Какво представлява алгоритъмът a-law?
A-law е стандартен алгоритъм за компресиране, използван за обработка на аудио в дигиталната телекомуникация. Този комбиниран алгоритъм се използва в Европа за оптимизиране на динамичния диапазон на аналогов сигнал преди да бъде дигитализиран.
A-law е една от двете стандартни версии на G.711. Кодек a-law е подобен на алгоритъма u-law, който се използва за дигитална комуникация и телефония в Южна Америка и Япония. Основноата разлика между двете обаче, освен държавите, които ги използват, е, че u-law разполага с малко по-голям динамичен обхват.
Като цяло, динамичният обхват е съотношението между най-силния звук, при който няма изкривяване, и фоновия шум. В определени случаи кодирането с алгоритъм a-law намалява динамичния обхват на аудио сигнала, което повишава ефективността на кодирането и осигурява по-високо съотношение сигнал-изкривяване, отколкото линейното кодиране. A-law компресията гарантира същото ниво на шум, като същевременно осигурява по-ясен звук без изкривяване.
A-law се използва за телефония и телекомуникация както за по-нови дигитални, така и за аналогови системи. След като компютърната система получи звука, аналогова система превръща аналоговите сигнали в дигитални. В съответствие с алгоритъма a-law, нивата на квантуване трябва да се настроят за аналоговия сигнал в неравномерно пространство. Това се прави чрез използването на усилвател с нелинейно усилване.
Ако аудио сигналът вече е дигитализиран, няма нужда да бъде компресиран. Повечето компютри могат без проблем да разпознаят 8-битов файл с цифрови данни.
Някои от предимствата на аудио обработката с помощта на алгоритъма a-law включват:
- Повишена ефективност на кодиране – необходима е по-малко мощност за декодиране на аудио сигнали
- Осигуряване на динамичен обхват при запазване на разделителната способност за сигнали с ниска амплитуда
- По-добро съотношение сигнал към изкривяване от това, получено чрез линейно кодиране
Improve your call center customer service
LiveAgent has a built-in call center packed with features, that is easy to set up and handle.
След като научихте повече за алгоритъма A-Law, може би искате да разберете как iOS приложението на LiveAgent може да подобри вашето клиентско обслужване. Приложението предлага основни функции и безплатна версия, която ви позволява да изтеглите и тествате как работи за вашия бизнес.
Ако се интересувате от оптимизация на комуникацията с клиентите, разгледайте функцията за разпространение на чат. Тя предлага различни опции за разпределение на чатовете, които могат да подобрят ефективността на вашия екип за поддръжка.




