Help desk софтуерът се използва основно за да се обработва цялата комуникация през една входяща кутия. Може да се използва също и за да се управляват сроковете за отговор (77% от системите за обслужване имат формализирани споразумения за нивото на обслужване), за съхранение на данни за клиентите и за създаване на клиентски портали.
Клиентските портали са центрове за самообслужване, които съдържат бази знания, пълни със статии, форуми и често задавани въпроси, които да отговорят на най-честите запитвания от клиенти. Порталите за самообслужване са една от най-търсените help desk функционалности, тъй като дават възможност на бизнеса да осигури обслужване 24/7.
Според Harvard Business Review, над 81% от клиентите се опитват да решат проблемите си сами преди да се свържат с представител на отдела за клиентско обслужване, тъй като това отнема по-малко време и усилия. Над 91% от респондендите в анкетата казват, че биха използвали онлайн база знания ако е налична и отговаря на нуждите им.
Ако клиентите не открият отговорите, от които се нуждаят, в базата знания, се обръщат към други канали. Според едно проучване, 40% от клиентите се свързват с контактен център след като не са успели да намерят отговори в раздела за самообслужване.
Клиентите имат желание да използват бази знания
#БазиЗнания
91%
от респондентите в анкетата казват, че биха използвали онлайн база знания ако е достъпна и пригодена към нуждите им.
ZenDesk
Клиентите предпочитат самообслужване
#КлиентитеПредпочитат
81%
от всички клиенти се опитват да решат проблемите си сами преди да се свържат с отдел обслужване на клиенти.
Harvard Business Review