използвате, за да отговорите на притесненията на клиента.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Как да отговорите на ядосан клиент чрез чат?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “За да отговорите на ядосан клиент, направете пауза, за да се успокоите, след което напишете отговор, който се фокусира върху решението. Освен това не забравяйте да обясните всички стъпки, които сте предприели, за да разрешите проблема му.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Колко дълга трябва да бъде активната покана за чат?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Активната покана за чат трябва да бъде кратка и лесна за разбиране. Следователно тя трябва да е между 1 и 2 изречения.” } }] }
Обратно към шаблоните Регистрирайте се БЕЗПЛАТНО

Сайтът ни използва бисквитки. Ако останете, приемаме, че сте съгласни да използваме бисквитки, както е описано в политиката за поверителност и бисквитки.

×
Насрочете обаждане лице в лице и разберете как LiveAgent може да помогне на бизнеса ви.

Свободни сме в различни дни

Насрочете демо