Тествай безплатно

Искане на препоръки

Искане на препоръки

Тъй като днешните потребители са по-малко склонни да вярват на традиционния маркетинг и реклама, събирането на препоръки и отзиви от клиенти никога не е било по-важно. Препоръките от клиенти могат да окажат наистина огромно влияние върху онлайн репутацията ви, да изградят доверие и да привлекат повече продажби. Да накарате доволните си клиенти да споделят положителните си преживявания с бранда ви обаче може да е предизвикателство тъй като много бизнеси просто не знаят как да поискат препоръки.

Какво е препоръка?

Препоръките са положителни отзиви от доволни клиенти, които потвърждават качеството, представянето или стойността на продукта или услугата – дадени доброволно или по молба на компанията. Препоръките от клиенти често са най-мощният маркетинг инструмент. Всъщност, проучванията показват, че препоръките имат най-висока ефективност (89%) от който и да е друг тип маркетингово съдържание.

Отзив за LiveAgent в Capterra
Препоръка от клиент за LiveAgent в Capterra

Как да поискате препоръка: най-добри практики

Ето някои общи съвети и най-добри практики за това как да поискате препоръки от клиентите си

  • Бъдете проактивни – ако не поискате препоръки от клиентите си, изключително рядко ще получите такива.
  • Изберете правилния момент – завършване на проект, постигане на цел от страна на клиента, края на годината и т.н.
  • Помислете какъв е правилният тон (официален или неофициален), който би бил подходящ за бизнеса и публиката ви.
  • Писането на препоръка може да е главоболие – улеснете клиентите си като им зададете няколко насочващи въпроса.
  • Изразете благодарност, кажете на клиентите си колко е важна обратната им връзка и обяснете защо като цяло имате нужда от препоръки.
  • Когато използвате шаблони за препоръки, персонализирайте молбата си, за да си гарантирате, че е подходяща за връзката ви с клиентите.
  • Споделете линк към страницата си с препоръки, за да могат клиентите ви да почерпят идеи.
  • Предложете няколко варианта за формат на препоръката (текст или видео) и дайте възможност на клиентите ви да я създадат във формата, в който им е най-удобно.
  • Може да използвате някакви поощрения (намаление, безплатен абонамент, гифт карта и т.н.), но не винаги е нужно.
  • Молбата ви за препоръка може да бъде забравена или да се изгуби във входящата кутия – не се притеснявайте да изпратите последващ имейл ако е нужно.

12 въпроси за препоръки, които да зададете на клиентите си

Да накарате клиентите си да споделят конкретни детайли от преживяването си с компания, продукт или услуга е това, което прави препоръката добра. Когато бъдат попитани обаче, повечето не могат да се сетят какво да кажат просто така. По-долу ще намерите някои основни въпроси към клиентите за препоръки, които могат да се персонализират според бизнеса ви.

  1. Какво беше преди да притежавате продукта/услугата ни?
  2. Какво беше най-голямото ви предизвикателство преди да закупите продукта/услугата ни?
  3. Къде започнахте да търсите решението/ Как ни намерихте?
  4. Какви проблеми се опитахте да решите с нашия продукт/услуга?
  5. Какво накара продукта/услугата ни да изпъкне сред останалите варианти, налични на пазара?
  6. Какво успяхте да постигнете откакто използвате продукта/услугата ни?
  7. Какви са конкретните ползи, които получавате от продукта//услугата ни?
  8. Какво харесвате най-много в продукта/услугата ни?
  9. Кое надмина очакванията ви?
  10. Какво беше основното ви притеснение, което ви спираше да купите продукта/услугата ни и какво ви убеди?
  11. Каква е основната причина, поради която бихте препоръчали продукта/услугата?
  12. Какво бихте казали на някого, който обмисля дали да купи продукта/услугата ни?

15 шаблона за писма с искане на препоръка

Повечето ви лоялни клиенти – без значение колко са доволни от продуктите или услугите ви – вероятно няма да споделят препоръката си ако не ги помолите. Но как точно да подходите към клиент, за да поискате препоръка? Ето няколко доказани шаблона за имейли, които можете да използвате когато искате препоръки от клиенти.

Официална молба


Hi [NAME],
As a valuable customer of [COMPANY], your feedback is very important to us and as you’re probably well-aware, satisfied customers are vital to the success of any business.
I would like to invite you to take a moment to provide some feedback on [PRODUCT NAME], in the form of a testimonial. To help you with this request, please consider answering any or all of the following questions:
What was your greatest problem before you purchased our product?What made our product stand out from other options?What have you been able to achieve since using our product?What made you happiest about working with our company?What’s the main reason you recommend our product?
This is of course completely voluntary, and if you do intend to provide a testimonial, please do it at your own convenience.

Here are some examples of testimonials left by other customers: [LINK]If you have any questions about submitting a testimonial, please let me know.

I am looking forward to receiving your comments. Your support is much appreciated!
Best Regards,[YOUR SIGNATURE]

Неофициална молба


Hey [NAME],
I hope you are enjoying your [PRODUCT NAME].
I wanted to check in about any feedback you might have – just a few sentences describing your experience with us, how you benefit from using [PRODUCT NAME] or whatever comes to mind. As you probably know prospects usually don’t care so much about what we say about our product, but they do care what our customers have to say.
Here are some testimonial examples [LINK] from other clients to give you an idea of what to write about. If you are able to do this in the next couple of days, that would be awesome.
As always, feel free to reach out if you have any questions.Thanks a lot in advance!
Cheers,[YOUR SIGNATURE]

Молба в сферата на услугите


Dear [NAME],
It has been a real pleasure working with you on [PROJECT NAME]. We are always excited to share customer feedback on our website. If you are happy with the work we completed for you, we would love to tell others about your experience! Would you consider leaving a testimonial for us?
It can be as short or as long as you like. Here are some specific questions that you could answer:
What made you choose [COMPANY NAME] for this project?How well did we handle your project?What has exceeded your expectations since working with us?Is there anything we could have done to make your experience working with us better?If you were to recommend [COMPANY NAME] to your friend or colleague, what would you say?
We appreciate your help! It’s valuable to our future business and, just as importantly, allows us to keep on improving.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]

Предложение за стимул


Hi [NAME],
As a small gift this holiday season, we’ve selected some of our most loyal customers like you to offer a 3-month subscription to our service for free! All you have to do to claim this deal is simply submit a testimonial, that shouldn’t take you more than 10-15 minutes.
Feel free to share whatever you’d like, but if you need a prompt, please consider answering either all or some of the following questions:
What was life like before you started using our product?Where did you start your search for the solution?What exactly did you like most about our product?What are the three benefits you’ve experienced as a result of using our product?Would you recommend our product to someone looking for the same thing?
You can submit your written or video testimonial by simply following this [LINK]. Once you’re done, your 3-month free subscription will be automatically added to your account. Let me know if you have any questions, and thanks for being a loyal [COMPANY NAME] customer!
Happy Holidays,[YOUR SIGNATURE]

Обновяване на сайт


Hi [NAME],
I hope all is well with your business!
We are currently in the process of updating our website and would love to include some success stories from our loyal customers like yourself. I was wondering if you’d be willing to provide a testimonial and share your experience with our [COMPANY/ PRODUCT NAME]? Here are some of the questions that might give you a hint on what you could write about:
What was your greatest problem before you bought our product?What made you choose our product over our competitors?What results are you getting from using our product?What would you tell someone who’s considering to buy our product?
Your testimonial will be featured on a special dedicated page and will go a long way in helping us build our business further.
Thanks so much in advance!
All the best,[YOUR SIGNATURE]

Често задавани въпроси

Какво представляват исканията на препоръка?

Исканията на препоръка са молби за отзиви или препоръки, които можете да изпратите на клиентите си и след това да публикувате на сайта си.

Какви видове препоръки от клиенти съществуват?

Различните видове препоръки могат да включват препоръки под формата на цитат, видео препоръки, препоръки от инфлуенсъри, отзиви от потребители, изследвания на касузи и препоръки в социалните медии.

Защо трябва да обръщам внимание на препоръките?

Препоръките от клиенти са един от най-мощните маркетингови инструменти. Според проучванията, препоръките показват най-висока ефективност (89%) от всеки друг тип маркетингово съдържание.

Ready to put your testimonial templates to use?

LiveAgent is the most reviewed and #1 rated customer service software for small to medium-sized businesses. Try it today with our free 14-day trial. No credit card required.

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Какво представляват исканията на препоръка?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Исканията на препоръка са молби за отзиви или препоръки, които можете да изпратите на клиентите си и след това да публикувате на сайта си.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Какви видове препоръки от клиенти съществуват?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Различните видове препоръки могат да включват препоръки под формата на цитат, видео препоръки, препоръки от инфлуенсъри, отзиви от потребители, изследвания на касузи и препоръки в социалните медии.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Защо трябва да обръщам внимание на препоръките?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Препоръките от клиенти са един от най-мощните маркетингови инструменти. Според проучванията, препоръките показват най-висока ефективност (89%) от всеки друг тип маркетингово съдържание.” } }] }
Обратно към шаблоните Регистрирайте се БЕЗПЛАТНО

Сайтът ни използва бисквитки. Ако останете, приемаме, че сте съгласни да използваме бисквитки, както е описано в политиката за поверителност и бисквитки.

×
Насрочете обаждане лице в лице и разберете как LiveAgent може да помогне на бизнеса ви.

Свободни сме в различни дни

Насрочете демо