Какво е задържане?
Задържането е бизнес термин, с който се означава запазването на клиентите на компанията. Задържането означава, че когато предоставяте на съществуващите си клиенти пълноценно и качествено обслужване, и освен това им предлагате специални оферти, те ще бъдат ваши лоялни клиенти дълго време. Това е определението на маркетолозите за лоялни клиенти.
Лоялните клиенти не само увеличават печалбата на компанията и приходите ви. Те рекламират компанията ви от уста на уста. Според проучване задържането на клиентите струва 5%-25% по-малко от привличането на нови.
Frequently asked questions
Какво е определението за задържане?
Задържането само по себе си се изразява във факта, че ако предлагате на определен човек удовлетворяващи го решения, продукти, услуги, поддръжка, той ще бъде лоялен към компанията дълго време. Задържането увеличава печалбата и приходите на компанията.
Какви са видовете задържане (на служители/клиенти)?
В компаниите има два вида задържане. Първият касае клиентите, т.е. клиентите, които са доволни от продуктите или услугите, които имат добър клиентски опит, ще се върнат и отново ще купуват от компанията ви. Вторият вид задържане е сред служителите, което в този смисъл означава текучество. Колкото по-малко е текучеството сред работниците, това говори по-добре за компанията.
Важно ли е задържането за компаниите?
Задържането е изключително важно, тъй като оказва огромно влияние върху печалбата на компанията, както и върху нейната репутация. Именно затова всяка една компания трябва да се увери, че задържането на клиентите и служителите е на нужното ниво.
Expert note
Задържането на клиентите и служителите е ключово за успеха на всяка компания. То влияе върху печалбата и репутацията й.

LiveAgent софтуерът предлага решения за управление на запитванията от клиенти в телефонната централа, които помагат да се намали броят на пропуснатите обаждания и да се осигури по-добро клиентско обслужване. Препоръчителните практики за управление на запитванията от клиенти включват използването на форуми за клиенти и органичен обхват с помощта на SEO, а целта на клиентското удовлетворение е да осигурим щастливи клиенти, което води до повторна покупка и увеличение на цените на продуктите и услугите.
Характеристики на клиентския портал
Статията предлага различни методи за постигане на удовлетворение на клиентите в бизнеса. Препоръчани са SEO оптимизация и наблюдение на социални мрежи, докато електронните писма и телефонните обаждания могат да бъдат неефективни и разсейващи. Статията също препоръчва използването на форуми за клиенти за споделяне на информация и знания. LiveAgent предоставя автоматично вътрешни и публични форуми. Potребителите трябва да се регистрират, за да могат да задават или отговарят на въпроси във форума.
Как да създадем обратна връзка и дъска за предложения
В областта на имейл маркетинга и създаването на връзки с клиентите, трансакционните имейли имат определени цели, свързани с потвърждаване на поръчките и плащанията. За да се създадат ориентирани към клиентите продукти и за да се решат техните проблеми, бизнесите трябва да използват обратната връзка и дъската за предложения. Въпреки това, повечето популярни начини за събиране на обратна връзка не са ефективни, защото малък брой клиенти имат интерес и желание да отговорят на въпросите на бизнеса. Разговорите 1:1 с клиентите също могат да бъдат трудни и да отклонят вниманието на бизнесите от основните аспекти на техния бизнес.
Целта на клиентското удовлетворение с най- добрите практики
Клиентското удовлетворение е измерване на щастието на клиентите, свързано с продуктите и услугите на компанията. За да се постигне това, е важно да създадем култура на обратна връзка и да обучаваме екипа за клиентски успех. Клиентското удовлетворение е пряко свързано с клиентското преживяване. Клиентският портал за самообслужване предоставя функции като база знания и мулти база знания. Възможността за създаване на мулти база знания е полезна за компании, които желаят да разграничат техните портали за клиентско обслужване. Обратната връзка и дъската за предложения могат да помогнат за изграждане на ориентирани към клиентите продукти и увеличаване на техните лоялност и запазване.