Благодарствени имейли

Какво представляват имейлите, изразяващи признателност към клиентите и защо трябва да ги изпращаме?

Имейлите изразяващи признателност към клиентите се използват стратегически от компаниите за укрепване на личните взаимоотношения с клиентите и за хуманизиране на бранда. Добре структурираният, персонализиран имейл показващ признателност към клиента (последващ имейл) изпратен в подходящия момент има същото влияние като личното изразяване на благодарност към клиента. Изпращането на благодарствени имейли може да окаже голямо значение върху създаването на положителен клиентски опит и възприемането на бранда.

Кога трябва да изпращаме имейл изразяващ признателност на клиента?

Можете да благодарите и да изразите признателността си към клиентите по всяко време. Но има определени поводи и събития, които са по-подходящи за целта. Благодарствените имейли не трябва да бъдат изпращани само когато клиентите купуват нещо. Ако използвате платформа за автоматизация на имейл маркетинг, изпращането на писма показващи признателността ви може да бъде в резултат на различни действия на потребителя.

Благодарственият имейл може да бъде изпратен:

  • по време на празници като Коледа, Свети Валентин или Деня на благодарността
  • на рождените дни на клиентите
  • всяка година в деня на първото взаимодействие с клиента
  • на лоялните клиенти в дните на важни за компанията събития
  • след първата или всяка следваща поръчка
  • след получаване на отзиви, ревюта или предложения
  • като благодарност към клиента за препоръчване на компанията
  • когато потенциалните клиенти се регистрират/присъединят/станат клиенти на компанията
  • на абонатите за бюлетина с новини на компанията
  • към посетителите на събития или уебинари

Как да напишете благодарствен имейл: 10 стъпки

Когато пишете ефективен благодарствен имейл, имайте предвид следните 10 стъпки. Тези стъпки могат да бъдат използвани и при писането на имейли, изпращани след каквито и да е било събития.

1. Обмислете добре заглавието

Заглавието е важно, тъй като често може да повлияе върху решението на получателя дали да отвори или не писмото. Според доклад на Retention Science заглавията съдържащи между 6 до 10 думи са с най-висок процент на отваряне. Освен разумната дължина на заглавието, уверете се, че заглавието е креативно и привлича вниманието, а не е просто ‘Благодарим ви’.

2. Започнете с подходящите приветствия

Правилният начален поздрав задава тона на цялото писмо. Ако знаете кой е получателят, можете да започнете писмото с “Здравейте …” или “Скъпи/а …”. Ако писмото е по-скоро неофициално, можете да се обърнете към получателя по име. Когато става въпрос за официално писмо използвайте “Г-н” или “Г-жо,” последвани от фамилията на клиента.

3. Изразете признателността си и дайте конкретна информация

Веднага преминете към същността на писмото и обяснете за какво точно благодарите на клиента. Писмото трябва да бъде посветено на изразяването на признателността ви към клиента. Не рекламирайте компанията си, освен ако не става въпрос за съдържание с образователна цел, изпращане на специална оферта или нещо ценно.

4. Придайте “човешки вид” на писмото

Нека писмото звучи колкото се може по-лично и като написано от реален човек. Изпращайте имейлите от името на реален служител в компанията ви, вместо от имейл адрес “Не отговаряйте на това съобщение”. Друг начин да хуманизирате писмото е като използвате емоджита, ако разбира се това е подходящо.

5. Персонализирайте писмото

Персонализираните имейли се радват на по-висок процент привличане и ангажиране на клиенти. Проучвания показват, че имейлите с персонализирани заглавия имат 26% по-голям шанс да бъдат отворени в сравнение с останалите. Можете да персонализирате писмото като дадете по-подробна информация за какво точно благодарите.

6. Нека тонът ви да бъде приятелски, но професионален

В зависимост от аудиторията ви, дали тя би приела писмо написано в по-неофициален стил и съдържащо щипка хумор, не забравяйте да поддържате като цяло професионален тон, което означава да не използвате жаргонни и разговорни фрази.

7. Погледнете към бъдещето

Направете така, че комуникацията да не бъде едностранна, давайки възможност на потребителя да продължи разговора и го уверете, че сте на няколко клика разстояние, ако има нужда от помощта ви:


If you have any questions about using our product/ service in the future, please don’t hesitate to contact me via live chat or email.

8. Благодарете още веднъж

След като приключите с основното послание на писмото, можете да го завършите като благодарите на клиента още веднъж:


Thanks again for your feedback/for your support/for the purchase/for being a loyal customer for years.

9. Използвайте подходящите завършващи думи

Когато избирате правилната завършваща фраза, степента на официалност ще зависи от получателя. Някои от най-подходящите завършващи фрази при бизнес кореспонденция са: “С уважение …”, “Искрено Ваш/а …”, “С най-добри пожелания …”, “Поздрави…”, “С благодарности”, “Приятен ден/уикенд …”.

10. Проверете писмото, преди да го изпратите

Преди да натиснете “Изпрати”, проверете цялото писмо и се уверете, че звучи гладко, предава изразената признателност и благодарност по правилен начин, няма печатни или граматически грешки, които могат да сринат ефекта на писмото.

Шаблони на благодарствени имейли

Изразяване на благодарност за направена покупка


Dear ****,
Thank you for your order! We’d like to inform you that your payment has been confirmed and your order No. ******** has been successfully processed.
Once your items have been packed, they will be shipped to you immediately. Meanwhile you can check the current status of your order at any time by clicking this link.
If you have any queries regarding your order, please do not hesitate to contact us.
Thanks again for your purchase. Hope you enjoy shopping with us!
Sincerely,
****

Изразяване на благодарност за препоръчване на компанията


Hi John,

****@gmail.com installed Dropbox after getting your invite. To thank you, we’ve awarded you 500 MB of bonus space. You now have 12,75 GB on Dropbox!

Thanks!

– The Dropbox Team

P.S. To get even more space, invite your friends or upgrade your Dropbox!

Изразяване на благодарност за изпратен отзив


Dear ****,

Thank you for your feedback! I’m delighted to hear that you had a great experience interacting with our customer support team. I completely understand how rewarding it can feel when your problem is solved within minutes, and I’m glad to hear that our support team was able to do just that. 
Feedback like yours helps us deliver better customer experiences by knowing what we are doing right and where we can improve. So, I really appreciate you taking the time to send us your response.
If you have any more questions, comments, or concerns, don’t hesitate to reach out!

Regards,
****

Открийте сами това, което ви интересува

Знанието е важно, но само когато е приложено на практика. Пробвайте всичко, което научихте в академията ни директно в LiveAgent.

Try out LiveAgent for FREE

Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Защо трябва да използвате имейли за изразяване на признателност към клиентите?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Имейлите изразяващи признателност към клиентите се използват стратегически от компаниите за укрепване на личните взаимоотношения с клиентите и за хуманизиране на бранда.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Как да напишете професионален благодарствен имейл?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Когато пишете благодарствен имейл, започнете с подходящо заглавие и правилното приветствие. След това изразете признателността си и дайте по-конкретна информация за какво го правите. Уверете се, че посланието е лично, звучи приятелски и същевременно професионално. Благодарете още веднъж и използвайте подходящата завършваща фраза. И накрая не забравяйте да проверите писмото, преди да го изпратите.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Кога можете да изпращате благодарствени писма до клиентите?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Можете да благодарите и да изразите признателността си към клиентите по всяко време. Но има определени поводи и събития, които са по-подходящи за целта. Например за рождените дни на клиентите, по време на празниците или към абониралите се за бюлетина на компанията.” } }] }
Обратно към Академията Регистрирайте се БЕЗПЛАТНО

Сайтът ни използва бисквитки. Ако останете, приемаме, че сте съгласни да използваме бисквитки, както е описано в политиката за поверителност и бисквитки.

×
Насрочете обаждане лице в лице и разберете как LiveAgent може да помогне на бизнеса ви.

Свободни сме в различни дни

Насрочете демо