Контролен списък за одит на уебсайт, който включва проверка на навигацията, robots.txt, сигурността на съдържанието, скоростта на зареждане на страниците, съвместимостта и адаптивността към мобилни устройства и достъпността. Важен за бизнеса и мнението, което формират клиентите за продукта.
Вече имате трафик към сайта си, но броят посетители е много по-нисък отколкото сте очаквали. Като намерите слабите страни на уебсайта си, можете чувствително да увеличите трафика. За да поддържа обема посетители на собствения си уебсайт, маркетинг екипът на LiveAgent създаде списък със стъпки, които изпълняваме периодично.
Това е логически списък с всички задачи, които трябва да изпълните, за да се уверите, че уебсайтът ви е във възможно най-добро състояние. Одитът представлява редовен преглед на функционалността на уебсайта. Преминавайте през този контролен списък редовно според нуждите си и поддържайте високото качество на уебсайта си.
Уебсайтът е лицето на бизнеса. Всеки собственик на бизнес знае това. Чрез уебсайта хората формират мнение за продукта ви и решават дали да го купят или не. В очите на потенциалния клиент, качеството на уебсайта е директно свързано с качеството на компанията и продуктите ѝ. Затова редовната поддържка на уебсайта ви е изключително важна.
Не е добре да застрашавате бизнес целите си като пренебрегвате това, което може да бъде направено. И тъй като дребни технически неизправности като неработещи елементи за кликане, дублирано съдържание или лошо техническо представяне изпращат много грешни сигнали, вземете мерки за избягването им. С този контролен списък за одит на уебсайт можете да сте сигурни, че всичко е свършено и проверено.
Клиент
Клиентите са разглезени от огромния избор и очакването уебсайтът да е с високо качество е разбираемо. Едно-единствено негативно изживяване може да бъде сурово наказано с напускане на уебсайта и продукта ви. А защо да не избегнете това ако е възможно? Ако правите редовен одит на уебсайта си, клиентите ви ще получат това, което очакват от един добър уебсайт – скорост, ценно съдържание, яснота и лесен достъп за всеки.
Екип за клиентско обслужване
Висококачественият уебсайт е от огромно значение за екипа за клиентско обслужване. Не само защото защото лайв чатът или възможността за обаждане на уебсайта ви е най-важният елемент за кликане за свързване със сътрудник клиентско обслужване, но и защото уебсайтът ви може да съдържа база знания, давайки възможност на клиентите сами да открият нужната информация. Така клиентите се чувстват независими и улеснени, а същевременно сваляте част от товара от екипа си за клиентско обслужване.
Екип за продажби
Добрият уебсайт има точна информация за продуктите и прозрачно ценообразуване. Екипът за продажби е по-ефективен когато разполага с правилните инструменти, а безупречното преживяване в сайта повишава конверсиите.
Важно е уебсайтът ви да еволюира непрекъснато в течение на времето, което води до по-голям трафик и по-добро клиентско изживяване. Ако уебсайтът е създаден набързо, лесно могат да бъдат допуснати грешки, затова използвайте инструменти за наблюдение и одит на уебсайта. Не е възможно да управлявате големи сайтове ръчно след като достигнат определен размер.
Пет инструмента ни помагат да разберем какво се случва в уебсайта ни всеки ден. Ето някои от нещата, които наблюдяваме в уебсайта си:
Google search console е най-важният инструмент, който използваме всекидневно, за да наблюдяваме качеството и работата на уебсайтовете си.
Пробвайте следното търсене в Google, за да разберете дали Google знае всички страници в уебсайта ви: site:[вашият домейн] (пример: site:www.liveagent.com). Резултатите в Google ви показват колко страници са индексирани:
Настройте пътека към картата на сайта ви в раздела Sitemaps на уебсайта си, така че Google да може да види всяка страница от уебсайта ви:
Google search console намира прецизно всички важни грешки и предлага подобрения в уебсайта ви, включително проблеми при страницирането, технически грешки и грешки 404:
Като част от ежедневния процес по одит, наблюдявайте представянето на уебсайта си на база на ключови думи, използвани от посетителите. Разберете какво търсят посетителите ви преди да посетят страницата ви:
Google analytics е безплатен инструмент за проследяване и платформа, която събира данни как потребителите взаимодействат с уебсайта ви. Едновременно със събирането на данните, Google analytics ги подрежда в лесни за четене интерактивни отчети, които можете да видите в платформата. Отчетите ни дават информация как се държат посетителите ни и ни помагат да адаптираме стратегията си за съдържание според това.
UrlsLab ни помага да направим бърз визуален одит на всички страници на едно място. Една от основните функции на този инструмент е, че прави снимки на всички страници в домейна ни веднъж дневно и проследява тези снимки. Снимките на уебсайта ни дават възможност да видим промените в дизайна в течение на времето и да ги сравним пиксел по пиксел. Освен това записва и регистрира всички javascript грешки, които се появяват в конзолата на браузъра, което помага на уеб разработчиците да създадат страници без грешки.
Превъртете лесно през домейна си и вижте грешките в дизайна веднага. Можете да видите рендерирането в реално време в URLslab:
Промените във всеки URL адрес се записват:
Наблюдаваме инфраструктурата си чрез множество вътрешни инструменти, но винаги е добра идея да имате независим външен инструмент, който веднага да ви известява ако страницата не е достъпна. Един от най-простите безплатни инструменти е uptimerobot.com.
Ahrefs.com ви дава възможност да наблюдавате позицията на целевите ви страници в резултатите от търсения в Google за ключови думи, които се отнасят до вашия бизнес. Освен за наблюдението на ключови думи, ние използваме инструмента Site Audit, за да забележим всички HTML/CSS грешки, направени от копирайтърите, преводачите и програмистите ни ежедневно.
Първата стъпка на обхождащия бот на електронната търсачка докато обхожда сайта ви е файлът www.example.com/robots.txt. Уверете се, че robots.txt и картата на сайта ви са винаги достъпни и в подходящ формат.
За тестване на robots.txt използваме инструмента за тестване на robots.txt
Добър robots.txt файл трябва да съдържа секция Sitemap, сочеща към картата на сайта ви. Пример:
Sitemap: /sitemap_index.xml
За валидиране на картата на сайта, ние използваме статуса в Google Search Console Sitemap:
Използвайте SSL сертификат – Задължително е да имате SSL сертификат. Сигурните уебсайтове (https вместо http) излизат на по-високи позиции от такива без SSL. Има множество доставчици, които издават SSL сертификати, но ние разчитаме на безплатната услуга на Letsencrypt.
Валидирайте SSL сертификата – уверете се, че имате валиден и силен SSL сертификат на сайта си. За валидиране на SSL сертификата ние използваме инструмент от SSL Labs
Проверка за зловреден софтуер – Със сигурност не искате да хоствате опасно съдържание на уебсайта си. Одитът на сайта ни включва проверка с Google Transparency Report.
Само уникално и ценно съдържание се взема предвид от Google, за да изведе сайта ви по-напред в резултатите от търсенето.
Преди да оптимизирате съществуващото съдържание или да създадете ново, премахнете нискокачественото съдържание от домейна си. Като премахнете нискокачественото съдържание, можете да подобрите трафика и да спестите ресурси, необходими за поддръжка и преводи.
Има огромна разлика между това екипът ви за управление на съдържанието се грижи за 100 страници с високо качество или 20 000 страници със средно качество. Нискокачественото съдържание изразходва много ресурси, например за превеждане на сайта ви на различни езици и за поддръжка на вътрешни линкове.
Как да идентифицирам страниците с ниско качество?
За да разберете как Google оценява качеството на съдържанието, прочетете общите насоки на процеса по оценка на качеството при търсене.
Google взема предвид скоростта на зареждане на страницата, заедно с качеството на съдържанието, като един от най-важните сигнали на коя позиция да бъде поставена страницата. Посетителите ви няма да чакат повече от 3-5 секунди, за да зареди една страница. Ако не успеят да я отворят бързо, ще потърсят отговорите на друг уебсайт.
Как да наблюдавам скоростта на страницата?
Наблюдавайте скоростта на страницата си със Site Speed Report от Google Analytics. Този инструмент ви помага да откриете най-бавните страници, както и географските райони и браузърите, които зареждат съдържанието ви бавно.
Как да подобря скоростта на зареждане?
PageSpeed Insights предлага най-пълните насоки за подобряване на скоростта на зареждане на страницата ви, но ето кои са най-добрите препоръки как да поддържате страницата си бърза
Google предлага множество инструменти, с които да проверите съвместимостта на дизайна на страницата ви с мобилни платформи. Един от тях е Mobile-Friendly Test. След като въведете URL-а си, получавате резултат за съвместимостта с мобилни устройства незабавно.
Mobile Usability Report в Google Search Console е още един инструмент, който използваме периодично, за да наблюдаваме използваемостта на мобилни устройсва. Отчетът ни дава подробни препоръки как да поправим грешките в използваемостта на мобилни устройства, засечени по време на обхождането от Google.
Най-важните части на уебсайта ни се тестват периодично с BrowserStack, с който симулираме разнообразни мобилни платформи и операционни системи. Той е важен инструмент, използван основно за разработка, но ни е полезен и при стандартни проверки на съвместимостта с мобилни устройства.
Като част от ангажимента ни да направим сайта си достъпен за хора с увреждания, ние го оценяваме с WebAIM, безплатен инструмент за оценка на сайта според стандартите на равен достъп, при необходимост.
Анкета за клиентско обслужване
Подобрете комуникацията с клиентите чрез ABM стратегии и обратна връзка. Обучение на служителите и инструменти за обслужване на клиенти са също важни.
WordPress плъгин за списък с отметки
За успешна SEO оптимизация на сайта е важно да се разбере структурата му и да се използват различни домейни за повече от един език. Изборът на правилната WordPress тема и използването на Hreflang тагове са от съществено значение, а Yoast плъгина може да помогне за оптимизацията. Изпълнените задачи по SEO за нови сайтове могат да помогнат за достигане на първа позиция в търсачките през 2022 година.
We appreciate your recent sign up for a LiveAgent.
A message will be sent to your email address containing login details, right after your account is installed.
Сайтът ни използва бисквитки. Ако останете, приемаме, че сте съгласни да използваме бисквитки, както е описано в политиката за поверителност и бисквитки.
Свободни сме в различни дни