Listening to podcast on phone

Списък със задачи за стартиране на подкаст

Подкастите са чудесен начин да споделите интересите и идеите си със света и са лесни за стартиране само в няколко прости стъпки. Всеки може да създаде подкаст и има няколко начина да започнете.

Подкастите често се свързват с лична употреба, когато хората слушат записи на предавания или лекции на смартфоните си или на други устройства. Подкастите обаче могат да са чудесен маркетингов инструмент за бизнесите. Много компании вече използват подкасти, за да достигнат по-широка публика и да се свържат с потенциални клиенти.

Защо е важен списъкът със задачи за стартиране на подкаст

Когато стартирате подкаст, трябва да направите няколко ключови неща. Списъкът със задачи за стартиране на подкаст ще ви помогне да свършите всичко необходимо, за да започнете правилно.

Следвайки този списък стъпка по стъпка, ще поемете по пътя на стартирането на успешен подкаст, който ще привлече и забавлява слушателите ви. Това е важно, защото успешният подкаст може да ви помогне да изградите авторитет и надеждност в отрасъла си, както и да достигнете нова публика.

Кой може да се възползва от списъка със задачи за стартиране на подкаст

  • Бизнеси

За бизнес цели, подкастите могат да се използват като маркетинг инструмент, за да рекламирате продукти или услуги или за да изградите връзка с клиентите си. Така списъкът със задачи за стартиране на подкаст може да е много полезен за бизнеси, които искат да бъдат забелязани в света на подкастите.

  • Творци

Подкастите също така са чудесен начин за създателите на съдържание да изградят публика и да споделят идеите си със света. Ако сте творец, списъкът със задачи за стартиране на подкаст може да ви помогне да наберете скорост и да повишите шансовете си за успех.

  • Блогъри

Всеки, който управлява свой блог, може да използва подкаст като допълнение към това, което споделя на екрана. Като стартират покаст и включат публикациите в блога като епизоди, блогърите могат да рекламират съдържанието си по нов начин.

Разгледайте списъка със задачи за стартиране на подкаст

Списък със задачи за стартиране на подкаст

Първото нещо, което трябва да направите когато сте начинаещ в подкастите, е да определите целите си и какво се надявате да постигнете.

Защо е важно да определя целите си?

Целите ви ще са движещата сила зад всяко решение, което вземате за подкаста си. Ще също така ще ви помогнат да опретелите целевата си публика, темите, които искате да покриете, формата на предаването си и дължината на всеки епизод.

woman sitting down in office at her desk working on laptop and taking notes

Как да определя целите си?

Целта ви може да е всичко от изгаждане на познаваемост на марката до разрастване на публиката или осъществяване на продажби. След като знаете какви са целите ви, ще бъде много по-лесно да вземате решения за подкаста си.

Ако не сте сигурни какви трябва да са целите ви, отделете малко време да помислите и си запишете няколко идеи. След като имате списък с възможни цели, можете да започнете да ги свеждате до една или две, които са най-важни за вас.

Какви инструменти да използвам, за да определя целите си?

  • Таблиза за SMART цели – за да определите цели, които са конкретни, измерими, достижими, подходящи и ограничени във времето (specific, measurable, achievable, relevant, time-bound)
  • Инстумент за текстообработка – за водене на бележки и нахвърляне на идеи
  • Таблица – за да следите напредъка си и етапите на целите

Определете конкретна тема или област, върху която ще се фокусирате в подкаста си.

Защо е важно да си намеря ниша?

Изборът на ниша дава на подкаста ви ясна цел и посока. Освен това така е по-вероятно да успеете да изградите силна и лоялна публика.

Marketing agents - illustration

Как да открия нишата си?

Нишата ви не е нужно да е много специфична, но трябва да е достатъчно фокусирана, за да можете лесно да говорите на теми, свързани с нея. Когато избирате ниша, помислете към какво проявявате интерес, в какво имате опит и какво би искала да чуе целевата ви публика.

Кои инструменти да използвам, за да намеря нишата си?

  • Хобира и интереси – за да помислите за идеи какви са областите, в които имате опит и познания
  • Google Trends – за да видите какви теми се търсят
  • Платформи за социални медии – за да добиете представа за какво говорят хората онлайн

Решете кой би бил идеалният слушател за подкаста ви, каква е целевата ви публика и коя може да е бъдещата ви публика.

Защо е важно да определите потенциалните си слушатели?

Да определите целевата си публика ще ви помогне да решите какви теми да покриете, формата на предаването и как да маркетирате подкаста си. Освен това си заслужава да помислите кой би бил идеалният ви слушател когато задавате целите, които искате да постигнете, така че това трябва да върви ръка за ръка с първата стъпка.

Customer research illustration

Как да определя потенциалните си слушатели?

Да проучите целевата си публика означава да използвате платформи за социални медии, Google Analytics и анкети. Ако не сте сигурни къде да започнете, започнете като помислите кого бихте искали да достигнете с подкаста си и от какво може би се интересуват те.

Кои инструменти да използвам, за да определя потенциалните си слушатели?

  • Google Analytics – за да следите от къде идва настоящия трафик на блога или сайта ви
  • Платформи за социални медии – за да добиете представа кой говори за вашата ниша
  • Анкети – за да съберете данни директно от целевата си публика

Решете къде ще хостнете подкаста си. Изберете измежду различните налични хостинг доставчици.

Защо е важно да потърся доставчик на хостинг?

Хостинг платформата за подкасти е мястото, където файловете ще се съхраняват и разпространяват. Затова е изключително важно да изберете надежден хостинг, който може да ви предложи функциите и поддръжката, от които имате нужда.

Choose the right domain name graphic

Как да потърся хостинг доставчик за подкасти?

Има много различни платформи за хостване на подкасти, от които да избирате, така че проучете коя е правилната за вас. Когато сравнявате хостингите, вземете предвид фактори като цена, функции, лесна употреба и клиентско обслужване.

Кои инструменти да използвам за търсенето на доставчик на хостинг?

  • Сайтове със сравнение – за да сравните различните платформи за хостинг на подкасти
  • Отзиви от клиенти – за да придобиете представа какво казват останалите за конкретните хостинги
  • Директории с подкасти – за да намерите популярните и добре установили се хостинги

Преценете какво ще ви е необходимо, за да записвате епизодите на подкаста си и къде може да намерите това оборудване, за да го закупите.

Защо е важно да закупя оборудване за подкаст?

За да създавате висококачествени аудиозаписи, ще трябва да инвестирате в базово оборудване за подкаст. То не трябва да е скъпо, но си заслужава да помислите какво ще ви е нужно като за начало.

credit card payment - illustration

Как да закупя оборудване за подкаст?

Помислете какъв тип микрофон ви е необходим и дали искате да инвестирате в допълнителен софтуер на този етап или едва по-късно, когато придобиете повече опит. Освен това е добра идея да помислите къде ще съхранявате записите за подкаста си и как ще ги обработвате.

Какви инструменти да използвам, за да закупя оборудване за подкаст?

  • Отзиви за микрофони – за да сравните качеството на записа на различните типове микрофони
  • Софтуер за подкаст – за записи на епизодите ви и за процеса по обработка
  • Podcast Host Academy – за насоки относно избора на подходящото оборудване

Преди да започнете да записвате, проверете дали всичко е готово и работи правилно.

Защо е важно да тествам хостинг услугата за подкаста си?

Тази стъпка ще ви помогне да избегнете техническите проблеми по-късно. Освен това ви дава възможност да се запознаете с подкастинг платформата и да се уверите, че всичко върви гладко от самото начало.

Career copywriter

Как да тествате хостинг услугата на подкаста си?

Създайте тестов епизод и го качете на избрания хостинг, след което изслушайте записа, за да проверите качеството на звука и да забележите потенциалните проблеми. Може да помолите приятел или член на семейството си да изслуша епизода и да ви даде обратна връзка.

Кои инструменти да използвам, за да тествам хостинг услугата на подкаста си?

  • Софтуер за запис на подкаст – за да създадете тестов епизод
  • Ръководство за хостинга – за да потърсите потенциалните проблеми, които може да се появят
  • Директории за подкасти – за да проверите дали епизодите ви се излъчват правилно

Подгответе се за първите си записи като скицирате груб сценарий и направите списък какво може да попитате хората, които се присъединяват към вас в предаването.

Защо е важно да направя схема на епизод?

Това ще ви помогне да не се отклонявате когато записвате и да се уверите, че епизодите ви са добре структурирани и вървят гладко. Подготовката на въпроси предварително е добър начин да планирате ако ще каните гости в предаването си.

Automated customer service

Как да напиша схемата на един епизод?

Започнете като помислите за някои от темите, които искате да обсъдите в първия си епизод. След като имате няколко идеи, ги раздробете в по-подробна структура. Не забравяйте да оставите възможност за спонтанност и дискусии.

Кои инструменти да използвам, за да напиша схема на епизод?

  • Приложение за водене на бележки – за черновата на схемата на епизода
  • Инструменти за проучвания – за да ви помогнат да се подготвите за интервюта или дискусии
  • Google Docs – за съвместна работа ако работите с друг водещ на подкаста или гост
  • Софтуер за анкети – за да ви помогне с писането на въпроси

Ако планирате да задавате въпроси на гости в предаването си, се свържете с потенциални гости, които да интервюирате, и се разберете за подходящо време, в което да поговорите.

Защо е важно да насроча интервюта?

Интервюирането на гости ще ви осигури предостатъчно материал за епизодите ви. Ако насрочите среща в ден и час, който е удобен и за двете страни, няма да се сблъсквате с проблеми когато се опитате се свържете с интервюирания.

Head of marketing

Как да насроча интервюта?

Помислете кого бихте искали да интервюирате и защо. След като имате няколко човека предвид, се свържете с тях по имейл или в социалните медии и им предложете време, в което да поговорите. Винаги уважавайте времето им и се опитвайте да бъдете възможно най-гъвкави.

Какви инструменти да използвам, за да насрочвам интервюта?

  • Софтуер за календар/график – за да управлявате дните и часовете
  • Инструменти за комуникация – за да се свързвате с потенциалните гости
  • Шаблони за въпроси за интервюта – за да си помогнете да се подготвите за разговора

След като вече приключихте с подготовката, е време да създадете първия си подкаст.

Защо е важно да запиша първия си епизод?

Това е момента, който очаквахте – време е да споделите страстта си със света. Записването на първия ви епизод ще ви помогне да се преборите с нервността си и да опитате какво е да сте водещ на подкаст.

woman recording - illustration

Как да запиша първия си епизод?

Настройте оборудването за запис в тиха стая и проверете дали имате всичко, от което се нуждаете. Изключете известията си, направете проверка на звука (аудио запис), проверете работата на слушалките и микрофона си, отворете софтуера за запис, натиснете Запис и запазете аудио файловете.

Ако записвате подкаст с интервю, трябва гостът ви да направи същите стъпки преди записа и след това да отвори софтуера си за видео конферентна връзка, за да му се обадите.

Какви инструменти да използвам, за да запиша първия си епизод?

  • Микрофон – за запис на глас
  • Слушалки – за да слушате за проблеми със звука и за елиминиране на страничните шумове
  • Софтуер за запис – за да запишете аудио
  • Софтуер за видео обаждания – ако интервюирате гости от разстояние

След като вече сте записали епизода си, е време да го обработите.

Защо обработката на подкаста е важна?

Редактирането ще ви помогне да изтриете грешки, за премахнете ненужни паузи и да се уверите, че епизодът върви гладко. Освен това е добра възможност да добавите въвеждаща музика към подкаста или звукови ефекти.

Developer illustration

Как да редактирам подкаста?

Вземете записите си и отворете софтуера за редактиране, импортирайте аудио файловете, премахнете ненужните части, добавете въвеждаща музика/аудио ефекти (по желание) и след това експортирайте новия файл в избрания формат (напр. mp3).

Кои инструменти да използвам, за да редактирам подкаста?

  • Софтуер за аудио обработка – за да изрязвате и съединявате записите си
  • Звукови ефекти – за да добавите допълнителна стойност към крайния резултат (по желание)
  • Въвеждаща музика – за да помогне да създаде настроение за епизода (по желание)
  • Контролен списък за постпродукция – за да сте сигурни, че няма да изтървете нищо

Последната стъпка е да проверите дали първият ви епизод е достъпен за листингите в различни директории за подкасти.

Защо е важно да качите подкаста си?

Като качите предаването си в известни директории, ще можете да достигнете нова публика от потенциални слушатели, тъй като хората ще започнат да откриват подкаста ви когато търсят по свързаните ключови думи.

feeling proud - illustration

Как да кача подкаста си?

Целият процес зависи от конкретната директория за подкасти, но като цяло ще трябва да въведете заглавие на предаването, описание на подкаста, URL адреса на RSS канала, корица и категория.

Какви инструменти да използвам, за да кача подкаста си?

  • Директории – добавете предаването си в популярни платформи за подкасти като iTunes / Apple Podcasts, Spotify, Google и Stitcher
  • URL адрес на RSS канала – от хостинга на подкаста ви
  • Корица – например JPEG или PNG файл в RGB цветно пространство с размери 1400x1400px с подходящ размер (под 500 kb)

Последната стъпка е да започнете да рекламирате подкаста си, за да могат хората да го открият и слушат.

Защо е важно да рекламирам подкаста си?

Ако искате хората да слушат подкаста ви и да имате успешен старт, трябва да им кажете, че съществува. Рекламата на подкаста е най-добрият начин да го направите познаваем и да заинтригувате хората.

Social media research illustration

Как да рекламирам подкаст?

Някои популярни начини включват социални медии, като споделяте всеки епизод в профила си и създадете отделна страница за предаването си, да се свържете с инфлуенсъри или да публикувате статии от гостуващи автори; блог, като пишете схематични статии или такива с бележки с най-важното от предаването; изпращане на прессъобщение, за да съобщите на медиите за предаването си; и реклама, както онлайн (Facebook Ads, Google AdWords), така и офлайн (спонсорство, търговски изложения).

Съвет! Възползвайте се от софтуера за обслужване в соцуалните медии LiveAgent и усъвършенстваната автоматизация, за да опростите комуникацията си в социалните медии. Можете да свържете всичките си канали и да унифицирате начина, по който отговаряте на въпросите. Всяко лично съобщение ще отива в една и съща входяща кутия. Полезно, нали?

Кои инструменти да използвам, за да рекламирам подкаста си?

  • Маркетингови публикации – за да улесните споделянето на предаването си
  • Социални медии – платформи като Twitter, Facebook и Instagram
  • Маркетинг чрез партньори – ако имате продукти или услуги за продажба
  • Публикации в блог – за да споделяте всеки нов епизод
  • Софтуер за обслужване в социалните медии LiveAgent – за да управлявате лесно всички съобщения

Как да измеря успеха на подкаста си

Да имате цел, както в първата стъпка от списъка със задачи за стартиране на подкаст, ще ви бъде полезно за определянето на това как ще измервате успеха на предаването си. След това можете да следите показателите в следните категории, ако е приложимо към целите ви, и да откриете най-ключовото в данните.

Абонаменти

Това е най-простият показател, който да следите, тъй като е просто число, което се покачва (или намалява) с времето. Можете да видите броя абонари в повечето директории за подкасти, както и през хостинг платформата си.

Сваляния

Можете да видите броя сваляния в повечето директории за подкасти или чрез хостинг платформата си. Броят ще ви даде представа колко хора слушат епизодите ви.

Обратни линкове

Броят линкове, които сочат към уебсайта или блога ви, е друг добър показател, който да следите. Може да използвате инструмент като Ahrefs, за да видите колко нови рефериращи домейна имат линк към вашия сайт.

Споменавания / Споделяния в социалните медии

За да следите колко често хората говорят за подкаста ви, можете да създадете Google Alert за името на предаването си. Така ще получавате известие всеки път щом някой спомене подкаста ви онлайн.

Трафик към уебсайта

Ако имате уебсайт или блог за предаването, може да наблюдавате броя посетители, идващи от сайта ви от епизодите на подкаста. Този показател ще ви даде представа колко е ефективна маркетинговата ви стратегия за това да привлича трафик към сайта ви.

Конверсии

Ако имате конкретна цела за подкаста си (например привличане на потенциални клиенти или извършване на продажби), тогава е добре да следите процента на конверсиите на слушателите си. Този показател ще ви каже колко хора предприемат желаното действие след като са слушали епизодите ви.

Оценки и отзиви

И накрая, още един добър показател е броят и средната оценка и отзивите, които получавате в директории за подкасти. Тази обратна връзка може да ви помогне да разберете какво харесват хората (и какво не харесват) в предаването ви, така че да направите необходимите подобрения.

Обощение на списъка със задачи за стартиране на подкаст

  • Определете целите си
  • Намерете си ниша
  • Определете потенциалните си слушатели
  • Потърсете доставчик на хостинг за подкаст
  • Закупете оборудването за подкаста си
  • Тествайте хостинг услугата за подкаста си
  • Напишете схема за един епизод (и въпроси за гостите, ако е приложимо)
  • Насрочете интервюта (ако е подходящо)
  • Запишете епизода си
  • Обработете подкаста
  • Качете подкаста си
  • Рекламирайте подкаста си

Starting a podcast checklist FAQs

What are the top 5 things to know before starting a podcast?

First, decide which of the many different types of podcasts you want to create and what format would work best for that kind of content. Second, be sure that you have an attention-grabbing name for your show. Next, find a hosting platform where you know people will be able to subscribe to and download your episodes. Then, invest in high-quality audio equipment and editing tools to be sure that your podcast sounds professional. Finally, identify a gap in the market that your podcast can fill so that it will stand out from the rest and you will know that it has a chance to be successful.

Do I need an audience to start a podcast?

Already having an audience from the start gives you an existing group of listeners who are interested in what you have to say, which can be a big boost when you’re a beginner podcaster. That being said, you can start a podcast without an audience. You may just need to work a bit harder to get people to tune in at first. If you don’t have an existing listener base to draw from, try reaching out to friends, family, and other potential listeners through social media or online forums to let them know about your show.

How often should I release new podcast episodes?

There's no one-size-fits-all answer to this question, as the optimal release schedule for a podcast will vary depending on the podcast topic, the audience you're hoping to reach, and other factors. However, a good rule of thumb is to release new episodes at least once a week, if not more often. This will keep your listeners engaged and coming back for more content.

What is the best format for a podcast?

This will vary according to the type of content that you're looking to produce. At the end of the day, it's important to experiment and find what works best for you and your audience. Some of the most popular formats include interviews, solo shows, roundtable discussions, and co-hosted podcasts.

What should my first podcast episode be about?

It depends on your target audience, but the bottom line is that you should choose a topic that is relevant and interesting to your listeners. Then you need to produce high-quality podcast content that will help them learn and grow.

Сайтът ни използва бисквитки. Ако останете, приемаме, че сте съгласни да използваме бисквитки, както е описано в политиката за поверителност и бисквитки.

×
Насрочете обаждане лице в лице и разберете как LiveAgent може да помогне на бизнеса ви.

Свободни сме в различни дни

Насрочете демо