Безплатен тестов период

Language switcher

–Hidden comment

Use attributes in format region_from and region_to= to change the languages showing in language switcher.
Available regions are:
europe_from europe_to
asia_from asia_to
mideast_from mideast_to
america_from america_to

Example:
europe_from=0 europe_to=22 will put all languages (ordered in language switcher settings) from 1 to 21 to Europe region:
asia_from=22 asia_to=25 will put all languages from 23 to 24 (so only 2) into Asia region.

Благодарствени писма

Благодарствено писмо или благодарствен имейл?

Имайки предвид големината и сферата на дейност на компанията, която управлявате, както и броят на клиентите, към които искате да изразите признателността си, можете да изпращате имейли или да отпечатате благодарствени писма (изпращани по пощата). Ето част от факторите, които трябва да имате предвид, когато избирате между двата вида писма:

  • Времето за доставка: Класическото писмо може да пристигне най-бързо на следващия ден, след като бъде изпратено. Ако времето не ви притиска, можете да изпратите писмо. Но когато искате да изпратите бързо последващо послание – например да благодарите за направена поръчка – имейлът е по-подходящата форма на комуникация.
  • Степен на формалност: Тъй като имейлите се считат за по-неформалният начин за комуникация в сравнение с писмата в света на бизнеса, ако искате да поддържате официална кореспонденция с клиентите – изберете писмата.
  • Съдържанието на писмото: Имейлите позволяват добавяне на графики, изображения, видеа, връзки, както и прикачени файлове – ако искате благодарственото ви послание да бъде по-креативно и да не съдържа единствено текст, заложете на имейлите.
  • Ограниченията на бюджета: Изпращането на имейли е по-евтино, изпращането на писма е свързано с допълнителни разходи (за хартия, отпечатване, пощенски такси). За компаниите опериращи в световен мащаб, изпращането на имейли е единственото разумно решение.

Как да напишете благодарствено писмо до клиент

Всяко едно писмо изразяващо признателност към клиентите трябва да бъде структурирано в по-официален стил от имейлите и винаги трябва да съдържа няколко основни компонента на благодарственото писмо. В следващите редове ще откриете няколко полезни съвета за създаване на перфектното благодарствено писмо до клиентите ви:

1. Използвайте подходящо приветствие

Изборът на правилното приветствия в писмата изразяващи признателност зависи от връзката ви с клиента. По-добре е да използвате по-официални поздрави и обръщения като: “Скъпи г-н/Скъпа г-жо…,” или “Скъпи/а…,”. Неофициалните поздрави като: “Здравейте,” “Здрасти,” или “Здравей,” трябва да бъдат избягвани. Внимателно проверете и изписването на името на получателя, в противен случай рискувате да направите лошо впечатление още в началото на писмото.

2. Придържайте се към целта на писмото

Единствената цел на благодарственото писмо трябва да бъде изразяването на признателност и благодарност към лоялните клиенти. Не се поддавайте на изкушението да рекламирате компанията си отново. Не споменавайте предстоящите разпродажби, специални оферти, нови продукти или каквото и да е, което може да бъде считано за реклама. Това може да разсее и отвлече вниманието на клиента от първоначалната ви цел.

3. Добавете няколко реда, показващи внимание към потребностите на клиента

След като благодарите на клиента за сътрудничеството му с вас, добавете няколко реда, в които да покажете, че сте загрижени за нуждите му. Може да споменете, че винаги сте на разположение при евентуални въпроси или проблеми относно продуктите или услугите ви. Или просто попитайте какво можете да направите, за да увеличите удовлетвореността на клиента.

4. Използвайте логото на компанията

За да изглежда професионална писмото ви, използвайте бланка за писма с името, логото или с друга информация за компанията. Приятният дизайн на бланката ще направи писмото ви уникално, ще повиши разпознаваемостта на бранда ви, ще напомни на получателя за вас и ще създаде професионално впечатление като цяло.

5. Използвайте подходящите заключителни фрази

Когато завършвате благодарственото писмо, е важно да използвате подходяща дума или фраза изразяващи уважение и професионализъм. Можете да избирате между най-често използваните: “Искрено Ваш/а” или “Поздрави”, или от малко по-личните “С най-добри пожелания”, “С уважение”, “С най-добри пожелания”, “С признателност” или “С благодарност”.  Завършващите фрази като “Винаги Ваш/а”, “До скоро”, “С много обич” или “Погрижете се за себе си” се считат за прекалено неофициални за воденето на бизнес кореспонденция и трябва да бъдат избягвани.

6. Накрая подпишете писмото

Придаването на личен щрих на бизнес писмата може да бъде предизвикателство за големите компании, но с добавянето на подпис в края на писмото можете да го направите малко по-лично. Въпреки че не винаги можете да подпишете ръчно писмата, дори и принтираният подпис изглежда много по-добре от самотно написаното име в края.

Примери на благодарствени писма към клиенти

1. Изразяване на благодарност към дългогодишни клиенти за лоялността им

2. Отбелязване на важни за компанията събития

3. Изразяване на благодарност в края на годината

Открийте сами това, което ви вълнува

Знанията са важни, но само когато са приложени на практика. Пробвайте всичко научено в нашата академия директно в LiveAgent.

Try out LiveAgent for FREE

Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!

FREE TRIAL
{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Благодарствен имейл или благодарствено писмо?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Имайте предвид големината и сферата на дейност на компанията, която управлявате, както и броят на клиентите, към които искате да изразите признателността си. Ако сте компания с много клиенти, благодарствените имейли могат да бъдат по-подходящият избор. Но благодарствените писма винаги са оценявани по-добре.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Каки фактори трябва да имате предвид при изпращането на благодарствено писмо?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Преди да изпратите благодарствено писмо, обърнете внимание на някои важни фактори като времето за доставка, степента на формалност и съдържанието на писмото, тъй като всичко това може да повлияе върху крайния резултат.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Как да напишете професионално благодарствено писмо до клиент?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Всяко едно писмо изразяващо признателност към клиент трябва да бъде структурирано в по-официален стил от имейлите и трябва да съдържа определени базови компоненти на благодарственото писмо.” } }] }
Обратно към Академията Регистрирайте се БЕЗПЛАТНО

Сайтът ни използва бисквитки. Ако останете, приемаме, че сте съгласни да използваме бисквитки, както е описано в политиката за поверителност и бисквитки.

×

Насрочете обаждане лице в лице и разберете как LiveAgent може да помогне на бизнеса ви.

Свободни сме в различни дни

Насрочете демо