Скорошно проучване от Sitel Group показва, че 49% от хората са по-склонни да споделят положителна обратна връзка с бизнеса отколкото отрицателна (30% от отговорилите).
Без значение дали е положителна или отрицателна, всяка отбратна връзка е ценна, защото може да ви помогне да видите какво правите добре и какво може да се подобри.
В бизнеса, обратната връзка се отнася до клиент, който използва ваш продукт или услуга и споделя нивото си на удовлетворение с вас. Често клиентите също така дават предложение за подобрения.
Например, в случая на онлайн манагазин, може да ви бъде споделено мнение за закупен продукт, обслужването от страна на сътрудник, дизайна на сайта или цените на продуктите, както и много други неща. Общо взето зависи от компанията да идентифицира какво искат да бъде оценено и активно да търсят обратна връзка от клиентите си. Клиентите може също така да споделят обратната си връзка без да ги питате, което е още по-ценно.
Коментарите от клиенти са полезна информация, която може да ви помогне да разберете колко доволни са клиентите ви от продуктите или услугите ви. Тази информация ви дава обща идея как клиентите ви възприемат продуктите и компанията ви.
Освен това, обратната връзка също:
Пускането на нов продукт и/или услуга на пазара обикновено е предшествано от проучване на нуждите и интересите на целевите ви клиенти. Резултатите от такова проучване могат да са много окуражаващи и насърчителни. След като клиентите ви използват продукта и/или услугата ви обаче, мнението им може да се промени.
Чрез анализа на обратната връзка, можете да научите както за силните, така и за слабите страни на предложенията си. Най-важното е, че можете да разберете какво е било преживяването на клиентите ви докато са използвали продуктите и/или услугите ви. На база на тази информация можете да оптимизирате каквото е нужно, за да продължите да предлагате качествено изживяване на клиентите си.
Една от най-важните метрики, които ви помагат да разберете колко е успешен продукта и/или услугата ви, е клиентското удовлетвоерение. Трябва да се уверите, че клиентите ви са доволни от предложението ви, дори и ако това включва решаване на проблеми и посрещане на нуждите им.
Клиентите искат любимите им брандове да предлагат по-персонализирано и по-малко автоматизирано преживяване. Като вземате предвид мнението на клиентите, им показвате, че ви е грижа и сте отдадени на това да предоставяте услугата, която очакват.
Освен това, включването на клиентите в оптимизирането на вътрешните стратегии повишата привързаността им към бизнеса.
В резултат, те ще се превърнат в посланици на марката, разпространявайки информация за продуктите и услугите ви по ползотворен начин “от уста на уста” дори без да ги молите.
Вземането на бизнес решение само на база на мнението на клиентите има последствие: влошаване на бизнеса в краткосрочен или дъргосрочен план. На конкурентните пазари е непечеливщо да вземате важни бизнес решения само на база на мнението на клиентите.
Мнението на клиентите ви обаче може да ви даде важна информация, която да подпомогне развитието на бъдещите ви стратегии.
Thank you very much for sharing your experience with us.
We are really happy that your interaction with our brand was so positive.
I just want to let you know that we are acting upon your feedback to make some vital changes to the way we operate [list of changes].
As you can see, the opinions of our clients help us to provide better experiences and grow as a company.
Regards,
[rep’s name], the [company] customer service team
Having you and your family [stay/dine] with us was a pleasure for [company]. We really value the fact that you are being so open with us and taking the time to share your feedback.
I’m glad that you felt [positive point mentioned in the customer’s message].
Hope to see you soon!
Best,
[company’s owner]
We’re happy you are satisfied with the quality of our [product/service]. It means a lot!
Thank you for choosing [company], we’re so thankful for outstanding customers like you.
Let us know if you need anything else.
Sincerely,
[name, position]
I’m really proud that we were able to meet your high expectations! Thank you for taking the time to share your opinion with our customer service team.
It’s such a pleasure to have customers like you.
We will do our best to make your future experience with us even better.
Best,
The [company] customer service team
Thank you for sharing your story and experience with us! I’m so happy that our [product/service] has made such a difference for you.
There’s one part of your comment that really caught my attention. Do you mind if we share your story with our team, and possibly, on external channels like our website or social media profiles?
Thank you very much for your trust.
Best,
[Reps’ name and contact number]
Нека обърнем въпроса – как може да не отговорите на съобщение с положителна обратна връзка? Ако клиентът е толкова доволен от продукта или услугата ви, че е решил да сподели мнението си с вас, без съмнение трябва да отговорите на съобщението му и да благодарите, че е споделил какво мисли.
Ако положителният коментар е оставен в публичен коментар в профил, имате право да го споделите със света. Не би навредило обаче да поискате от автора на коментара позволение да го споделите в социалните медии. Ако получите положителна обратна връзка на лично съобщение, задължително трябва да попитате клиента преди да споделите коментара му публично. Тези правила не важат за анонимни мнения или отзиви, но трябва винаги да се стремите да споделяте положителната обратна връзка с името на автора, тъй като така е по-достоверно.
Зависи от вътрешната политика на компанията ви. Има компании които например изпращат на клиентите си ваучер за благодарност, но това е част от по-широката им стратегия. Може да направите нещо за добър клиент и спонтанно да им изпратите малък подарък, но не забравяйте, че ще трябва да направите същото за всеки, който сподели положителен отвив. Ако не го направите, рискувате да получите негативни реакции.
Ready to put our positive feedback reply templates to use?
Use the templates in conjunction with our social media customer service software. Answer clients on Instagram, Facebook, and Twitter directly from LiveAgent.
Благодарим, че се регистрирахте в LiveAgent.
Ще изпратим съобщение до имейла ви с детайлите за влизане ведната след като профилът ви се инсталира.
Ако изчавате малко, след като инсталацията приключи, ще можете да влезете в профила си директно от тук.
След като процесът приключи, ще ви изпратим данните за влизане по имейл.
Сайтът ни използва бисквитки. Ако останете, приемаме, че сте съгласни да използваме бисквитки, както е описано в политиката за поверителност и бисквитки.
Свободни сме в различни дни