Каква е философията на клиентското обслужване?
Философията на клиентското обслужване е стратегия. Тя е предназначена за агенти, които предоставят клиентско обслужване. Всичко се отнася за обслужването на клиенти. Ако не е на нужната висота, бизнесът няма да процъфтява. Това е една от целите на всяка организация да обслужва своите клиенти по възможно най- добрия начин. Не е необходима силна стратегия за да се случи всичко това.
Предимствата на прилагането на философията на клиентското обслужване:
- Задържане на клиентите
- Клиентска лоялност
- Ангажираност от страна клиентите
- Ефективни работни потици
- Повишени печалби
Как да напишете изявление за философията за клиентското обслужване?
Започнете с мисия, визия и ценности
Разбирането/ писането на тези опорни точки ще помогне на Вашата компания да изразите заявлението по най- правилния начин. Вашето клиентско обслужване представя Вашата компания. Това са обикновено хора, които за пръв път имат контакт с клиентите. Представителите на клиента са гласът на компанията. За това, имането на ясна визия и ценности може да Ви помогне да ги обучите в съответствие с тях.
Мисия – това е причината, защо съществува компанията. Това трябва да е причината, защо съществува компанията. Трябва да е ясно, за предпочитане да са няколко изречения. Това ще помогне на Вашите служители и основно на Вашите клиенти да разберат, кои сте Вие като компания.
Визия – това е нещото, което Вашата компания иска да постигне. Вашите цели да бъдещото.
Ценности – единият аспект, който ще Ви помогне да напишете ценностите на Вашата компания е заложен в пазарното проучване. Разбирането на Вашите клиенти е ключов фактор, когато пишете Вашето заявление. Пазарното проучване може да Ви помогне да се прицелите във вероятни подобрения, както и да определи ценностите на клиента. Запомнете, ценностите на клиента и на компанията трябва да са приравнени.
Предоставяне на опция за самопомощ като част от философията
Една важна цел за всяка компания е предоставянето на изключително клиентско обслужване. Но се уверете, че е написано, КАК го правите. Единият начин да предоставите страхотно клиентско обслужване е да опцията за самопомощ. Например база знания статии или Често задавани въпроси. Това помага на клиентите лесно да намират отговори/ръководства, което е опция с малко усилия. Това създава по-малко клиентски запитвания за вашите агенти. Това също може да предотврати възможността за лошо клиентско изживяване. По този начин увеличавате задържането на вашите клиенти.
The best customer service is if the customer doesn't need to call you, doesn't need to talk to you. It just works
Бъдете честни
Най- важният фактор, когато пишете подобно изявление е честността. Ако знаете, че Вашата компания има някои ограничения, признайте се. Създайте визия за подобряването или подчертайте добрите неща, които предоставяте. Но не обещавайте това, което не можете да предоставите. По този начин, Вашата компания очертава правилните очаквания.
Как може софтуерът за клиентско обслужване да Ви помогне да изпълните философията на клиентското обслужване?
Единият от начините за подобряване на Вашето клиентско обслужване е да го направите по- бърз и лесен. Много пъти, това може да е трудно заради множеството платформи, които използват Вашите агенти за да отговорят на Вашите клиенти. Имайки софтуер като LiveAgent ще Ви помогне да се справите с всички запитвания от един интерфейс
Ето и още една полезна характеристика на LiveAgent:
- Чат на живо, имейл, кол център и запитвания за социални медии в един интерфейс
- Създайте база знания със статии (център за клиентско обслужване)
- Всички данни на клиента на едно място
- Възможност за обединяване на клиентските запитвания
- Автоматизиране на разпределянето на клиентските запитвания
- Проследяване на работата на Вашите агенти
- Създаване на безпроблемен работен поток за агенти със споразумение за нивото на обслужване и правила за времето
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 30-day free trial right away!
Frequently Asked Questions
За какво се отнася клиентската философия?
Философията на клиентското обслужване е мисията, която екипът на клиентското обслужване трябва да следва. Обикновено, тя е представена като набор от правила, които гарантират, че ценностите са спазени при взаимодействието между клиента и клиентското обслужване. Най-често се състои от две части: визия и ценности.
Какви са основите на философията на клиентското обслужване?
Базата на философията на клиентското обслужване е да засили положителните чувства на клиентите спрямо компанията. Когато създавате философия за клиентското обслужване, компанията следва внимателно да анализира, какви са клиентите, както и какви са техните очаквания за Вашата компания. Трябва да се базира на начина, по- който мислят клиентите и също така да се фокусира върху тях. Това е най- важният принцип във философията на клиентското обслужване.
Следва ли компаниите да следват принципите на философията на клиентското обслужване?
Ако компанията определи правила за философията за клиентското обслужване, то тя трябва да ги следва. Благодарение на това, клиентското обслужване преминава на по- високо ниво, благодарение на което компанията е в състояние да си сътрудничи с клиентите, както и да изгражда отношения с тях и да засилва тяхното доверие. В случай, че компанията не следва тези правила, то тогава тя не се счита за надеждна и клиентите не и се доверяват повече.
Expert’s note
Философията на клиентското обслужване е мисията, която екипът на клиентското обслужване трябва да следва, за да изгради доверието на клиентите и да повиши тяхната удовлетвореност.
Компанията LiveAgent е първият help desk софтуер, създаден през 2004 г. от Виктор и Андрей, които искат да предоставят ефективно клиентско обслужване в реално време. Днес LiveChat обслужва над 150 милиона потребители и над 40 000 бизнеса в света. Целта на компанията е да създава достъпен и иновативен инструмент за обслужване, който непрекъснато се развива. Визията на LiveAgent е да превърне достъпно и отлично клиентско обслужване във всяка компания. Компанията има 3 офиса и повече от 100 иноватори, а лидерите на екипите са Андрей Харсани и Виктор Земан.
Целта на клиентското удовлетворение с най- добрите практики
Създаването на култура, подкрепяща обратна връзка и обучение на екипа за клиентски успех, е ключово за увеличаване на лоялността и бизнеса. Проактивност, омниканалност и персонализация са от съществено значение за постигане на щастие на клиентите.
Ориентирана към клиента услуга
Фокусирайте се върху добавянето на желани характеристики като безплатна доставка или лесна рекламация, за да подобрите клиентското преживяване. ABM стратегията е от съществено значение за B2B сектора, както и събирането на клиентска обратна връзка и насърчаването на препоръките на клиентите.
Списък със задачи за създаване на кол център
Кол центърът е важна част от бизнеса. Настройте ясни цели преди стартиране и прогнозирайте броя обаждания, за да оптимизирате комуникацията с клиентите.