Какво е CRM?
Управлението на отношенията с клиентите, познато още като CRM, означава стратегии и технологии, използвани да се управляват връзките и взаимодействията с клиентите. Основната цел на CRM е да подобри и анализира бизнез отношенията.
Информацията за клиентите се събира от CRM системите чрез различни канали, като сайта, социални медии, маркетингови материали и други. Можете да съхранявате продажбите, запитванията, възможностите, детайлите за контакт и други. Управлението на връзките с клиентите също така има голямо влияние върху компанията. Помага да се събират данни, да се управлява екипа за обслужване на клиенти и да се повиши удовлетвореността на клиентите.
Frequently Asked Questions
Какво означава съкращението CRM?
Съкращението CRM означава Customer Relationship Management (управление на отношенията с клиенти). По-просто казано, благодарение на CRM компаниите могат да управляват бизнес отношенията, данните и информацията, свързани с тях.
Какви са видовете CRM?
Има няколко вида CRM. Първият е оперативен CRM, който, благодарение на възможностите си, предоставя на отделите за клиентско обслужване, маркетинг и продажби възможността да предоставят по-добро обслужване на настоящите и бъдещите клиенти. Вторият тип е колаборативен CRM, който поддържа взоимовръзките с доставчиците и дистрибуторите. Базира се на споделени данни за клиентите. Друг тип е аналитичният CRM, благодарение на който можете да анализирате данните и да извадите съответните изводи. Интересен тип е стратегическият CRM, който в основата си поставя клиента на първо място чрез използването на негови данни и текущите тенденции. Последният тип е CRM, използван за управление на кампании, благодарение на който можете ефективно да провеждате кампании за продажби и маркетинг.
LiveAgent CRM ли е?
LiveAgent е инструмент, който може да се интегрира със CRM и да подпомага дейностите му. В LiveAgent, можете да съхранявате данните за клиента в полето за информация за контакта.
След като сте разбрали основите на CRM системите, може да разгледате какви са ползите от съхранението на информация за клиента. Това ще ви помогне да подобрите клиентското си обслужване чрез по-добро управление на тикетите и бележките. Ако искате да научите повече за CRM и как той може да подпомогне вашия бизнес, посетете страницата за какво представлява интеграцията на CRM система. Това ще ви даде цялостна представа за възможностите на CRM софтуера.
Брандът е нещо повече от символ и дизайн – това е обещание към клиентите, което изгражда лоялна общност и повишава продажбите. Научете как да създадете силен и запомнящ се бранд, който споделя ценности с клиентите си. Използвайте социални медии и онлайн отзиви за успешното му развиване. Присъединете се към LiveAgent за безплатен тестов период и подобрете клиентското си обслужване.
Управление за обслужването на клиенти
Научете как да управлявате клиентското обслужване с LiveAgent! Създайте дългосрочни и ползотворни взаимоотношения с клиентите чрез автоматизирани процеси и подобрете качеството на обслужване. Регистрирайте се безплатно и открийте как да оптимизирате времето и ресурсите си.




