Какво е задържане?
Задържането е бизнес термин, с който се означава запазването на клиентите на компанията. Задържането означава, че когато предоставяте на съществуващите си клиенти пълноценно и качествено обслужване, и освен това им предлагате специални оферти, те ще бъдат ваши лоялни клиенти дълго време. Това е определението на маркетолозите за лоялни клиенти.
Лоялните клиенти не само увеличават печалбата на компанията и приходите ви. Те рекламират компанията ви от уста на уста. Според проучване задържането на клиентите струва 5%-25% по-малко от привличането на нови.
Frequently Asked Questions
Какво е определението за задържане?
Задържането само по себе си се изразява във факта, че ако предлагате на определен човек удовлетворяващи го решения, продукти, услуги, поддръжка, той ще бъде лоялен към компанията дълго време. Задържането увеличава печалбата и приходите на компанията.
Какви са видовете задържане (на служители/клиенти)?
В компаниите има два вида задържане. Първият касае клиентите, т.е. клиентите, които са доволни от продуктите или услугите, които имат добър клиентски опит, ще се върнат и отново ще купуват от компанията ви. Вторият вид задържане е сред служителите, което в този смисъл означава текучество. Колкото по-малко е текучеството сред работниците, това говори по-добре за компанията.
Важно ли е задържането за компаниите?
Задържането е изключително важно, тъй като оказва огромно влияние върху печалбата на компанията, както и върху нейната репутация. Именно затова всяка една компания трябва да се увери, че задържането на клиентите и служителите е на нужното ниво.
Expert’s note
Задържането на клиентите и служителите е ключово за успеха на всяка компания. То влияе върху печалбата и репутацията й.
Въведение в клиентските взаимоотношения
Важността на добрите взаимоотношения с клиентите е ключова за успеха на компанията в B2B сектора. ABM стратегията и комуникационните умения са от съществено значение за подобряване на клиентското обслужване.
Email response is crucial for companies to maintain customer relations and provide useful feedback. Contextual help is a knowledge base that can assist with frequently asked questions. Customer service specialists play a role in processing tickets and have access to specific settings in the system to provide quality service. Unique contact fields help provide more personalized and competent services for customer satisfaction, leading to loyal customers and generating new revenue. LiveAgent offers a solution for storing contact information and personalized fields.