Контролен списък за одит на уебсайт

Контролен списък за одит на уебсайт

Вече имате трафик към сайта си, но броят посетители е много по-нисък отколкото сте очаквали. Като намерите слабите страни на уебсайта си, можете чувствително да увеличите трафика. За да поддържа обема посетители на собствения си уебсайт, маркетинг екипът на LiveAgent създаде списък със стъпки, които изпълняваме периодично.

Какво представлява контролния списък за одит на уебсайт?

Това е логически списък с всички задачи, които трябва да изпълните, за да се уверите, че уебсайтът ви е във възможно най-добро състояние. Одитът представлява редовен преглед на функционалността на уебсайта. Преминавайте през този контролен списък редовно според нуждите си и поддържайте високото качество на уебсайта си.

Защо е важен контролният списък за одит на уебсайт

Уебсайтът е лицето на бизнеса. Всеки собственик на бизнес знае това. Чрез уебсайта хората формират мнение за продукта ви и решават дали да го купят или не. В очите на потенциалния клиент, качеството на уебсайта е директно свързано с качеството на компанията и продуктите ѝ. Затова редовната поддържка на уебсайта ви е изключително важна.

Не е добре да застрашавате бизнес целите си като пренебрегвате това, което може да бъде направено. И тъй като дребни технически неизправности като неработещи елементи за кликане, дублирано съдържание или лошо техническо представяне изпращат много грешни сигнали, вземете мерки за избягването им. С този контролен списък за одит на уебсайт можете да сте сигурни, че всичко е свършено и проверено.

Кой може да се възползва от контролния списък за одит на уебсайт?

  • Клиент

Клиентите са разглезени от огромния избор и очакването уебсайтът да е с високо качество е разбираемо. Едно-единствено негативно изживяване може да бъде сурово наказано с напускане на уебсайта и продукта ви. А защо да не избегнете това ако е възможно? Ако правите редовен одит на уебсайта си, клиентите ви ще получат това, което очакват от един добър уебсайт – скорост, ценно съдържание, яснота и лесен достъп за всеки.

  • Екип за клиентско обслужване

Висококачественият уебсайт е от огромно значение за екипа за клиентско обслужване. Не само защото защото лайв чатът или възможността за обаждане на уебсайта ви е най-важният елемент за кликане за свързване със сътрудник клиентско обслужване, но и защото уебсайтът ви може да съдържа база знания, давайки възможност на клиентите сами да открият нужната информация. Така клиентите се чувстват независими и улеснени, а същевременно сваляте част от товара от екипа си за клиентско обслужване.

  • Екип за продажби

Добрият уебсайт има точна информация за продуктите и прозрачно ценообразуване. Екипът за продажби е по-ефективен когато разполага с правилните инструменти, а безупречното преживяване в сайта повишава конверсиите.

Разгледайте контролния списък за одит на уебсайт

Контролен списък за одит на уебсайт

Важно е уебсайтът ви да еволюира непрекъснато в течение на времето, което води до по-голям трафик и по-добро клиентско изживяване. Ако уебсайтът е създаден набързо, лесно могат да бъдат допуснати грешки, затова използвайте инструменти за наблюдение и одит на уебсайта. Не е възможно да управлявате големи сайтове ръчно след като достигнат определен размер.

Инструменти за прослевяване и наблюдение на уебсайта

Пет инструмента ни помагат да разберем какво се случва в уебсайта ни всеки ден. Ето някои от нещата, които наблюдяваме в уебсайта си:

  • инфраструктура
  • техническо качество
  • потребителско изживяване
  • съдържание и ключови думи
  • дизайн

1. Google search console

Google search console е най-важният инструмент, който използваме всекидневно, за да наблюдяваме качеството и работата на уебсайтовете си.

Пробвайте следното търсене в Google, за да разберете дали Google знае всички страници в уебсайта ви: site:[вашият домейн] (пример: site:www.liveagent.com). Резултатите в Google ви показват колко страници са индексирани:

Google Search LiveAgent
Разберете кои страници са индексирани в Google Search

Настройте пътека към картата на сайта ви в раздела Sitemaps на уебсайта си, така че Google да може да види всяка страница от уебсайта ви:

Google Search Console - add sitemaps
Добавете всички карти на уебсайта си

Google search console намира прецизно всички важни грешки и предлага подобрения в уебсайта ви, включително проблеми при страницирането, технически грешки и грешки 404:

Google Search Console - Coverage, Experience, Errors, Improvements
Редовно поправяйте всички грешки, открити от Google Search, за да поддържате страниците в индекса на търсене

Като част от ежедневния процес по одит, наблюдявайте представянето на уебсайта си на база на ключови думи, използвани от посетителите. Разберете какво търсят посетителите ви преди да посетят страницата ви:

Google Search Console Performance example
Резултати от търсене и представяне на SEO оптимизацията на уебсайта ви

2. Google analytics

Google analytics е безплатен инструмент за проследяване и платформа, която събира данни как потребителите взаимодействат с уебсайта ви. Едновременно със събирането на данните, Google analytics ги подрежда в лесни за четене интерактивни отчети, които можете да видите в платформата. Отчетите ни дават информация как се държат посетителите ни и ни помагат да адаптираме стратегията си за съдържание според това.

Google Analytics - Realtime

3. UrlsLab

UrlsLab ни помага да направим бърз визуален одит на всички страници на едно място. Една от основните функции на този инструмент е, че прави снимки на всички страници в домейна ни веднъж дневно и проследява тези снимки. Снимките на уебсайта ни дават възможност да видим промените в дизайна в течение на времето и да ги сравним пиксел по пиксел. Освен това записва и регистрира всички javascript грешки, които се появяват в конзолата на браузъра, което помага на уеб разработчиците да създадат страници без грешки.

Превъртете лесно през домейна си и вижте грешките в дизайна веднага. Можете да видите рендерирането в реално време в URLslab:

Website Screenshots Audit
Бърз прегледа на екранни снимки от уебсайта

Промените във всеки URL адрес се записват:

URLSLAB - URL history
Всекидневни екранни снимки на всяка страница

4. Uptimerobot

Наблюдаваме инфраструктурата си чрез множество вътрешни инструменти, но винаги е добра идея да имате независим външен инструмент, който веднага да ви известява ако страницата не е достъпна. Един от най-простите безплатни инструменти е uptimerobot.com.

UptimeRobot
Получавайте известия в реално време за прекъсвания в работата на уебсайта ви

5. Ahrefs

Ahrefs.com ви дава възможност да наблюдавате позицията на целевите ви страници в резултатите от търсения в Google за ключови думи, които се отнасят до вашия бизнес. Освен за наблюдението на ключови думи, ние използваме инструмента Site Audit, за да забележим всички HTML/CSS грешки, направени от копирайтърите, преводачите и програмистите ни ежедневно.

Ahrefs - Rank tracker
Ahrefs наблюдава позицията на най-важните ключови думи, които се отнасят до уебсайта ни

Първата стъпка на обхождащия бот на електронната търсачка докато обхожда сайта ви е файлът www.example.com/robots.txt. Уверете се, че robots.txt и картата на сайта ви са винаги достъпни и в подходящ формат.

За тестване на robots.txt използваме инструмента за тестване на robots.txt

robots.txt tester tool
Тествайте формата на robots.txt на домейна си

Добър robots.txt файл трябва да съдържа секция Sitemap, сочеща към картата на сайта ви. Пример:

Sitemap: /sitemap_index.xml

За валидиране на картата на сайта, ние използваме статуса в Google Search Console Sitemap:

Google Search Console - Sitemap example
Проверявайте работния статус на всяка карта на сайта ви

Използвайте SSL сертификат – Задължително е да имате SSL сертификат. Сигурните уебсайтове (https вместо http) излизат на по-високи позиции от такива без SSL. Има множество доставчици, които издават SSL сертификати, но ние разчитаме на безплатната услуга на Letsencrypt.

Валидирайте SSL сертификата – уверете се, че имате валиден и силен SSL сертификат на сайта си. За валидиране на SSL сертификата ние използваме инструмент от SSL Labs

SSL report example
Валидиране на SSL сертификат

Проверка за зловреден софтуер – Със сигурност не искате да хоствате опасно съдържание на уебсайта си. Одитът на сайта ни включва проверка с Google Transparency Report.

Safe Browsing on your site checker
Проверете статута за безопасно сърфиране на сайта си

Само уникално и ценно съдържание се взема предвид от Google, за да изведе сайта ви по-напред в резултатите от търсенето.

Преди да оптимизирате съществуващото съдържание или да създадете ново, премахнете нискокачественото съдържание от домейна си. Като премахнете нискокачественото съдържание, можете да подобрите трафика и да спестите ресурси, необходими за поддръжка и преводи.

Има огромна разлика между това екипът ви за управление на съдържанието се грижи за 100 страници с високо качество или 20 000 страници със средно качество. Нискокачественото съдържание изразходва много ресурси, например за превеждане на сайта ви на различни езици и за поддръжка на вътрешни линкове.

Translation domains example
Уебсайтът LiveAgent.com е преведен на над 20 езика

Как да идентифицирам страниците с ниско качество?

  • Потърсете празни страници (напр. страници само с няколко думи в основното съдържание или страници само с едно изображение)
  • Дублирано/копирано съдържание от други уебсайтове
  • Автоматично генерирано съдържание без добавена стойност
  • Старо съдържание, което вече не е актуално по темата
  • Съдържание, което не е базирано на опит и не е авторитетно и надеждно
  • Съдържание, което не е свързано с основните ви теми
  • Зловредни страници, генерирани от зловреден софтуер или друг тип атака (напр. такива, включени в sitemap.xml, но недостъпни от основното меню)

За да разберете как Google оценява качеството на съдържанието, прочетете общите насоки на процеса по оценка на качеството при търсене.

Google взема предвид скоростта на зареждане на страницата, заедно с качеството на съдържанието, като един от най-важните сигнали на коя позиция да бъде поставена страницата. Посетителите ви няма да чакат повече от 3-5 секунди, за да зареди една страница. Ако не успеят да я отворят бързо, ще потърсят отговорите на друг уебсайт.

Как да наблюдавам скоростта на страницата?

Наблюдавайте скоростта на страницата си със Site Speed Report от Google Analytics. Този инструмент ви помага да откриете най-бавните страници, както и географските райони и браузърите, които зареждат съдържанието ви бавно.

Google Analytics - Page Speed example
Времето за зареждане на страниците трябва да е възможно най-кратко

Как да подобря скоростта на зареждане?

PageSpeed Insights предлага най-пълните насоки за подобряване на скоростта на зареждане на страницата ви, но ето кои са най-добрите препоръки как да поддържате страницата си бърза

  • Прегледайте частта header и използвайте мрежи за доставка на съдържание (CDN)
  • Оптимизирайте изображенията (размери на изображенията, файлови формати)
  • Премахнете неизползван CSS и Javascript
  • Сведете до минимум броя заявки (напр. към външни js библиотеки)
  • Уверете се, че зареждането е бързо и на мобилни устройства
Page Speed Insights
Използвайте препоръките за подобряване на скоростта от PageSpeed Insights

Инструменти за проверка на съвместимостта с мобилни устройства

1. Тест на удобството за мобилни устройства

Google предлага множество инструменти, с които да проверите съвместимостта на дизайна на страницата ви с мобилни платформи. Един от тях е Mobile-Friendly Test. След като въведете URL-а си, получавате резултат за съвместимостта с мобилни устройства незабавно.

Mobile-Friendly Test - Google
Проверете дали уебсайтът ви е съвместим с мобилни устройства

2. Google Search Console – Използваемост на мобилни устройства

Mobile Usability Report в Google Search Console е още един инструмент, който използваме периодично, за да наблюдаваме използваемостта на мобилни устройсва. Отчетът ни дава подробни препоръки как да поправим грешките в използваемостта на мобилни устройства, засечени по време на обхождането от Google.

Mobile usability report example
Отчет за използваемостта на мобилни устройства от Google Search Console

3. BrowserStack

Най-важните части на уебсайта ни се тестват периодично с BrowserStack, с който симулираме разнообразни мобилни платформи и операционни системи. Той е важен инструмент, използван основно за разработка, но ни е полезен и при стандартни проверки на съвместимостта с мобилни устройства.

BrowserStack
BrowserStack симулира много мобилни платформи и версии на операционни системи
BrowserStak - Page simulation

Като част от ангажимента ни да направим сайта си достъпен за хора с увреждания, ние го оценяваме с WebAIM, безплатен инструмент за оценка на сайта според стандартите на равен достъп, при необходимост.

Accessibility Standards

Обобщение на контролния списък за одит на уебсайт:

  • Проследявайте посетителите и наблюдявайте уебсайта си
  • Проверете robots.txt и картата на сайта
  • Направете уебсайта си сигурен
  • Премахнете нискокачественото съдържание
  • Повишете скоростта на зареждане на страниците
  • Проверете съвместимостта и адаптивността към мобилни устройства
  • Оценете достъпността на уебсайта
Свързани ресурси

Сайтът ни използва бисквитки. Ако останете, приемаме, че сте съгласни да използваме бисквитки, както е описано в политиката за поверителност и бисквитки.

×
Насрочете обаждане лице в лице и разберете как LiveAgent може да помогне на бизнеса ви.

Свободни сме в различни дни

Насрочете демо