Какво е задържане?
Задържането е бизнес термин, с който се означава запазването на клиентите на компанията. Задържането означава, че когато предоставяте на съществуващите си клиенти пълноценно и качествено обслужване, и освен това им предлагате специални оферти, те ще бъдат ваши лоялни клиенти дълго време. Това е определението на маркетолозите за лоялни клиенти.
Лоялните клиенти не само увеличават печалбата на компанията и приходите ви. Те рекламират компанията ви от уста на уста. Според проучване задържането на клиентите струва 5%-25% по-малко от привличането на нови.
Frequently Asked Questions
Какво е определението за задържане?
Задържането само по себе си се изразява във факта, че ако предлагате на определен човек удовлетворяващи го решения, продукти, услуги, поддръжка, той ще бъде лоялен към компанията дълго време. Задържането увеличава печалбата и приходите на компанията.
Какви са видовете задържане (на служители/клиенти)?
В компаниите има два вида задържане. Първият касае клиентите, т.е. клиентите, които са доволни от продуктите или услугите, които имат добър клиентски опит, ще се върнат и отново ще купуват от компанията ви. Вторият вид задържане е сред служителите, което в този смисъл означава текучество. Колкото по-малко е текучеството сред работниците, това говори по-добре за компанията.
Важно ли е задържането за компаниите?
Задържането е изключително важно, тъй като оказва огромно влияние върху печалбата на компанията, както и върху нейната репутация. Именно затова всяка една компания трябва да се увери, че задържането на клиентите и служителите е на нужното ниво.
Expert note
Задържането на клиентите и служителите е ключово за успеха на всяка компания. То влияе върху печалбата и репутацията й.

Анкета за клиентско обслужване
Подобрете комуникацията с клиентите чрез ABM стратегии и обратна връзка. Обучение на служителите и инструменти за обслужване на клиенти са също важни.
Ориентирана към клиента услуга
Подобрете ориентацията към клиентите чрез ABM маркетинг и събиране на клиентска обратна връзка. Комуникационният и обучителен процес са от съществено значение за успешното клиентско обслужване. Препоръчването и наградите също помагат за изграждане на лоялността на клиентите.
Управление за обслужването на клиенти
Служителите са от значение за комуникацията в B2B индустрията. Хибридните тикет потоци и чат решения удовлетворяват клиентите. CRM е важно управление на клиентите. Възможно е автоматизиране на обслужването на клиентите. Качеството може да се подобри с автоматизация и изслушване на агентите.