Има очевидно разминаване между това, което бизнесите и клиентите считат за добро клиентско обслужване в контактните центрове. В момента само 19% от клиентите са доволни от обслужването, което получават от контактни центрове. От друга страна, бизнесите смятат, че правят най-доброто като използват системи за гласови отговори (IVR). Те смятат, че са достатъчни, за да подобрят времето за изчакване, да пренасочат обажданията към подходящите сътрудници и като цяло да подобрят преживяването в контаксния център.
Въпреки че има очевидно търсене на IVR, с 24% от клиентите твърдящи, че биха искали да си взаимодействат със система за гласово разпознаване, не е задължително тя да подобри клиентското изживяване. Само 13% от клиентите казват, че IVR системата създават добро преживяване, 21% казват, че няма влияния и 61% смятат, че съсипва клиентското изживяване.
Защо клиентите ненавиждат IVR системите толкова много? На първо място, 63% от клиентите не харесват IVR системите, защото са принудени да слушат нерелевантни опции. Освен това, 54% от клиентите се оплакват, че ги възпрепятстват да стигнат до реален човек, 46% твърдят, че менютата са трърде дълги и 45% казват, че често трябва да повтарят.