Безплатен тестов период

Language switcher

–Hidden comment

Use attributes in format region_from and region_to= to change the languages showing in language switcher.
Available regions are:
europe_from europe_to
asia_from asia_to
mideast_from mideast_to
america_from america_to

Example:
europe_from=0 europe_to=22 will put all languages (ordered in language switcher settings) from 1 to 21 to Europe region:
asia_from=22 asia_to=25 will put all languages from 23 to 24 (so only 2) into Asia region.

Благодарствени имейли

Какво представляват имейлите, изразяващи признателност към клиентите и защо трябва да ги изпращаме?

Имейлите изразяващи признателност към клиентите се използват стратегически от компаниите за укрепване на личните взаимоотношения с клиентите и за хуманизиране на бранда. Добре структурираният, персонализиран имейл показващ признателност към клиента (последващ имейл) изпратен в подходящия момент има същото влияние като личното изразяване на благодарност към клиента. Изпращането на благодарствени имейли може да окаже голямо значение върху създаването на положителен клиентски опит и възприемането на бранда.

Кога трябва да изпращаме имейл изразяващ признателност на клиента?

Можете да благодарите и да изразите признателността си към клиентите по всяко време. Но има определени поводи и събития, които са по-подходящи за целта. Благодарствените имейли не трябва да бъдат изпращани само когато клиентите купуват нещо. Ако използвате платформа за автоматизация на имейл маркетинг, изпращането на писма показващи признателността ви може да бъде в резултат на различни действия на потребителя.

Благодарственият имейл може да бъде изпратен:

  • по време на празници като Коледа, Свети Валентин или Деня на благодарността
  • на рождените дни на клиентите
  • всяка година в деня на първото взаимодействие с клиента
  • на лоялните клиенти в дните на важни за компанията събития
  • след първата или всяка следваща поръчка
  • след получаване на отзиви, ревюта или предложения
  • като благодарност към клиента за препоръчване на компанията
  • когато потенциалните клиенти се регистрират/присъединят/станат клиенти на компанията
  • на абонатите за бюлетина с новини на компанията
  • към посетителите на събития или уебинари

Как да напишете благодарствен имейл: 10 стъпки

Когато пишете ефективен благодарствен имейл, имайте предвид следните 10 стъпки. Тези стъпки могат да бъдат използвани и при писането на имейли, изпращани след каквито и да е било събития.

1. Обмислете добре заглавието

Заглавието е важно, тъй като често може да повлияе върху решението на получателя дали да отвори или не писмото. Според доклад на Retention Science заглавията съдържащи между 6 до 10 думи са с най-висок процент на отваряне. Освен разумната дължина на заглавието, уверете се, че заглавието е креативно и привлича вниманието, а не е просто ‘Благодарим ви’.

2. Започнете с подходящите приветствия

Правилният начален поздрав задава тона на цялото писмо. Ако знаете кой е получателят, можете да започнете писмото с “Здравейте …” или “Скъпи/а …”. Ако писмото е по-скоро неофициално, можете да се обърнете към получателя по име. Когато става въпрос за официално писмо използвайте “Г-н” или “Г-жо,” последвани от фамилията на клиента.

3. Изразете признателността си и дайте конкретна информация

Веднага преминете към същността на писмото и обяснете за какво точно благодарите на клиента. Писмото трябва да бъде посветено на изразяването на признателността ви към клиента. Не рекламирайте компанията си, освен ако не става въпрос за съдържание с образователна цел, изпращане на специална оферта или нещо ценно.

4. Придайте “човешки вид” на писмото

Нека писмото звучи колкото се може по-лично и като написано от реален човек. Изпращайте имейлите от името на реален служител в компанията ви, вместо от имейл адрес “Не отговаряйте на това съобщение”. Друг начин да хуманизирате писмото е като използвате емоджита, ако разбира се това е подходящо.

5. Персонализирайте писмото

Персонализираните имейли се радват на по-висок процент привличане и ангажиране на клиенти. Проучвания показват, че имейлите с персонализирани заглавия имат 26% по-голям шанс да бъдат отворени в сравнение с останалите. Можете да персонализирате писмото като дадете по-подробна информация за какво точно благодарите.

6. Нека тонът ви да бъде приятелски, но професионален

В зависимост от аудиторията ви, дали тя би приела писмо написано в по-неофициален стил и съдържащо щипка хумор, не забравяйте да поддържате като цяло професионален тон, което означава да не използвате жаргонни и разговорни фрази.

7. Погледнете към бъдещето

Направете така, че комуникацията да не бъде едностранна, давайки възможност на потребителя да продължи разговора и го уверете, че сте на няколко клика разстояние, ако има нужда от помощта ви:

8. Благодарете още веднъж

След като приключите с основното послание на писмото, можете да го завършите като благодарите на клиента още веднъж:

9. Използвайте подходящите завършващи думи

Когато избирате правилната завършваща фраза, степента на официалност ще зависи от получателя. Някои от най-подходящите завършващи фрази при бизнес кореспонденция са: “С уважение …”, “Искрено Ваш/а …”, “С най-добри пожелания …”, “Поздрави…”, “С благодарности”, “Приятен ден/уикенд …”.

10. Проверете писмото, преди да го изпратите

Преди да натиснете “Изпрати”, проверете цялото писмо и се уверете, че звучи гладко, предава изразената признателност и благодарност по правилен начин, няма печатни или граматически грешки, които могат да сринат ефекта на писмото.

Шаблони на благодарствени имейли

Изразяване на благодарност за направена покупка

Изразяване на благодарност за препоръчване на компанията

Изразяване на благодарност за изпратен отзив

Открийте сами това, което ви интересува

Знанието е важно, но само когато е приложено на практика. Пробвайте всичко, което научихте в академията ни директно в LiveAgent.

Try out LiveAgent for FREE

Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!

FREE TRIAL
{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Защо трябва да използвате имейли за изразяване на признателност към клиентите?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Имейлите изразяващи признателност към клиентите се използват стратегически от компаниите за укрепване на личните взаимоотношения с клиентите и за хуманизиране на бранда.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Как да напишете професионален благодарствен имейл?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Когато пишете благодарствен имейл, започнете с подходящо заглавие и правилното приветствие. След това изразете признателността си и дайте по-конкретна информация за какво го правите. Уверете се, че посланието е лично, звучи приятелски и същевременно професионално. Благодарете още веднъж и използвайте подходящата завършваща фраза. И накрая не забравяйте да проверите писмото, преди да го изпратите.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Кога можете да изпращате благодарствени писма до клиентите?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Можете да благодарите и да изразите признателността си към клиентите по всяко време. Но има определени поводи и събития, които са по-подходящи за целта. Например за рождените дни на клиентите, по време на празниците или към абониралите се за бюлетина на компанията.” } }] }
Обратно към Академията Регистрирайте се БЕЗПЛАТНО

Сайтът ни използва бисквитки. Ако останете, приемаме, че сте съгласни да използваме бисквитки, както е описано в политиката за поверителност и бисквитки.

×

Насрочете обаждане лице в лице и разберете как LiveAgent може да помогне на бизнеса ви.

Свободни сме в различни дни

Насрочете демо