Тествай безплатно
content making codes document on screens

Списък със задачи за WordPress SEO

Навигация

Списък със задачи за WordPress SEO

58
Collapse All Expand All

Искате ли да излизате на по-предни позиции в резултатите от търсене в електронните търсачки? Ако да, тогава трябва да направите проучване на ключовите си думи.

Една от най-важните части на оптимизацията за електронни търсачки (SEO) е да се уверите, че съдържанието ви е оптимизирано за търсачките. Тази статия разглежда всичко, което трябва да знаете за SEO в WordPress и предлага списък със задачи за правилна оптимизация на уебсайта ви.

Колко е важен списъкът със задачи за SEO в WordPress

Трабва ли ви списък със задачи за SEO оптимизация?

Ако искате да се появявате на по-висока позиция в резултатите от електронни търсачки, съдържанието ви трябва да е съобразено с SEO оптимизацията. Трябва да обмислите много различни фактори и може да ви изглежда прекалено много на моменти, особено в началото.

Този списък със задачи ще ви помогне да се погрижите за необходимите елементи за правилната оптимизация и ще ви гарантира, че сте в правилната посока. Ще ви напътства стъпка по стъпка в оптимизацията на уебсайта ви за електронни търсачки.

Кой може да се възползва от нашия списък с SEO задачи за WordPress?

Без значение дали сте начинаещ или експерт, този списък ще ви бъде полезен, за да разберете какво е SEO и как работи.

Няма значение дали уебсайтът ви е блог, електронен магазин или друг тип съдържание. Тези съвети ще са полезни за всеки: специалисти по маркетинг, копирайтъри, блогъри и дори уебмастъри.

Ако обаче тепърва започвате и искате да разберете как да създадете WordPress сайт от самото начало (без съвети за SEO оптимизация), вижте списъка ни със задачи за създаване на нов WordPress сайт тук. Той може да ви е по-полезен в началото (но се върнете към този по-късно).

Да разгледаме списъса с SEO задачи за WordPress

Нека да видим на кои елементи трябва да обърнете особено внимание когато оптимизирате WordPress сайта си.

Списък със задачи за WordPress SEO
Преди да продължим, трябва да проверите дали хостинг услугата ви покрива изискванията за WordPress SEO оптимизация. WordPress има списък с пропоръчителни доставчици, така че ако искате да се улесните, изберете от този списък: Hostinger, Bluehost, Siteground или HostGator.
Списък със задачи за WordPress SEO
Надяваме се, че сте избрали име на домейна, което е късо, отнася се до нишата ви и няма правописни грешки. Въпреки че това са най-честите изисквания за добро име на домейна, трябва също да сте сигурни, че не включва никакви символи (напр. долна черта), тъй като обхождащите ботове на електронните търсачки може да имат проблеми с тях.
Domain example - LiveAgent
Не използвайте IP адрес за име на домейна си. За да проверите това, трябва само да напишете адреса на сайта си в полето за търсене в Google и да видите какво ще стане: ако не показва резултат, значи всичко е наред, но ако ви води към сайт, който се занимава с интернет протоколи, значи става нещо нередно.
Ако решите да създадете многоезичен сайт, тогава всяка публикация трябва да има собствен домейн с превод (TLD). Това ще помогне на Google да разбере структурата на сайта ви по-добре и да индексира различните езикови версии отделно, за да не се бъркат една с друга (възможно е дори да бъдат премахнати от резултатите от търсене ако има прекалено много дублирано съдържание).Translation domains example Ето защо е от съществено значение да използвате различни домейни ако сайтът ви има повече от един език и да се уверите, че всяка публикация съдържа съответните ключови думи, мета описание, заглавие на страницата и т.н., за да може Google да ги подрежда поотделно в резултатите от търсенията си. Hreflang тагът също е изключително важен в случая (повече за това по-късно).
Трябва да проверите дали темата ви е съобразена с най-добрите практики за SEO оптимизация, за да имате добра основа за оптимизация. Astra, OceanWP и Divi са сред най-популярните и най-бързо зареждащи WordPress теми, които следват последните тенденции в уеб дизайна и SEO.
Free knowledge base software theme in LiveAgent
Montana
Освен че осигуряват отлично клиентско изживяване, най-добрите WordPress теми подкрепят максимално усилията ви за SEO оптимизация.
Що се отнася до SEO оптимизация в WordPress, едно от най-важните неща е добър плъгин. Препоръчваме Yoast за тази цел, тъй като осигурява всичко, от което имате нужда за оптимизиран сайт, от прости опции като настройка на заглавия и мета описания (които също така дават възможност за оптимизация на мета ключови думи) до по-сложни като XML карта на сайта и инструмент за Webmaster верификация (която ви дава възможност да се свържете с Google, за да добави сайта ви).
SEO plugin
Трябва само да го инсталирате, да го активирате и да настроите основните опции.
Google Webmaster Tools е еквивалентът на Google Search Console за уебсайтове. Ако все още не го използвате, трябва да започнете, за да проследявате състоянието на сайта си и техническите проблеми, които биха могли да навредят на позицията му в резултатите от електронни търсачки (като грешки при обхождане или зловреден софтуер).
Google Webmaster Tools
Той ви дава информация също от къде получавате най-много трафик, статуса на индексацията, грешки при обхождане и други технически аспекти. Всичко това е от съществено значение ако искате да имате качествен уебсайт с отлична позиция, трафик от електронни търсачки и конверсии.
Въпреки че не е технически аспект, адаптивността все пак е изкючително важна за клиентското изживяване и SEO. Когато работите с ключови думи с много конкуренция, да имате оптимизирано съдържание както за десктоп, така и за мобилни устройства, е необходимост.
Mobile-friendly page
Уебсайтът на LiveAgent на телефон
Не можете да си позволите да изгубите потребители на мобилни устройства заради проблеми с достъпа до сайта ви през телефоните им. Така че да имате един и същ тип съдържание, приспособено към всеки екран, е много важно, и Google много настоява за това в препоръките си.

Скоростта на зареждане на страницата ви е много важна за позицията й в Google. Ако е нужно много време, за да се зареди, хората вероятно ще я напускат преди дори да успеят да разберат какво предлагате.

Google Analytics - Page Speed example
източник: analytics.google.com

Ето защо за успеха на сайта ви е изключително важно да следите скоростта на зареждане на всяка от публикациите си и да се уверите, че средните оценки са достатъчно високи.

Тъй като основната цел на кеширането е да ускори сайта ви, е ясно защо трябва да използвате такъв. Има различни видове плъгини, които предоставят тази услуга. Ние препоръчваме WP Super Cache, тъй като се конфигурира лесно и няма силно влияние върху скоростта на сайта (така че дори посетители със стари компютри и бавни връзки няма да забележат).

Wp super cache plugin

След като инсталирате и активирате плъгина, отидете в страницата с настройките му (Settings -> WP Super Cache) и активирайте кеширането. След това кликнете “create a new cache”, за да изчистите старите данни. След като направите това, можете да използвате любимия ни трик – режим Инкогнито на Google Chrome – за да тествате колко бързо зарежда.

SSL сертификатите се използват за криптиране на данните, изпращани между посетители ви и уебсайта. Въпреки че нямате нужда от тях, за да имате успешна SEO кампания, силно препоръчваме да използвате SSL сертификати, тъй като целта им е да подобрят сигурността и да направят сайта ви по-надежден в очите на потребителите. Това ще доведе до по-добра позиция в резултатите от търсене в търсачките и най-хубавата част е, че SSL сертификатите са безплатни.

SSL certificate example

Профилът в My Business Google е безплатна услуга, която ви позволява да управлявате всичките си бизнес обяви от едно място. Трябва само да отидете там, да създадете профил и да добавите необходимата информация за всяка от локациите си, категории и всякаква друга важна информация. След като всичко е добавено, го потвърдете с Google Map Maker (инструмент, който ви дава възможност да добавяте информация за местоположението си).

My business Google account

Защо това е важно за SEO резултатите ви? Ами, колкото по-релевантна е информацията, която предоставяте на електронните търсачки, толкова по-добри шансове имате уебсайтът ви да се появи на по-високи позиции в резултатите от търсене.

След като всичко е готово, е време да проверите дали информацията е добавена правилно. Можете да го направите като просто пуснете търсене в Google за всяка от бизнес обявите си (например “пица Palo Alto”). Ако се появят като първи резултат, всичко е наред. Ако не, трябва да се свържете с Google и да потърсите помощ.

XML картата на сайта се използва, за да очертаете съдържанието на сайта си, за да могат електронните търсачки да го обходят по-лесно. Прави се лесно и ви трябва само плъгин за карта на сайта или официалния плъгин на Google. Вторият е безплатен, но изисква някои технически познания за програмирането на карти на сайтове с Google профил.

XML sitemap example
Карта на сайт от Post Affiliate Pro

Така че плъгинът за карта на сайта е най-бързият вариант, въпреки че може да му липсват някои допълнителни възможности, които да се окажат полезни. След като добавите такъв, можете да качите картата на сайта си онлайн или да проверите статуса й.

Файлът robots.txt се използва, за да даде инструкции на електронните търсачки дали трябва да обхождат и индексират определени части от сайта или не. Можете да го използвате и за по-технически аспекти, като например да блокирате достъпа на ботовете до страници, които не трябва да виждат (например администраторската част).

robots.txt tester tool

Има няколко правила за този файл, който трябва да имате предвид, като правилото за забрана. Това общо взето казва на ботовете да не индексират цялото съдържание на уебсайта, тъй като може да е прекалено обширно и да доведе то някои проблеми с обхождането (например безкрайни цикли).

Ако искате да имате по-добра позиция в резултатите от електронни търсачки и да сте по-видими, е много важно да има множество линкове към сайта ви от високоавторитетни други сайтове. Създаването на обратни линкове (още познати като входящи) може да помогне да повишите конверсиите, тъй като тези сайтове обикновено са на по-висока позиция от вашия (което означава, че са по-реномирани).

External backlinks Ahrefs example
източник: ahrefs.com

Външният линк е също така отличен начин да изградите взаимоотношения с клиентите си и други компании. Така че е важно да научите как работи линк билдингът ако искате по-успешен бизнес в бъдеще. Всичко това обаче не е толкова лесно колкото може да изглежда и много неща могат да се объркат (например да бъдете наказани от Google или да изпращате неправилни сигнали за уебсайта си).

Ако искате сайтът ви да излиза в резултатите от търсене, трябва да се уверите, че Google може да го индексира правилно. Проблемите с обхождането на уебсайта ви ще се отразят негативно на представянето му и може да не бъде индексиран изобщо заради тях (което е лошо за SEO). Ето защо трябва винаги да проверявате Google Webmaster Tools, за да видите дали има проблеми с обхождането на сайта ви и ако има, да се опитвате да ги разрешите възможно най-бързо.

LiveAgent indexing

Каноничните линкове се използват, за да се избегнат проблеми с дублиращо се съдържание, така че те са нещо, което трябва да се използва на всяка страница от сайта ви. Те също така помагат да избегнат индексирането на една и съща страница два пъти (което може да доведе до наказания).

This image has an empty alt attribute; its file name is programming-1024x682.jpg

Ще имате нужда от опитен програмист за тази задача, тъй като програмната настройка на канонични URL адреси не е толкова просто колкото може да изглежда. Като цяло, не можете да го направите без техническите аспекти на SEO, дори и да не са толкова “вълнуващи” колкото други. Те са изключително важни за позицията ви и трябва да се вземат предвид от първия ден когато запонете да работите върху нов сайт или да променяте по-стар. По този начин няма да има изненади в бъдеще ако и когато изведнъж забележите спад в органичия си трафик.

Hreflang се използват, за да се даде информация за целевия език, включително държавата. Това означава, че посетителите ви от Австралия ще видят конкретна версия на уебсайта ви, а потребител, който идва от друга държава, ще бъде пренасочен към различна страница, където ще може да прочете всичко на родния си език, например.WP languages example

Езиците, поддържани от LiveAgent

За да настроите това, трябва да добавите ред в кода на заглавната част (header) на страницата си (точно под отварящия таг) и да конкретизирате кои държави таргетирате. Можете да откриете повече информация за това в страницата за поддръжка на Google.

Всяка публикация на уебсайта ви трябва да бъде в правилната категория. Това е един от аспектите, които много хора изглежда пренебрегват, защото смятат, че е “по желание”, но всъщност много грешат, защото Google ги използва като насоки когато се опитва да подреди уеб страниците. Ето защо е задължително внимателно да подберете категориите, в които всеки пост се вписва и след това да оптимизирате във възможно най-голяма степен за всяка ключова дума.

LiveAgent's main and side header

Например, ако имате публикация в блога за кафемашини, е по-добре да я сложите в категория, наречена “Кухненски уреди” вместо в “Потребителски стоки”. Това ще помогне на Google да разбере по-добре структурата на сайта ви, което е много важно, за да излиза по-високо в резултатите от търсенията.

Ако искате да подобрите позицията си в търсачките в дългосрочен план и да постигнете по-добри резултати, трябва да установите забележителна маркетингова стратегия на съдържание, чрез която да редовно да създавате качествени публикации в блога. Това означава да помислите за категориите предварително, за да няма проблеми когато търсите идеи за ново съдържание, което да заинтригува хората във вашата ниша.

LiveAgent blog
Блогът на LiveAgent

Пермалинковете се използват, за да се дефинира структурата на URL адресите на публикациите ви. Както заглавията на сайта, те трябва да са уникални (и да не съдържат числа), за да може Google и другите електронни търсачки да разберат структурата на пермалинковете ви.

Example of Permalink settings
Примери за настройка на пермалинкове

Ако използвате плъгина Yoast SEO както предложихте по-рано, имате тази опция в менюто SEO -> Permalinks. Когато сте там, изберете това, което най-добре отговаря на нуждите ви.

Има група показатели, които анализират колко добре работи сайта ви от гледна точка на преживяването. Можете да проверите оценката на страницата си, използвайки този отчет в Google Search Console, която дава оценки “Добър”, “Трябва подобрение” или дори “Лош”.

Check core web vitals through Google search console

Такива отчети са полезни, за да откриете проблеми като бавно зареждане, блокирани ресурси, липсващи заглавия и нискокачествено съдържание.

“Link juice” е термин, който се използва в SEO и се отнася до това колко е важен уебсайта ви за електронните търсачки. Колкото повече качествени линкове сочат към сайта ви (т.е. с по-висока е позицията им), толкова по-силен “link juice” получава сайта ви.

Referring domains in Ahrefs - example
Домейни, препращащи посетителите към LiveAgent

За да разберете силата на обратните си връзки, трябва само да въведете URL адреса в Open Site Explorer и да видите всеки изходящ линк, който има връзка към него. Ако имате над 100 външни връзки, тогава поздравления, имате силен уебсайт. Но ако няма толкова много, трябва да започнете да работите в посока да наберете повече линкове възможно най-скоро.

Обемите на търсене са един от най-важните индикатори, които трябва да наблюдявате, за да разберете кои ключови думи са най-подходящи за оптимизация на всяка публикация. Те показват колко хора общо търсят нещо, свързано с това, което вие предлагате. Като цяло, данните за обемите на търсене могат да се използват, за да наблюдаване прогреса на позиционирането ви в резултатите от търсене във времето и да видите как то се отразява на конверсиите, трафика и други важни показатели.

Google trends - search volume example LiveAgent

Задължително трябва да можете да проследявате позицията си ако искате да имате пълен контрол върху прогреса на сайта си. Има множество инструменти за тази цел, като някои са по-точни от други. Най-важното обаче е да намерите такъв, който работи добре за нуждите на сайта ви и след това да видите дали с него можете да постигнете желаните резултати.

Rank tracking in Ahrefs example
източник: ahrefs.com

Тъй като всеки бизнес има различни цели (например повишаване на трафика или запитванията), наблюдението на позицията в резултатите от търсене само по себе си няма да ви помогне, освен ако целта ви не е повече органичен трафик. Ето защо в комбинация с други показатели можете да разберете дали позицията ви наистина помага за постигане на целите ви или не (и как точно). Основната цел тук е да имате ясна идея какви резултати искате, за да сметнете сайта си за успешен, и внимателно да наблюдавате всичко, което може да се отрази, за да променяте стратегията си според нуждите.

Google Analytics е чудесен инструмент, с който да проследявате трафика на сайта си и как посетителите се държат на него. Източниците на трафик, популярни страници, страници за вход/изход и времето, преканано на всяка страница, са само няколко примера за различните данни, които можете да получите от тази патформа. Чрез тях можете да подобрите потребителското изживяване като разберете какво работи и какво не.

Google Analytics example

Google Analytics също така включва набор от инструменти, наречени Google Optimize, което е платформата за тестване и персонализация от Google (с предишно име  Content Experiments). Може да ви помогне да правите А/Б тестове на страницата си, за да разберете какво предпочитат посетителите ви. Можете да тествате елементи като цветове на бутоните, навигация, разположение и общо взето всичко останало.

Редовният SEO одит може да ви гарантира, че всичко работи правилно и няма проблеми с индексирането или дублирането на съдържание (което може да се отрази на сайта ви). Ето защо е добра идея да правите периодични SEO одити ако искате да подобрите позицията на сайта си във времето.

This image has an empty alt attribute; its file name is SEO-1024x558.jpeg

Ако искате да постигнете по-добри резултати във времето и да разберете от кои теми се интересуват хората, тогава е изкючително важно да направите предварително проучване. Така може да сте сигурни, че публикациите ви са достатъчно добре оптимизираним за да могат лесно да бъдат индексирани от електронните търсачки и да станат по-видими в резултатите от търсене.

This image has an empty alt attribute; its file name is research_27_55percent.svg

Освен това, би било полезно да си подготвите списък с ключови думи, които биха вършили добра работа за всяка публикация, така че да можете да ги включвате в мета описанието и заглавието на страницата. Използвайте инструмент за ключови думи, за да намерите най-подходящите.

Fill in SEO title and meta description example
Употреба на ключова дума “SEO checklist”

Освен това би било добра идея да използвате ключовата си дума в първите 100 думи на всяка публикация, така че електронните търсачки да знаят за какво се отнася. Тъй като това ще им помогне да разберат целта й по-добре, вероятно ще сложат публикацията на по-висока позиция от други, които нямат ясна връзка между темата и ключовите думи.

SEO checklist - keyword in intro example

Не е добра идея ключовите думи да се появяват прекалено често в публикацията ви. Не е добре да изглежда като спам или да звучи неестествено, така че никой да няма интерес да продължи да чете до край.

This image has an empty alt attribute; its file name is spam-filter.jpg

Не хабете ценно мясти, което би трябвало да използвате за думи и фрази, които хората наистина търсят. Можете да включите ключови думи в публикацията си от време на време, но не прекалявайте.

Начинът, по който пишете изреченията си може също така да се отрази на позицията ви в електронните търсачки. Въпросът не е само да имате ключови думи, но и да са правилно позиционирани така, че Google и другите платформи да разберат за какво се отнася публикацията или страницата ви.

LSI (Latent Semantic Indexing – Латентно семантично индексиранe) ключовите думи са свързани с основната ви ключова дума. Не е нужно да ги използвате постоянно, но може да е полезно да ги разпръснете тук-там, особено ако звучат естествено в контекста на публикацията ви. Това ще помогне на Google да види, че не просто се опитвате да натъпчете възможно най-много ключови думи в съдържанието си, а се интересувате от качеството на съдържанието.

LSI keywords example
Пример за свързани ключови думи

Добре е уебсайтът или блога ви да имат и много визуално съдържание, за да могат хората да видят за какво става въпрос. Това означава да използвате изображения, видео, аудио файлове и дори инфографики, за да ви помогнат да предадете посланието си по по-интересен и ангажиращ начин.

Visual elements example

Трябва да имате кратки, описателни имена на файловете, както и тагове alt и title. Описанието трябва да е кратко обобщение на изображението. Надписите могат да се използват, за да дадете повече информация ако е нужно. Важно е да се уверите, че изображенията, които ползвате в публикациите си, имат всички тези атрибути и са подходящо оптимизирани.

Optimize images

Ако използвате плъгин като Yoast SEO, той ще ви помогне да се уверите, че всички изображения са правилно оптимизирани. Оптимизацията на изображенията ще ви помогне за SEO оптимизацията и скоростта на сайта, тъй като големите изображения могат да отнемат много време за зареждане (опитайте се да не качвате изображения, по-големи от 100 KB). Задължително използвайте качествени изображения, за да подобрите SEO оптимизацията си и за да се уверите, че публикацията ви изглежда добре.

Вече не става въпрос само за изображения. Добре е видео съдържанието ви също да бъде оптимизирано, тъй като това ще ви помогне да постигнете най-добрите възможно резултати що се отнася до позицията в резултатите от електронни търсачки и за този тип мултимедия.

Other multimedia files - optimization

Можете да използвате всякакъв тип мултимедия – видео, аудио и дори инфографики, но трябва да са лесно достъпни и правилно форматирани. Това означава да използвате правилното име на файта, таг alt, заглавие, описание и надпис за всяко, така че хората (и Google) да ги намират лесно чрез електронни търсачки

Това е нещо, което трябва да направите в самото начало, тъй като ще помогне на уебсайта или блога ви да бъдат индексирани бързо. Заглавието и мета описанието са това, което излиза в резултатите от търсенията в електронните търсачки, така че е добре да са достатъчно примамливи, за да кликнат хората върху тях. Не забравяйте да включите и ключови думи и да удебелите тези, върху които искате да наблегнете.

Това е изображението, което се появява най-горе в публикацията или страницата ви и е важно да е правилно оптимизирано, за да се вижда веднага. Линкът представя съдържанието на страницата, така че трябва да се уверите, че работи правилно, защото иначе може да отблъсне потребителите. Трябва да използвате изображение, което хваща окото, за да ги заинтругувате да прочетат повече.

Featured image example

Ще трябва да се уверите, че header таговете ви са правилно форматирани, така че да съдържат подходящи ключови думи и да насочват вниманието на хората накъдето искате. Това означава да използвате тагове heading за основните заглавия и подзаглавия, отговарящи на съдържанието на страницата или публикацията.

Header tags example
Example of header tags

Всяка страница трябва да има само един таг H1 и трябва да включва освновните ключови думи за тази страница. Няма причина да използвате повече от един таг H на всяка страница на уебсайта или блога си, просто се уверете, че ги използвате правилно, за да постигнете възможно най-добрия резултат от действията си по SEO оптимизацията.

H1 example
Пример за H1

Трябва също така да се уверите, че основното съдържание на страницата ви е правилно оптимизирано за целевите ви ключови думи. Можете да направите това като ги включите в самия текст, в заглавията и мета описанията на страниците и публикациите в блога си. Трябва да използвате и свързани long-tail ключови думи в целия си сайт или блог, за да подобрите допълнително SEO оптимизацията си.

This image has an empty alt attribute; its file name is Image_text_ratio-1024x687.jpg

Публикациите и страниците, които постоянно се обновяват, обикновено излизат на по-предни позиции в резултатите от търсенията от тези, които не се обновяват. Това е така защото Google и другите платформи ги считат за по-релевантни за настоящето, така че е по-вероятно за излязат когато хората търсят съответните думи.

This image has an empty alt attribute; its file name is Data_searching.png

Anchor линковете са още една важна част от SEO оптимизацията на страницата и трябва да ги използвате при всяка възможност, за да помогнете на хората да се ориентират в уебсайта или блога ви. Това означава да използвате текст за линковете с подходящи ключови думи, които ще заведат хората там, където искат да отидат.

Anchor links example

Уверете се, че вътрешните ви линкове са ефективни. Слагайте връзки го свързани публикации в съдържанието си и използвайте описателни текстове за линковете си, за да помогнете на Gooogle (и читателите) да разберат за какво се отнасят тези публикации.

Liveagent internal link example
Ако включите линкове до външни страници в съдържанието си, задължително трябва да се отварят в нов подпрозорец, за да не изгубват читателите мястото, на което са били в сайта ви. По този начин могат да продължат да разглеждат съдържанието ви и същевременно могат и да се върнат, за да прочетат до края първоначалната публикация.

Ако решите да изтриете публикация или страница задължително използвайте пренасочване 301, за да може всякакви линкове, сочещи към нея, да бъдат пренасочвани автоматично към друга подходяща страница на сайта ви. Това ще помогне на SEO оптимизацията вида остане във форма и ще гарантира, че никой няма да се окаже на страница, която вече не съществува. This image has an empty alt attribute; its file name is 404_error-1024x576.jpg

Уверете се, че съдържанието ви е структурирано правилно с подходяща употреба на Schema markup. Това ще помогне на Google и други платформи да разберат по-добре информацията на сайта ви и да я представи по най-полезния начин за читателите ви.

Migrate data to LiveAgent on your own

Schema markup не е единственият начин да помогнете на Google да разбере съдържанието ви, можете да използвате и Social markups. Тя ще помогне съдържанието ви да изглежда по-добре когато се споделя в социалните медии.

Social markup example
Пример за social markup във Facebook

Ако имате раздел Често задавани въпроси (FAQ) в сайта си, се уверете, че е оптимизиран за WordPress SEO. Използвайте явни и кратки заглавия за всеки въпрос и включете отговора в съдържанието на страницата.

FAQ section example
Пример за FAQ

Уверете се, че таговете в блога ви са логично подредени и съдържат ключови думи, които описват съдържанието.Blog tags example

Включете информация за хората, които пишат публикациите ви и задължително добавете линк към уебсайта или блога на автора. Това е чудесен начин да съберете цялото си съдържание на едно място. Освен това е полезно за читателите, които искат да следват автора или да вагледат блога му.

Author bio example

Можете да добавите информация за автора, който публикувате или просто да имате обща страница с информация, която да съдържа линкове към всичките ви публикации. Ако имате публикация от гост автор в блога си, не забравяйте да включите и информацията за него там.

Уверете се, че имате бутон, който води към началната ви страница. Това е чудесен начин да ангажирате читателите си и да ги накарате да се връщат за още. Освен това им дава възможност да разгледат сайта ви в дълбочина, което носи повече последователи и абонати.

Целете се в поне 500 думи за всяка публикация. Зависи от темата, но по-дългите публикации като цяло са по-добри за SEO, защото Google предпочива повече съдържание по темата.

WP word count

Споделяйте съдържанието си в социалните медии и насърчете последователите си да направят същото. Трябва да създадете и бутони за споделяне в социалните медии, които лесно да се добавят към публикациите ви. Това ще даде възможност на посетителите ви да споделят съдържание с последователите си без да напускат сайта ви, увеличавайки по този начин трафика и потенциално носейки ви обратни линкове.

Implement social signals

Има няколко плъгина за това, като най-популярен е SumoMe (предлагащ широк набор възможности за споделяне) и Shareaholic (популярен плъгин с всичко в едно, който осигурява споделяне в социалните медии, анализи и други).

Целете се в поне една публикация на седмица или дори по няколко публикации на ден, в зависимост от честотата, с която създавате ново съдържание. Търсачката на Google предпочита ново съдържание, така че във ваш интерес да публикувате възможно най-често. Колкото повече публикувате, толкова по-голям шанс имате да излизате по-нагоре в резултатите от търсене в електронните търсачки.This image has an empty alt attribute; its file name is Writing_original_article.jpg

Включете датата на последната редакция в мета данните на публикацията в блога си. Не забравяйте да включите и дата на последна редакция (в HTML кода) за всяка от публикациите в блога ви, тъй като това казва на Google и електронните търсачки кога е било публикувано съдържанието ви. Новото съдържание е ключово.Implement Last updated date

Не забравяйте да споделяте новите публикации от блога си в социалните медии. Улеснете последователите и феновете си в четенето на най-новото ви съдържание като го споделите в Twitter, Facebook, LinkedIn, Google+ и други социални медии. Можете да автоматизирате процеса с инструменти като Hootsuite или Kontentino, като така ви спестяват време и същевременно поддържат присъствието ви в социалните медии.

LiveAgent Facebook Christmas promo

Важно е да запомните тази точка. Никога не променяйте заглавието на която и да е съществуваща публикация от блога ви след като вече е била публикуванам тъй като това може да обърка Google и другите електронни търсачки. Ако трябва да направите малка промяна на някой от по-старите си публикации, се опитайте да промените мета данните (в HTML кода) вместо самата публикация.

This image has an empty alt attribute; its file name is Static_website_without_Live_Chat_Software.svg

Много онлайн инструменти могат да ви помогнат да създавате по-добро съдържание, включително плъгинът Yoast SEO за WordPress и Hemingway App. Това са само някои примери, но има множество други варианти, които можете да опитате. Изберете това, което най-добре отговаря на нуждите ви и го използвате, за да създавате повече съдържание.

woman adding content to multiple support documentation files

Какво трябва да избягвате, за да поддържате SEO оптимизацията си на високо ниво?

Не забравяйте, че Google постоянно променя алгоритмите си, което ознзчава, че неща, които са работили преди, може да не работят след следващите промени. Доколкото е възможно избягвайте следното:

  • Дублиране на съдържание – ако публикувате една и съща статия в уебсайта си и в блога си или публикувате по една и съща тема и на двете места, не е проблем понякога да са споделени, но не прекалявайте.
  • Прекалено много ключови думи – не се опитвайте да включвате ключовите думи възможно най-много пъти в публикациите си, често по неестествен начин, за да подобрите позицията си. Това ще ви навреди повече, отколкото ще помогне, така че е по-добре да измислите креативен начин да ключовите си думи в текста.
  • Съдържание с ниско качество – това е когато пишете само за да се изкачите на по-висока позиция, но не се интересувате особено какво мислят хората всъщност. Фокусирането върху SEO вместо върху създаването на качествено съдържание ще има по-бърз резултат, но няма да е дълготраен.
  • Прекалена оптимизация с ключови думи – ако прекалявате с SEO практиките, например използвате прекалено много ключови думи в мета тагове, header и footer тагове, рискувате да бъдете наказани, а и читателите ви също няма да са доволни.
  • Повтарящи се URL адреси – въпреки че това не звучи особено важно, пак може да причини проблеми ако не сте достатъчно внимателни. Ако имате множество URL адреси, водещи към една и съща публикация, тогава задължително трябва да е реализирано чрез пренасочване 301, защото в противен случай Google може да счете товаза повтарящо се съдържание и да накаже сайта ви.
  • Канибализация на ключови думи – ако имате много страници, докусирани върху едни и същи ключови думи, електронните търсачки могат да ги объркат и да не ги изведат в резултатите от търсене или да не дадат приоритет на никоя от тях. Трябва да има ясно разделение между целевите термини за всяка страница, за да получите част от трафика от съответния търсения.
  • Счупени линкове – проверете публикациите и страниците си за несъществуващи линкове. Ако има такива, обновете публикацията или я изтрийте.

Обобщение на списъка със задачи за WordPress SEO

Основното:

  • Хостинг
  • Домейн
  • Домейни за преводни версии
  • WordPress тема
  • SEO плъгин
  • Google Webmaster Tools
  • Адаптивност към мобилни устройства

Елементи, които алгоритмите на електронните търсачки търсят:

  • Скорост на страницата
  • Кеширащ плъгин
  • SSL сертификат
  • Профил в My Business Google
  • XML карта на сайта
  • Robots.txt
  • Външни обратни линкове
  • Позволете индексирането
  • Канонични линкове
  • Hreflang
  • Категории на сайта
  • Стратегия на съдържание
  • Пермалинкове

SEO анализ:

  • Основни уеб показатели
  • Link juice
  • Обеми на търсене
  • Проследяване на позицията
  • Google Analytics
  • Редовен SEO одит

Списък с SEO задачи за WordPress блог:

  • Направете проучване на темите
  • Подгответе проучване на ключови думи
  • Ключова дума в първите 100 думи
  • Наситеност на ключови думи (оптимална)
  • Поредност на ключовите думи
  • Свързани (LSI) ключови думи в съдържанието
  • Визуално съдържание
  • Оптимизирайте изображенията
  • Други мултимедийни файлове
  • Проверете SEO заглавието и мета описанията
  • Заглавно изображение
  • Тагове header
  • Таг H1 на всяка страница
  • Оптимизирано основно съдържание
  • Вечно актуално съдържания
  • Anchor линкове
  • Вътрешни линкове
  • Външни линкове в нови подпрозорци
  • Пренасочване 301
  • Структурирани данни
  • Social markup
  • Раздел FAQ
  • Тагове в блога
  • Информация за авторите
  • Бутон за началната страница
  • Брой думи
  • Споделяне в социални медии
  • Регулярност
  • Дата на последна редакция
  • Споделете съдържанието си
  • Съвети за обновяване на съдържанието
  • Полезни инструменти за създаване на съдържание

WordPress SEO checklist FAQs

What is WordPress SEO?

WordPress SEO is the process of optimizing a WordPress site for search engines. This includes improving website visibility and increasing web traffic from organic search results.

How to add SEO keywords in WordPress?

There is no one-size-fits-all answer to this question, as the best way to add SEO keywords will vary from site to site. However, some tips for adding SEO keywords include using them in your website title, URL, meta tags, and body copy. Our checklist should help you with that.

How long does it take for SEO changes to take effect?

This can vary depending on what you are trying to accomplish. Some changes will take effect immediately, while others may require even a few months before they have an impact.

Do blog posts help SEO?

Yes, definitely. A blog is a great way to improve your site's SEO as it allows you to produce fresh content and build links over time.

How can Google Analytics help me with SEO?

Google Analytics can provide valuable data that you can use to monitor your site's SEO. For example, it will show you which keywords are bringing traffic to your website so that you know what topics interest visitors the most and how they found you.

Сайтът ни използва бисквитки. Ако останете, приемаме, че сте съгласни да използваме бисквитки, както е описано в политиката за поверителност и бисквитки.

×
Насрочете обаждане лице в лице и разберете как LiveAgent може да помогне на бизнеса ви.

Свободни сме в различни дни

Насрочете демо