Списък със задачи за успешния първи разговор с потенциален клиент: планиране на обаждането, диагностициране на проблемите на клиента и използване на модела SPIN. За маркетинг и продажби.
Как да проведа успешен първи разговор? Какво да включа? Къде да започна? Всичко това са важни въпроси когато си вършите работата добре.
Създадохме списък със задачи, които да отметнете, за да си гарантирате успех. Продължавайте да четете, за да разберете повече.
Списъкът със задачи за първи разговор е списък с неща, които трябва да свършите преди, по време и след първото обаждане в рамките на процеса по продажба.
Това включва задачи като подготовка за обажданетo, събиране на информация предварително, водене на записки по време на обаждането и последващи действия след това.
Чрез употребата на списъка със задачи можете да се уверите, че не пропускате нищо и че ще се възползвате максимално от времето си с потенциалния купувач.
Следването на този списък със задачи ви дава възможност да сте организирани и ефективни във времето, което имате с потенциалния клиент. Благодарение на това ще може да отделите по-малко време за подготовка и повече за продажба.
Не изпускайте важна информация, която може да е от значение за обаждането.
Това са хора, които обикновено провеждат първия разговор с потенциалните клиенти, така че трябва да дадат най-доброто от себе си по време на всяко обаждане.
Управлението на времето е изключително важно когато отговаряте за екип от хора, който прави обаждания към потенциални клиенти. Този списък със задачи дава възможност на мениджърите на екипи по продажби да използват тактики за продажби ефективно и да постигат бизнес целите си.
Търговските представители също могат да се възползват списъка със задачи за първи разговор. Когато сте подготвени за всяко обаждане и знаете какво да очаквате от него, ще можете да се фокусирате върху продажбата, а не върху логистиката на обаждането.
Задавайте опознаващи въпроси, за да разберете нуждите и проблемните точки. Сприятелете се с купувача, покажете емпатия и демонстрирайте разбиране.
Планирайте последваща среща на база на това, което сте обсъдили по време на обаждането. Това ви дава възможност да потвърдите, че и двете страни имат желание да продължат преговорите преди да бъдат поети допълнителни ангажименти.
Тази стъпка е много важна. Може просто да не спирате да говорите, но не това е основата на търговския разговор. Не забравяйте, че купувачът трябва също да говори много, тъй като това е двустранен разговор.
Освен това се уверете, че задавате правилните въпроси. Като задавате повече въпроси с отворен отговор, можете да получите важна информация от какво има нужда потенциалният клиент и с какво можете да му помогнете.
Най-добрите въпроси по време на първи разговор са тези, на които трябва да се отговори с дълъг коментар. Това означава, че трябва да са с широк обхват и отворен отговор, за да имате възможност да задълбаете ако е нужно.
Ако потенциалният ви клиент не говори прекалено дълго докато вие говорите или му задавате въпрос, това не е задължително нещо лошо. Много хора смятат, че тишината е неудобна. Тя всъщност може да значи, че обработва информацията, която му давате, и обмисля как най-добре може да използва продукта ви или как да ви отговори.
Много е важно да продължавате да задавате въпроси докато смятате, че разбирате напълно нуждите му. Като го направите, ще знаете дали продуктите или услугите, които предлагате, отговарят на нуждите му и, най-важното, той също ще го разбере.
Може да завършите позитивно, за да припомните на потенциалния си клиент, че все още има време да действа, но също така за да покажете увереност в това, което предлагате. Добър начин да завършите би било нещо от рода “Нямам търпение да се срещнем отново”.
Опознавателните въпроси могат да са сложна част от процеса, тъй като е добре да се уверите, че задавате правилните, които ще ви дадат най-много информация. Трябва да пригодите въпросите си специално за всеки потенциален клиент.
Това са само няколко идеи и зависят от това какво продавате, но да научите повече за бизнеса на потенциалния си клиент е важна част от процена на опознаване. Ако не го направите, ще продавате на сляпо, а това е рецепта за неуспех.
Продажбите се свеждат до това да задавате правилните въпроси в правилния момент, за да получите информацията, от която се нуждаете. Всички първоначални обаждания имат за цел да ви помогнат да съберете тази информация.
Кои са най-големите ви предизвикателства в момента? Задавайте този въпрос, докато наистина разберете с какво среща трудности и как да му помогнете да преодолее тези препятствия. Това също така ще ви даде идея дали продуктът/услугата са му нужни и дали бихте си паснали.
Съвети за добър първи разговор:
Generally, you'll want to have a couple of key talking points prepared that you'd like to cover with the potential client. Consider what pain points is the client experiencing that your product can address. You'll also want to be prepared to answer any questions the client may have.
It's important to ask enough questions to fully understand the prospect. Know their pain points, how they're currently trying to resolve them, and if/how you can help them. Generally speaking, it is a good idea to keep asking follow-up questions until you have addressed the topics you wanted to cover. Be prepared to answer questions about your company, including what makes you unique and what results you have achieved for past clients.
These indicate that the client is about to take you up on your offer. Rather than having a 15 minutes conversation for free like during discovery calls, a strategy call is the time when you come up with a game plan. The calls are more likely to be monetized as well.
If the prospect asks about pricing, it's important to be prepared with an answer. You can tell them that you'll discuss pricing further once they become a customer, or you can give them some package prices in advance.
Above, we covered some good questions you can ask during a discovery call. However, you should always remember to tailor your questions specifically to the prospect and their business. A set of questions that may be perfect for one prospect may be completely off-base for another. You'll need to really get to know your prospects in order to ask the right questions during discovery calls.
You can send an email thanking them for their time and letting them know that you'll be sending over some more information in the near future. You may also want to set up a meeting or send them a proposal outlining your services. Always personalize the way you follow up with a prospect since not everyone needs the same level of attention.
If you feel like your sales conversation went really well, it's probably safe to assume that it did. Ensure that your prospect understands how your product or service can help them and that they are interested in learning more. It's also a good idea to keep track of your progress during discovery calls. It is possible to keep track of all of your conversations with prospects, as well as the status of each call, using various tools. You will then be able to see if a lead has responded and taken necessary action based on their feedback.
Some companies charge for discovery calls, some don't. For example at LiveAgent demos and follow-up calls are free of charge. If you want your prospect to pay it's important to be upfront about how you'll charge for your services, and make sure the prospect is aware of what they're paying for. Alternatively, you can ask them to pay after they've decided to go ahead with the deal or offer alternative payment options such as monthly retainer fees.
Анкета за клиентско обслужване
Подобрете комуникацията с клиентите чрез ABM стратегии и обратна връзка. Обучение на служителите и инструменти за обслужване на клиенти са също важни.
LiveAgent е софтуер за поддръжка и комуникация на клиенти, предлагащ функционалности като жив чат и реферален маркетинг. Тикет системата обработва запитванията на клиентите, а онлайн поддръжката осигурява 24/7 клиентско обслужване. Бюрото за услуги цели бързо разрешаване на проблемите на клиентите и предоставяне на висококачествени услуги.
We appreciate your recent sign up for a LiveAgent.
A message will be sent to your email address containing login details, right after your account is installed.
Сайтът ни използва бисквитки. Ако останете, приемаме, че сте съгласни да използваме бисквитки, както е описано в политиката за поверителност и бисквитки.
Свободни сме в различни дни