Шаблони за дънинг имейли

Неуспешните плащания са неприятна действителност за повечето SaaS компании, както и за тези работещи на базата на абонаменти, което води до загубата на около средно 9% от месечните им периодични приходи. За щастие повечето неуспешни плащания са неволни, без клиентът дори да осъзнава случилото се, докато не получи дънинг имейл. И докато това може да бъде разочароващо и неприятно преживяване за екипа и клиентите ви, можете ефикасно да използвате добре написани дънинг имейли, за да избегнете неволния отлив на клиенти и да си възстановите изгубените приходи. В следващите редове ще откриете няколко ключови момента, които е добре да запомните при съставянето и изпращането на дънинг имейли на клиентите ви, както и няколко готови за използване ефективни шаблона на дънинг съобщения съставени въз основа на събития от реалния живот.

Какво представляват дънинг имейлите?

Дънинг имейли са вид транзакционни имейли (обикновено серия от имейли) изпращани от SaaS и работещи на базата на абонаменти компании за уведомяване на клиентите за проблеми с плащанията като неуспешно плащане на абонамент, изтекла кредитна карта или пресрочено плащане. Тези имейли обикновено дават актуална информация на клиентите за статуса на акаунтите им и им дават възможност да актуализират информацията си за плащане и да направят плащане, за да продължат да използват продукта или услугата. Дънинг имейлите са ефективен начин за намаляване на отлива на клиенти и за повишаване на задържането.

hulu_dunning_email_example

Най-добрите практики за дънинг имейли

1. Изпращайте имейли от реален човек

Дори, ако дънинг имейлите ви са напълно автоматизирани, изпращането им от името на реален човек ги прави по-лични и заслужаващи доверие, което помага имейлите ви да бъдат забелязани. Проучване показва, че използването на име вместо на общ имейл адрес или име на компания, увеличава процентът на отваряне на съобщението до 35%.

2. Дайте възможност за отговаряне

Уверете се, изпращате дънниг имейлите си от имейл адрес, на който клиентите ви могат да отговарят, ако срещнат затруднения или искат да ви зададат допълнителни въпроси. Адресите тип ‘Do not reply’ (не отговаряйте) могат само да спомогнат по-голямото разочарование на клиентите, тъй като не сте улеснили обратната им връзка с вас, в случай, че имат нужда от такава.

3. Напомнете им какво ще изгубят

Вместо просто да информирате клиентите, че плащането им е било неуспешно и да ги помолите да актуализират информацията с данните от кредитната си карта, можете да добавите и лека нотка на спешност. Напомнете им какво точно ще изгубят, ако не предприемат необходимото действие (например, че ще изгубят достъп до акаунта си или съхранените данни, услугата им ще бъде прекъсната и т.н.)

nyt dunning email example

4. Включете ясен CTA и следващите стъпки

Ясният призив за действие е една от най-важние части на дънинг имейлите. Добавете директен линк, на който клиентите да актуализират информацията си за плащане, без да отварят друг прозорец, да влизат в платформата или да се лутат. Уверете се, че ги информирате колко време им остава до деактивирането на акаунта им, в случай, че не направят плащане.

5. Предложете им алтернатива

Въз основа на ценовия ви модел, можете да предложите на клиентите алтернатива на закриването на акаунта им като преминаване към безплатен план докато актуализират информацията си за плащане или предлагане на специална отстъпка, за да продължат да използват услугата ви. Тази алтернатива може да бъде полезна, ако плащането е било неуспешно поради недостиг на средства.

Примери на тема на дънинг имейли

  • Изисква се действие – Вашето плащане за [продукт] е неуспешно
  • Действайте сега, за да запазите абонамента си за [Product]
  • Не можахме да обработим плащането ви за [Product]
  • Плащането ви за [Product] беше неуспешно
  • Плащането ви за [Product] беше отказано
  • О, не! Плащането ви за [Product] бе неуспешно
  • Проблем с плащането – актуализирайте информацията си за плащане
spotify dunning email example

Десет примера на шаблони на дънинг имейли

1. Пре-дънинг имейл

Hi [Name],

As a heads up, the payment information we have on file for your [Product/ Service] subscription (card ending in [4 digits]) is going to expire in a few days. Unfortunately, if we don’t have a valid card, we will have to cancel your subscription.

If you’ve got 30 seconds, would you mind updating your payment information?

Update Now

If you have any questions, simply reply to this email or send us a message on live chat.

Thanks so much!
[YOUR SIGNATURE]

2. Основен кратък дънинг имейл

Hi [Name],

We’re having trouble processing your recent payment because your credit card expired.

Would you mind updating your card information? It will only take a couple of minutes of your time. Click here to edit your info.

If you need assistance or have any questions, please feel free to reach out to us any time. You can also check out our FAQ page for more information.

Regards,
[YOUR SIGNATURE]

Design your own dunning emails

LiveAgent gives you the power to design your own customer email templates, thus helping you to improve the customer service. Curious about all the opportunities?

3. Основен подробен дънниг имейл

Hi [Name],

There was an error when we tried to bill your credit card ending in [four digits] for your subscription to [Product/ Service]. Here’s why this may be happening:

A billing error caused by your bank
A change in your billing address
Your credit card has expired
Insufficient funds in your account

Because you are a loyal customer of [Brand], you have seven days to rectify this issue. Please update your billing information to keep your account active. It will only take 1 minute and will allow you to keep using [Product/ Service] at its full potential.

Update Billing Information

Unfortunately, if we still cannot successfully bill your credit card after seven days, your [Product/ Service] account will be suspended. You can reactivate your account at any time by updating your billing information with a valid credit card.

Let us know if you have any questions or need any help.

Thanks,
[YOUR SIGNATURE]

4. Неформален дънинг имейл

Hey [Name],

I got a notification that your [Product/ Service] payment failed. How unfortunate! Luckily, this happens to a lot more users than you’d think, so don’t beat yourself up about it.
Usually, it has something to do with:

Your card expiring
Having insufficient funds or maxing out your daily spending limit
Your card is stolen, lost, or was eaten by your dog

Update My Billing Info

Please check what’s up and get it fixed so we can get back to growing your business by [benefits your product/ service provides].

Cheers,
[YOUR SIGNATURE]

5. Персонализиран дънинг имейл

Hi [Name],

[Name] here from [Brand].

I’m reaching out about your account as billing for your [Product/ Service] subscription was unsuccessful. It seems that the credit card we have on file expired. But no worries, I’m here to assist!

We have two options:

1. Update your credit card information inside your [Product/ Service]] account. You can use this quick link to update your credit card information: [payment link]. Once done, let me know so I can ensure your subscription has been updated successfully.
2. Give me a call at [phone number], and we can process your payment over the phone.

Let me know what else we can help with. Super happy that you’re part of the [Brand] community.

Thanks, and I look forward to connecting!
[YOUR SIGNATURE]

6. Дънинг имейл ‘какво ще изгубите’

Hey [Name],

Just a friendly heads up that your [Product/ Service] subscription has been officially paused until you update your payment details with us.

If you don’t …
Your subscription will remain paused.
You’ll lose access to your premium features like [feature 1, feature 2, etc.]
[…] won’t be able to continue.

However, you can avoid all that by taking 30 seconds to update your details: billing link.

Reply here or hop onto live chat if you have any questions or need any help.

And as always, thanks so much for using [Product/ Service]. We love what we do, and people like you make that all possible.

Cheers,
[YOUR SIGNATURE]

7. Серия с дънинг имейли – имейл № 1

Hi [Name],

It looks like your subscription payment for [Product/ Service] didn’t go through. Please update your billing information, and we’ll give it another try.

UPDATE MY BILLING

Let us know if there’s anything we can do to help.

Thanks!
[YOUR SIGNATURE]

8. Серия с дънинг имейли – последващ имейл № 2

Hi [Name],

We just tried to process your subscription payment again, but unfortunately, it didn’t go through. To keep your [Product/ Service] subscription active, please update your information in your billing settings here:

UPDATE MY BILLING

This is the second time that your payment failed. We’ll automatically try again in a few days. Let us know if you have any questions.

Thanks!
[YOUR SIGNATURE]

9. Серия с дънинг имейли – последващ имейл № 3

Hi [Name],

We just tried to process your [Product/ Service] subscription payment for the third time, but unfortunately, it failed once again. You can update your information in your billing settings:
UPDATE MY BILLING

We’ll automatically try again next week. If the next charge fails again, your account will be canceled automatically. 🙁

Let us know if you have any questions or need any help.

Thanks!
[YOUR SIGNATURE]

10. Серия с дънинг имейли – имейл с последно предупреждение № 4

Hi [Name],

We will cancel your subscription to [Product/ Service] soon because we could not process a payment after several attempts to contact you.

If you receive this email, please update your payment information, and we’ll be happy to keep your account active.

UPDATE MY BILLING

Let us know if there is anything we can do to help.

Thanks!
[YOUR SIGNATURE]

Опитайте LiveAgent днес​

Предлагаме услуга по прехвърляне на данните от повечето популярни help desk приложения.

Над 3000 отзива Trustpilot GetApp G2 Crowd

Frequently asked questions about dunning emails

Why are dunning emails important?

Many business owners feel uncomfortable when they have to send out dunning emails to their customers. However, since most failed payments typically happen by accident (e.g., due to credit card expiry), dunning emails can genuinely be efficient in helping businesses recover failed payments and reduce involuntary churn.

How many dunning emails should I send?

As transactional emails can often get overlooked, sending a single dunning email is one of the biggest mistakes you can make. If you want to recover more revenue from failed payments, consider sending out a series of emails instead of a single message. It’s recommended to send at least three follow-up emails for a month, each with a slightly different text.

Should I send pre-dunning emails?

Since technologies like credit card retries have come into use, many failed payments can be automatically handled without your team ever needing to bother your customers with pre-dunning messages. In that case, pre-dunning emails are not only providing zero-value but can also be irritating for your customers and, therefore, should be avoided.

Обратно към шаблоните Регистрирайте се БЕЗПЛАТНО

Сайтът ни използва бисквитки. Ако останете, приемаме, че сте съгласни да използваме бисквитки, както е описано в политиката за поверителност и бисквитки.

×
Насрочете обаждане лице в лице и разберете как LiveAgent може да помогне на бизнеса ви.

Свободни сме в различни дни

Насрочете демо