New web SEO checklist

Списък с SEO задачи за нови сайтове

Навигация

Списък с SEO задачи за нови сайтове

23
Свий всички Разшири всички

Готвите ли се да пуснете нов сайт? Ако да, тогава задължително първо прегледайте този списък за оптимизация за електронни търсачки (Search Engine Optimization, или съкратено SEO). Добре оптимизираният уебсайт е от съществено значение, за да постигнете по-висока позиция в резултатите в електронните търсачки и да привлечете трафик. В този списък със задачи ще обсъдим най-важните стъпки, които да предприемете, за да оптимизирате сайта си от самото начало.

Какво е важен списъка с SEO задачи за нови сайтове

Ако току що започвате нов сайт, е важно да се уверите, че инвестирате време в оптимизирането му за електронни търсачки и вземате предвид факторите за позицията му. Хубавото е, че не е задължително SEO на сайта да е трудно и в повечето случаи може да се постигне сравнително бързо.

С малко усилия можете да направите уебсайта си по-видим за електронните търсачки и да започнете да привличате повече органичен трафик.

За кого може да е полезен списъска с SEO задачи за нови сайтове?

Това ръководство за SEO е създадено за бизнеси и собственици на сайтове, които тепърва започват нов сайт. Дори и сайтът ви да е на няколко години обаче, пак е добра идея да прегледате стъпките и да се уверите, че се възползвате от всички съвременни техники за оптимизация за електронни търсачки.

И така, които са основните стъпки, които трябва да предприемете?

Как да извършите SEO оптимизация за нови уебсайтове

Списък с SEO задачи за нови сайтове
Оптимизацията за електронни търсачки започва с търсене по ключови думи.

Защо е важно да направя търсене по ключови думи?

Ако не направите правилно търсене по ключови думи, сайтът ви няма да се появява на високи позиции за правилните термини. В резултат сайтът ви няма да получава достатъчно трафик, което означава, че няма да привлича толкова клиенти, колкото бихте искали.
Keywords graphic
Извършването на търсене по ключови думи е изключително важно

Как да извърша търсенето по ключови думи?

Първо трябва да определите темата на сайта си. След като имате обща идея за какво е сайта ви, може да започнете да определяте кои ключови думи се отнасят до съдържанието ви. Можете да използвате и самите интернет търсачки, за да видите с какви ключови думи всъщност хората търсят информация онлайн, Например, ако искате да таргетирате ключова дума “пица”, я въведете в Google и да видите какви свързани ключови думи ще излязат в резултатите. Може да наблюдавате също споменаванията на брандове и предложенията за довършване на думи за търсенем за да видите какво таргетират останалите. След като имате списък с ключови думи, можете да започнете да ги вграждате в съдържанието и структурата на уебсайта си.

Кои инструменти да използвам, за да направя проучване на ключови думи?

  • Google Ads Keyword Planner е безплатен интрумент, който ви дава възможност да определите ключовите думи, свързани с бизнеса ви, да разберете колко често се търсят и да видите доколко сте конкурентоспособни.
  • Moz’s Keyword Explorer е платен инструмент, който ви дава възможност за по-задълбочено проучване на ключови думи. Той предоставя данни за обемите на търсене, конкурентите и други фактори, които могат да ви помогнат да решите дали си заслужава да таргетирате определена ключова дума.
  • Инструменти за наблюдение на медиите като Mediatoolkit за проследяване на споменавания без линкове, за да видите какво говорят хората за бранда ви.
Това е една от най-важните стъпки за оптимизацията на уебсайта ви за електронни търсачки. Когато избирате име на домейна, се уверете, че то описва правилно бизнеса или уебсайта ви.

Защо изборът на име за домейна е важен?

Когато регистрирате име на домейна, придобивате и съответния IP адрес, с който уебсайтът ви ще бъде свързан докато е ваш. Това е важно, защото електронните търсачки избират IP адреси, за да разберат къде са хостнати уебсайтовете.
Choose the right domain name graphic
Изборът на правилното име на домейна ще определи бъдещето на страницата ви

Как да избера име на домейна?

  • изберете такова, което правилно отразява бизнеса или уебсайта ви
  • изберете правилния домейн от първо ниво (.com, .org, etc.)
  • нека е кратко
  • избягвайте тирета и цифри
  • използвайте ключови думи, за да подобрите позицията на сайта ви в резултатите от търсения
  • уверете се, че е наличен и не е вече зает
  • регистрирайте съответния IP адрес, за да подобрите позицията му

Кои инструменти да използвам за избора на име на домейна?

  • инструмент за търсене на домейн като Namecheap, GoDaddy
  • генератор на име на домейн, като този на Shopify
Следващата стъпка в оптимизацията на уебсайта ви е да изберете правилната уеб платформа. Задължително изберете такава, която се приема добре от електронните търсачки и ви дава възможност лесно да подобрите SEO оптимизацията си.

Защо е важно да използвам уеб платформа, която се приема добре от електронните търсачки?

Това е инструмент, от който ще зависите години напред – ще променяте съществуващите страници и ще създавате нови, особено ако имате блог. Платформата не трябва да ви ограничава в това по никакъв начин.
Webhosting on server
Резултатите от домейна ви трябва да са идеални за вас

Какво трябва да имате предвид когато избирате уеб платформа?

  • как възнамерявате да я използвате
  • цени
  • време за обучение
  • възможности за персонализация
  • помощ при разработка
  • лесни обновкения
  • анализи
  • интеграция с други инструменти

Кои уеб платформи се приемат добре от електронните търсачки?

Някои от най-популярните електронни търсачки с добра SEO оптимизация са:
  • WordPress
  • Wix
  • Weebly
  • Shopify
Когато създавате уебсайта си, е важно да изберете внимателно тема и плъгини.

Защо е важно да избера теми, които са подходящи за SEO оптимизация?

Темите, подходящи за SEO оптимизация, са създадени имайки предвид електронните търсачки. Обикновено имат вградени функции, които помагат за подобряването на позицията на сайта ви в страницата с резултати от търсене, например оптимизиран код и метаданни.
Web developer
Изберете тема, която е SEO оптимизирана

Как да избера теми и плъгини, които са подходящи за SEO оптимизация?

Няма конкретна тема, която ще подобри или влоши позицията ви в резултатите от търсене в електронните търсачки. Вместо това, вземете предвид фактори като:
  • качество на кода
  • скорост на зареждане
  • оптимизация за мобилни устройства
  • редовни обновление
  • съвместимост с плъгини за SEO
  • тествана на различни браузъри
Разгледайте отзиви, мнения и истории на успеха за конкретната тема преди да вземете решение.

Кои теми и плъгини са подходящи за SEO оптимизация?

  • HubSpot плъгин за WordPress
  • SEO инструмент Yoast
  • WPForms
  • Astra
Когато планирате уебсайта си, е важно да го структурирате така, че както читателите, така и електронните търсачки, да се ориентират лесно в него.

Защо е важно да планирам структурата на сайта си?

Когато планирате структурата на сайта си, създавате карта. Чрез създаването на ясна йерархична структура от страници и използвайки заглавия с множество ключови думи можете да подобрите позицията на сайта си в резултатите от електронни търсачки.
Plan site structure with others
Планирането на структурата на уебсайта ви ще бъде от ползва

Как да планирам структурата на сайта си?

Планирането на структурата на уебсайта ви и организизането на съдържанието му е много времеемък прицес. Започнете като създадете списък със страници, които искате на сайта си, след което създайте йерархия, започвайки с началната страница и продължавайки към отделните страници. Съвет: Никоя отделна страница не трябва да е на повече от три клика навътре в сайта ви.

Какви инстументи да използвам за планиране на структурата на сайта си?

  • Отчет Google Analytics Site Structur
  • Плъгин Yoast SEO
  • Shopify редактор за теми
  • Шаблони за уебсайтове
Добре организираната и интуитивна навигация е от съществено значение за SEO оптимизацията на уебсайта. Уверете се, че елементите на менюто са лесно достъпни и всички страници могат да бъдат достигнати от главното меню. Освен това, използвайте ясни обозначения за бутоните за навигация, за да знаят посетителите ви къде отиват.

Защо е важно да дам приоритет на интуитивната навигация?

Елементите на навигационното меню, които са видими и лесно достъпни, насърчават посетителите да разгледат сайта ви. Ако не могат да намерят това, което търсят, ще си тръгнат изнервени и вероятно няма да се върнат повече. LiveAgent’s product navigation
Пример за навигацията на страницата на LiveAgent

Как да създам интуививна навигация?

Няма универсален отговор на този въпрос. Има обаче няколко неща, които можете да направите, за да бъде навигацията ви по-удобна за потребителите
  • ясни етикети – посетителите ще знаят къде да отидат без да гадаят (Това увеличава шансовете да намерят това, което има трябва, на сайта ви.)
  • организирайте елементите на менюто си по логичен начин
  • уверете се, че всички страници могат да бъдат достигнати от главното меню
  • поставете най-важните страници най-горе в менюто
  • не забравяйте лентата за търсене
Съвет: Помислете за поведението на посетителите си (какво кликат, как взаимодействат със сайта) и не забравяйте да добавите например профили в социалните медии, за да привлечете трафик към страниците си в тях.

Кои инструменти да използвам, за да планирам интуитивна навигация?

  • Темите за WordPress themes, например Divi с Avada, имат готови навигационни менюта, които можете да персонализирате, за да отговорят на нуждите ви.
  • Hotjar предоставя информация как посетителите ви взаимодействат със сайта ви, което може да се използва за подобряване на навигацията.
  • Google Analytics ви дава подробна информация за трафика на сайта, показвайки ви кои страници са най-популярни и давайки ви възможност да направите нужните промени.
Къси, сбити и богати на ключови думи URL адреси ще подобрят позицията на сайта ви в електронните търсачки.

Защо е важно да оптимизирам URL адресите на страниците?

Включването на URL адреси в страницата ви могат да помогнат на Google и други електронни търсачки да разберат за какво се отнасят страниците ви. Това от своя страна може да помогне на уебсайта ви да се изкачи на по-висока позиция в резултатите от търсения в електронните търсачки.
URL anatomy
Оптимизираният URL адрес помага за SEO оптимизацията

Как да оптимизирам URL адресите на страницата си?

Като за начало трябва да проверите дали системата ви за управление на съдържанието (CMS) позволява промяна на структурата на URL-ите. Ако не позволява, тогава настройте пренасочвания от старите URL адреси към новите. Ако CSM системата ви не позволява промяна в структурата на URL-ите, все пак има някои неща, които можете да направите
  • използвайте ключови думи в именаа на файловете (напр., “stranica-s-mnogo-kluchovi-dumi.html”)
  • използвайте тирета (-), за да разделите думите в URL адресите си
  • избягвайте употребата на специални символи като & и %

Кои инструменти да използвам, за да оптимизирам URL адресите си?

  • Shopify предлага инстумент за оптимизация на URL адреси, който ви дава възможност да промените структурата на URL-ите си и да включите ключови думи в тях.
  • WordPress също така има различни плъгини, които могат да ви помогнат да оптимизирате URL адресите на страниците си.
От самото начало трябва да обърнете внимание на адаптивния дизайн на сайта си. Броят на хората, отварящи интернет страници на телефони и таблети се увеличава и затова не искате да губите потенциални клиенти със сайт, който не изглежда добре на по-малки екрани.

Защо дизайнът за мобилни устройства е важен?

Google започна да дава приоритет на сайтовете, оптимизирани за мобилни устройства, в резултатите от търсения. Това означава, че ако уебсайтът ви няма подходящ дизайн, може да бъде наказан и изведен по-надолу в списъка от тези, които имат.
mobile app liveagent iphone
мобилно приложение liveagent за iphone

Как да оптимизирам сайта си за мобилни устройства?

Като за начало, трябва цялото ви съдържание да може да се чете без да има нужда от приближение. Използвайте големи бутони и лесни за навигиране менюта и избягвайте да изполвате flash и други плъгини, които нямат поддръжка за повечето мобилни устройства.

Кои инструменти да използвам, за да създам уебсайт, оптимизиран за мобилни устройства?

  • Google има свой собствен инструмент, наречен Mobile-Friendly Test от Google, който ви казва дали уебсайтът ви е оптимизиран за мобилни потребители.
  • Responsive Design Checker от WebAIM, който ще тества доколко е адаптивен сайта ви за различни размери на екрана.
  • Luigi’s Box Search – използва се за търсения чрез изкуствен интелект
В днешно време няма извинение да не използва SSL сертификат/HTTPS криптиране на сайта си. Ако все още използвате HTTP, е крайно време да го промените.

Защо SSL сертификатът е важен?

Google дава все по-голям приоритет на уебсайтове, които използват SSL сертификати, така че трябва да преминете към този протокол на уебсайта си възможно най-скоро. Освен това, преминаването към SSL ще ви даде възможност да използвате Google Analytics на сайта си и да го предпазите от зловреден софтуер и хакери.
ssl certificate
Подобряването на сигурността на уебсайта ви ще подобри уеб доверието

Как да премина към SSL?

Ще трябва да закупите SSL сертификат от доверен доставчик и след това да инсталирате сертификата на уеб сървъра си.

Кои инструменти да използвам, за да премина към SSL?

  • Let’s Encrypt е безплатен доставчик на SSL сертификати с отворен код.
  • Плъгин Cloudflare за WordPress, който ще ви помогне да подобрите сигурността на уебсайта си с един клик.
Ботовете на електронните търсачки намират публично достъшните уеб страници като ги индексират. Те пазят копия на цялата информация, която намерят, на сървърите си. След това когато потребител направи търсене, търсачката му показват релевантните резултати.

Защо е важно обхождащите ботове да индексират сайта ми?

Накратко, ако уебсайтът ви не е обходен и индексиран, няма да излиза в страниците с резултати в интернет търсачките.
LiveAgent indexing
Пример за индексиране на страницата на LiveAgent

Какво мога да направя, за да могат обхождащите ботове да индексират сайта ми?

  • Проверете дали всички страници на уебсайта ви могат да бъдат обходени, което включва да се уверите, че файлът robots.txt и мета таговете не блокират обхождащи ботове.
  • Обхождащите ботове на интернет търсачките ще разберат съдържанието на страниците ви ако използвате правилни заглавия, описания и ключови думи в тях.
  • Наблюдавайте грешните от обхождащите ботове и ги попрявайте веднага щом се появят, тъй като могат да се отразят на индексирането на страниците.
  • Обновявайте сайта с ново съдържание възможно най-често, за да помогнете за по-доброто индексиране, тъй като ботовете посещават уебсайта по-често когато се добавя ново съдържание.

Кои инструменти да използва, за да помогна на обходащуте ботове да индексират сайта ми?

  • стуктурирани перманентни линкове
  • Google Search Console
И като говорим за индексиране, трябва да подадете сайта си към Google Search Console, за да позволите на обхождащите ботове да го направят.

Защо е важна Google Search Console?

Тя ви дава възможност да видите как се справя уебсайтът ви в Google търсенията и ви помага да диагноцистирате и поправите грешките, които може би пречат на високата позиция на уебсайта ви в резултатите от търсения. Освен това получавате ценнта информация за ключовите думи, които хората използват, за да намерят уебсайта ви.
Google Search Console Performance example
Резлтатуте на LiveAgent в Google Search Console

Как да въведа сайта си в Google Search Console?

Процесът по въвеждането на уебсайта ви с Google Search Console е сравнително прост:
  • създайте безплатна регистрация в уебсайта Google Search Console
  • добавете URL адреса на уебсайта ви
  • потвърдете, че вие сте собственикът му
  • добавете картата на уебсайта си
  • изчаквайте Google да индексира уебсайта ви
  • започнете да проследявате представянето на уебсайта си

Кои инстументи да използвам, за да въведа сайта си в Google Search Console?

  • Yoast SEO, безплатен плъгин за WordPress уебсайтове
  • Плъгин Google Search Console за WordPress
В днешно време, Google My Business вече не е пожелателна функция, а задължителна част от всяко онлайн присъствие.

Защо е важно да си направите профил в My Business?

Уебсайтът ви е един от най-важните ви маркетингови инструменти. Като го добавите в Google My Business profile, улеснявате клиентите да го намерят и посетят. Освен това, да имате потвърден уебсайт в бизнес профила си може, разбира се, да подобри позицията ви с резултатите от търсене в електронните търсачки.
Google my business profile
Пример с профила на LiveAgent в My business

Как да създам My Business Profile?

За да добавите уебсайта си към Google My Business profile, трябва да предоставите следната информация:
  • адрес на уебсайта
  • категории (например хранителен магазин, хотел, ресторант и т.н.)
  • описание на бизнеса ви
  • Задължително попълнете всички полета и включете линк към уебсайта си. Можете също така да добавите изображения и видео съдържание, за да помогнете за рекламирането му.

Какви инструменти да използвам, за да създам профил в Google My Business?

  • Собственото ръководство на Google за създаване на профил в Google My Business, което включва инструкции стъпка по стъпка как да създадете профил, както и трикове как да се възползвате максимално от него.
  • Ръководството на Hootsuite за създаване на профил в Google My Business, което включва инструкции както за създаване, така и за редактирате на профила.
Стратегията на съдържание е един от най-важните аспекти на SEO оптимизацията. Трябва да добавяте редовно подходящо съдържание в уебсайта си.

Защо качеството на съдържанието е толкова важно?

В допълнение към създаването на професионален имиджна бранда си, качественото съдържание може да подобри и оптимизацията ви за електронни търсачки. То ще държи посетилите ви ангажирани и заинтересовани от бизнеса ви.
LiveAgent content
Страницата на LiveAgent предлага много качествено съдържание

Как да създам качествено съдържание?

Идеите за съдържание варират според бизнеса и аудиторията ви, таа че няма стандартен отговор на този въпрос. Ето няколко общи съвета за създаване на съдържание:
  • уверете се, че се отнася за бизнеса ви
  • включете заглавия и описания, богати на ключови думи
  • уверете се, че съдържанието ви е добре написано и лесно за четене
  • по възможност включете изображения и видео
  • не качвайте дублиращо се съдържание на еубсайта си
  • използвайте таблица със съдържание
Възможно е да ангажирате клиентите си още повече и да привлечете вниманието им. Можете да добавите отзиви от клиенти, например, за да убедите по-лесно посетителите си да купят от вас.

Кои инструменти да използвам, за да създавам качествено съдържание?

  • Kontentino Content Calendar ви помага да планирате и насрочите съдържанието си, както и да наблюдавате преставянето
  • Google Docs/Sheets ви помагат лесно да създавате и променяте документи и табици, което може да е полезно когато създаване съдържание.
  • Canva е безплатна онлайн платформа за дизайн, което улеснява създаването на визуализации за уебсайта ви или за публикации в блога.
  • списък със съдържанието, за да не пропускате важни точки.
Уверете се, че таргетирате основна ключова дума за всяка страница на уебсайта си. Това ще ви помогне да подобрите оптимизацията си за електронни търсачки и ще улесни клиентите в намирането на информацията, която търсят, на уебсайта ви.

Защо ключовите думи са важни?

Когато таргетирате една основна ключова дума за всяка страница, това казва на Google, че тази страница е специално по тази тема. По този начин можете да увеличите шансовете да излизате на по-горна позиция в резултатите от търсене.
Keyword density
Правилните ключови думи ще подобрят SEO оптимизацията ви

Как да намеря правилните ключови думи?

  • помислете какви думи биха използвали хората, за да търсят продуктите или услугите ви
  • помислете за по-специфични ключови думи и словосъчетания, които е по-вероятно да доведат до продажба
  • включете ключови думи в съдържанието на уебсайта си, заглавията, мета описанието и таговете на заглавията

Кои инструменти да използвал за таргетирането на основни ключови думи?

  • Google Ads Keyword Planner
  • SEMrush е инструмент, който дава подробна информация за конкурентите на сайта ви, включително техните ключови думи и рекламни стратегии
  • Moz Keyword Explorer ви дава възможност да намерите ключови думи на база на съдържанието и измерва конкуренцията за ключовата дума
Ако предлагате продуктите или услугите си на много езици, е важно да подготвите уебсайта си за версиите на тези езици.

Защо многоезичната SEO оптимизация е важна?

Защото ви дава възможност да таргетирате чуждестранни аудитории, които търсят информация за продуктите или услугите на родния си език. Оптимизирането на уебсайта за различни езици може да помогне да подобрите позицията си и в електронни търсачни на други езици.
Translation domains example
Езиците, на които е преведен LiveAgent

Как да подготвя версии на различни езици на уебсайта си?

  • използвайте плъгин или инструмент за превод
  • уверете се, че цялото съдържание на уебсайта ви е добре преведено, включително заглавия, описания и изображения
  • създайте отделни страници за всяка езикова версия на уебсайта си

Кои инструменти да използвам, за да преведа уебсайт?

  • Google Translate, който е безплатен и ви дава възможност да преведете текст, уебсайтове и документи
  • Bing Translator също предлага безплатен превод на текст, уебсайтове и документи
  • WordPress Translation Plugin ви дава възможност лесно да преведете уебсайта си в WordPress на разлини езици
Когато става въпрос за SEO оптимизацията на уебсайта ви, е важно да се съобразявате с последните обновления от Google. Добрите новини са, че най-популярните уеб платформи включват функции, които ви помагат да сте в час с последните тенденции.

Защо е важно да проверявам последните обновления от Google?

Ако сайтът ви не е оптимизиран за последната версия на алгоритъма на Google, може да се сблъскате с намален трафик. Чрез проверката на последните обновления в алгоритъма на Google можете да си гарантирате, че уебсайтът ви е конфигуриран по начин, който да подобри SEO оптимизацията ви и да сведе до минимум риска да бъдете наказани от Google
Google updates
Не забравяйте винаги да сте в крак с новостите (източник: ezoic.com)

Как винаги да съм в час с последните обновление от Google?

Трябва да наблюдавате последните промени в Google като четете блогове като MOZ, Search Engine Land и други. Освен това, трябва да наблюдавате какво работи и какво не за вашия уебсайт, използвайки GoogleAnalytics или някой друг инструмент за анализ.

Кои инструменти да използвам, за да проверявам последните обновления от Google?

  • Google Search Console
  • Google Analytics
  • Google Webmaster Tools
  • MozCast
Проверявайте редовно за грешки и ги поправяйте при първа възможност.

Защо е важно да откривам SEO грешките?

Техническите SEO грешки може да не позволят на уебсайта ви да излезе на висока позиция в резултатите от търсене в електронните търсачки. В някои случаи такива грешки може дори да доведат до бан от Google, така че е важно да ги разпознавате и поправяте възможно най-скоро.
Check SEO errors in Google Search Console
Опитайте се да откриете всички грешки в SEO оптимизацията си и подобрете позицията си

Как да открия технически SEO грешки?

  • открийте вътрешните и външните връзки
  • разпознайте безполезното съдържание
  • помислете за оптимизация на ключовите думи
  • уверете се, че мета таговете са оптимални
  • проверете да повтарящо се съдържание
  • поправете счупените линкове

Кои инструменти да използвам, за да открия и поправя технически SEO грешки?

  • Google Search Console ви помага да намерите и поправите грешки на сайта си.
  • Google Analytics предоставя информация за трафика към уебсайта ви, включително кои страници имат най-много грешки
  • Screaming Frog SEO Spider обхожда уебсайта ви и намира грешки, които може да се отразяват на позицията в електронните търсачки.
Добре оптимизираните мета описания и заглавия са високо ценени аспекти от процеса по SEO оптимизация. За да се възползвате максимално от това, се уверете, че таговете [title] на уебсайта ви и мета описанията са достатъчно забележими.

Защо са важни оригиналните тагове [title] и мета описания?

Специализираните тагове [title] и мета описания спомагат за по-високата ви позиция в електронните търсачки. Те също така помоагат за подобряване на дела на кликовете, което може да доведе до по-качествен трафик и конверсии.
Meta description graphic
Мета опизанията и тага title са много важни

Как да създам уникални тагове [title] и мета описания?

  • използвайте различни ключови думи за всяка страница
  • напишете уникално описание на всяка страница
  • използвайте отличителни заглавия, за да примамите хората на кликнат на линка ви

Кои инструменти да използвам, за да създам уникални тагове [title] и мета описания?

  • Meta Description Generator от Frase
  • Генератор на тагове [title] с изкуствен интелект, напр. Jarvis
Един от факторите, които Google взема предвид при подреждането на резултатите от търсенето, е времето за зареждане и времето за отговор от сървъра (колко време отнема след като уеб клиент е изпратил заявка).

Защо е важно да проверявам времето за зареждане?

Бавната скорост на отговор от сървъра може да има негативен ефект върху потребителското изживяване и да накара посетителите да напуснат сайта ви, а освен това влошава позицията ви в електронните търсачки.Защо е важно да проверявам времето за зареждане?
Опитайте се на всяка цена да повишите скоростта за зареждане на страницата си

Как да подобря скоростта за зареждане на уебсайта си?

След като откриете, че има проблем със скоростта на зареждане на уебсайта ви, можете да предприемете няколко стъпки, за да я подобрите.
  • оптимизирайте изображенията (това е една от най-лесните промени)
  • минифицирайте JavaScript и CSS файловете
  • използвайте плъгин за кеширане, за да повишите скоростта на зареждане на уебсайта си

Какви инструменти да използвам, за да проверя скоростта на зареждане науебсайта си?

  • Инструментът PageSpeed Insights от Google, който ще ви даде оценка и предложения как да подобрите скоростта на зареждане
  • Pingdom Speed Test Tool
Достъпността на уебсайта ви се отнася до това дали може да се отвори и използва.

Защо е важно сайтът да е достъпен през повечето време?

От време на време сайтовете са недостъпни по време на поддръжка на системата. Никой посетител не може да посети домейна ви, когато сайтът е недостъпем. Това може да доведе до наказания от електронните търсачки, което прави сайта невидим за потребителите. Това е истински проблем, но можете в известна степен да го предотвратите.
Check high uptime
Информация за статуса на страницата на LiveAgent

Какво да направя, за да гарантирам, че сайтът ми ще е достъпен възможно най-дълго време?

Има няколко неща, които можете да направите, за да гарантирате, че зайтът ви ще е достъпен:
  • използвайте надеждна компания за уеб хостинг
  • изберете сървър, който не е претоварен
  • използвайте плъгини за кеширане
  • минифизирайте JavaScript и CSS файловете си
  • гарантирайте сигурността на сайта си

Кои инструменти да използвам, за да гарантирам достъпността на сайта си?

  • UptimeRobot ви изпраща имейл известие когато сайтът ви стане недостъпен
Чрез свързването на една страница в сайта си с друга създавате вътрешни линкове. Външните линкове са тези, които пренасочват към други уебсайтове

Защо линк билбинга е важен?

Тактиките за линк билдинг са важни, защото спомагат за повишаването на авторитета и видимостта на сайта ви. Качествените обратни линкове казват на електронните търсачки, че уебсайтът ви е надежден източник на информация.
Links and optimization graphic
Създайте и поддържайте линкове за по-добра SEO оптимизация

Как да направя връзки с други страници?

Има няколко начина да добавите връзки към други страници. Можете да използвате таг anchor, който е линк (скрит в текста), който води до друга страница. Друг начин е да използвате URL адреса на страницата, към която искате да добавите връзка. Можете да създадете и хиперлинк, който е специален тип връзка, която се отваря в нов прозорец.

Кои инструменти да използвам за линкове към други страници?

  • Yoast SEO
  • Плъгин All in One SEO Pack
Поддържането на доброто състояние на сайта ви е от съществено значение за оптимизацията за електронни търсачки.

Защо проследяването на представянето на уебсайта е важно?

  • за да си гарантирате, че сайтът ви ще бъде обходен и индексиран от електронните търсачки
  • за да проследите промените в позицията на сайта си за определени ключови думи и фрази
  • колко и от къде получава трафик сайтът ви

Кой е най-добрият начин да следя представянето на уебсайт?

Има няколко различни начини да проследите състоянието на уебсайта си от гледна точка на представяне, но най-ефективният е чрез Google Analytics. Тази безплатна услуга ви дава богата информация за представянето на уебсайта, включително:
  • колко посетители имате
  • от къде идват посетителите ви
  • какви страници посещават
  • колко време остават на сайта ви
  • какви търсения водят хората на сайта ви
Google Analytics е мощен инструмент и е от съществено значение да се възползвате от него ако искате да подобрите SEO оптимизацията на сайта си. Задължително си създайте профил и добавете код за проследяване на уебсайта си, за да можете да започнете да наблюдавате представянето на сайта си.
Кой е най-добрият начин да следя представянето на уебсайт?
Пример от google analytics

Кои инструменти да използвам, за да проследя представянето на уебсайта?

  • Google Analytics
  • Bing Webmaster Tools
  • SEO audit
Социалните медии са важни що се отнася до SEO оптимизация и могат да имат голямо влияние, особено за новите сайтове.

Защо социалните медии са важни за SEO оптимизацията?

Взаимодействието с потребителите и редовното публикуване на съдържание в социалните медии ви помага да изградите доверие към бранда си онлайн (което помага с SEO оптимизацията). Социалните медии също така могат да подобрят SEO оптимизацията ви чрез естествени връзки.LiveAgent - Facebook homepage
Social media носи естествен (органичен) трафик на страницата ви

Как да работя със социалните медии, за да подобря SEO оптимизацията?

Споделете интересно съдържание в социалните си медии. То може да бъде препратено към други потребители и в резултат да се появи във външни източници, например във форуми. Създаването на линкове е жизнено важна част от ефектното позициониране, така че тези линкове могат да подобрят SEO оптимизацията ви. Възползвайте се от това и се опитайте да създавате възможно най-много възможности за взаимодействие с последователите си (публикувайте интригуващо съдържание, използвайте видео, забавлявайте се с този креативен процес). Отговаряйте редовно на въпросите, коментарите и мненията – тук LiveAgent може да е полезен. Вижте този софтуер за клиентска поддръжка в социалните медии, който събира взаимодействията в една входяща кутия, за да можете да ги уоравлявате от едно място. В резултат поддържането на връзки с клиентите ви ще е по-лесно,

Кои са най-добрите инструменти, за да сме видими в социалните медии?

  • софтуер за управление на социални медии, напр. Kontentino
  • софтуер за клиентско обслужване в социалните медии LiveAgent Social

Обобщение на списъка с SEO задачи за нови сайтове

  • Направете търсене по ключови думи
  • Изберете правилното име за домейна
  • Изберете уеб платформа
  • Изберете внимателно темите и плъгините си
  • Планирайте структурата на сайта си
  • Приоритизирайте интуитивна навигация
  • Оптимизирайте URL адресите на страниците
  • Оптимизирайте сайта за мобилни устройства
  • Преминете към SSL
  • Помогнете на обхождащите ботова да индексират уебсайта ви
  • Въведете сайта си в Google Search Console
  • Създайте профил в My Business
  • Споделяйте качествено съдържание
  • Таргетирайте основни ключови думи за всяка страница
  • Подгответе версии на сайта си на различни езици
  • Проверете последните обновления от Google
  • Намерете техническите SEO грешки
  • Създайте уникални заглавия и мета описания
  • Проверете скоростта на зареждане
  • Осигурете достъпност
  • Създайте връзки към други страници
  • Проследете представянето на уебсайта си
  • Бъдете видими в социланите медии

SEO checklist for new websites FAQs:

How to use the SEO checklist for new websites?

It can be used as a guide to help you optimize your website for search engines. It includes key steps that you need to take into account, such as optimizing your domain name, web platform, checking for Google updates, and setting up SSL certificates. Use our checklist, adjust it to your needs, and enjoy an SEO-friendly site.

How can I perform SEO for a new website?

In most cases, it's fairly easy and can be done in a short amount of time. Here is a list of the most important things to do: make sure your website is registered with Google Search Console and submit your XML sitemap; add keywords to your title tags, meta descriptions, and header tags; optimize your images for search engines; include links to other websites and blog posts; use keyword-rich anchor text for your links and create a blog and add new content regularly.

How do I find SEO keywords for my website?

There are a number of different tools that you can use to find relevant keywords for your website. The Google Adwords Keyword Planner is a good place to start. You can also use Google Search Console to identify keywords that people are using to find your website. These tools are very popular so you will have no problems finding tutorials on how to use them.

How do I assess SEO for my website?

You can use a number of different tools to assess your website's SEO, but the most popular one is Google PageSpeed Insights. This tool will give you a score for both mobile and desktop devices, as well as tips on how to improve your rating.

Свързани ресурси

Сайтът ни използва бисквитки. Ако останете, приемаме, че сте съгласни да използваме бисквитки, както е описано в политиката за поверителност и бисквитки.

×
Насрочете обаждане лице в лице и разберете как LiveAgent може да помогне на бизнеса ви.

Свободни сме в различни дни

Насрочете демо