Тествай безплатно
man checking phone while working

Списък със задачи за клиентско обслужване

Превъзходното клиентско обслужване е важен компонент за успеха на бизнеса. Щастливият клиент ще се върне при вас отново и отново, едно негативно преживяване може да го отблъсне завинаги.

Ето защо е важно да имате готов план как да решите проблемите на клиентите възможно най-ефективно. В този списък със задачи ще обсъдим всички необходими стъпки, за да осигурите безупречно клиентско преживяване от началото до края.

Какво представлява списъкът със задачи за клиентско обслужване?

Списъците със задачи за обслужване на клиенти могат да варират между компаниите, но обичайно включват елементи като разглеждане на оплаквания, осигуряване на помощ и информация и благодарност към клиентите.

Други елементи може да включват продажба на допълнителни или свързани продукти или услуги, потвърждаване на поръчки и справяне с несъответствия.

Защо е важен списъкът със задачи за клиентско обслужване

Списъкът със задачи за клиентско обслужване може да ви помогне да си гарантирате, че осигурявате възможно най-доброто преживяване на клиентите си. Помага също така да гарантирате, че няма да им пропуснати стъпки когато отговаряте на клиентско запитване или проблем.

Важно е да имате установен стабилен протокол за клиентско обслужване, така че служителите ви да са наясно със стъпките, които трябва да предприемат, за да осигурят отлично клиентско обслужване.

Без значение с кого взаимодейства клиента в компанията, трябва клиентското преживяваме да е унифицирано. Списъкът със задачи за клиентско обслужване също така ви насочва къде можете да направите подобрения, така че нивото на обслужване да задоболява клиентите.

Кой може да се възползва от списъка със задачи за клиентско обслужване

  • Сътрудници обслужване на клиенти

Списъкът със задачи за клиентско обслужване може да е изключително полезен за служители, които се грижат за входящите запитвания или оплаквания. Те трябва да обръщат внимание на детайлите и да следват конкретен процес докато комуникират с клиента.

Компанията ви ще бъде последователна при работа с много различни служителите ако имате добър набор от насоки. Освен това, помага на новите служители да влязат в час и да избегнат грешките.

  • Бизнес лидери

Бизнес лидерите могат да използват списъка със задачи за клиентско обслужване, за да следят напредъка на отдела за клиентско обслужване в компанията си. Те могат да преглеждат как да се обработват оплакванията, за да видят къде има нужда от подобрения.

Могат да го използват и като инструмент за измерване за удовлетвореността на клиентите и за проследяване на промените. Това ще помогне на бизнес лидерите да вземат решения къде да разпределят ресурси за подобрения на клиентското обслужване.

  • Мениджъри и супервайзори на отдели за клиентско обслужване

Списъкът със задачи за клиентско обслужване може да бъде изключително полезен за мениджъри клиентско обслужване и за супервайзори на екипите, тъй като те са отговорни да наблюдават действията на служителите. Те трябва да се уверят, че служителите следват протоколите на компанията когато взаимодействат с клиенти.

Списъкът със задачи им дава възможност да проследят показателите за клиентско обслужване и да получат подробни отчети за това колко добре се представя целия им екип.

Разгледайте списъка със задачи за клиентско обслужване

Той е изключително важен инструмент за бизнесите, за да са сигурни, че клиентите за щастливи и доволни. Чрез следването на тези прости стъпки, можете да решите проблемите на клиентите като професионалисти!

Списък със задачи за клиентско обслужване
Едно от първите неща, които трябва да направи екипа за обслужване, е да се увери, че клиентите могат да се свържат лесно с него. Клиентите не трябва да търсят в страниците с често задавани въпроси или да изпращат множество имейли, за да получат отговор.

Защо е важно екипът за обслужване да е лесно достъпен?

Ако клиентите не могат да се свържат с екипа ви за обслужване, ще им бъде трудно да решат проблемите си. Може да се изнервят и да потърсят друга фирма, ако не получат помощ тогава, когато най-много се нуждаят от нея.
LiveAgent's support portal - online help
Порталът за обслужване на Live Agent

Как да се уверя, че екипът ми за обслужване е лесно достъпен?

Това е различно според отрасъла ви. Някои компании предлагат 24-часово ослужване по телефона, докато други имат функция чат. Някои компании избират да не предлагат обслужване по телефона, а използват различни форми на комуникация, като имейл или социални медии. Най-важното е клиентите да могат бързо и лесно да се свържат с екипа ви в случай, че имат нужда от помощ. Не забравяйте, че различни видове запитвания може да изискват повече време от други, но е важно да сте открити с клиентите за това колко могат да очакват да чакат за отговор.

Кои инструменти да използвам, за да направя екипа си за обслужване лесно достъпен?

Клиентите ви трябва да знаят какво преживяване да очакват когато се свържат с вас за помощ.

Защо е важно да създадете ясни очаквания за клиентското обслужване?

Ясните очаквания направляват клиентите. Неразбирателствата могат да бъдат избегнати преди взаимодействието между клиента и екипа ви да е започнало.

Как да задам ясни очаквания за клиенткото обслужване?

Очакванията са клиенткото обслужване да е коректно, навременно и приятно. Има много начини, по които можете да създадете очаквания, но най-важното е да сте последователни. Добре е клиентите ви да имат подобен опит когато се свържат с вас за помощ. Ясното разбиране какво да очакват от бизнеса ви ще помогне да избегнете много проблеми в бъдеще.
Списък със задачи за клиентско обслужване
Създаване на очаквания към клиенткото обслужване

Кои инструменти да използвам, за да създам ясни очаквания към клиенткото обслужване?

  • система за обработка за запитвания по имейл
  • софтуерът за управление на запитвания LiveAgent
  • софтуер за управление на служители
  • софтуер за клиентско обслужване
  • набор от таблици и диаграми
  • приложение за планиране на работната сила
Важно е да информирате клиентите какво е работното ви време. Те ще знаят кога сте свободни и каква часова зона да имат предвид когато се свържат с вас за помощ.
LiveAgent Business hours example
Задаване на работно време в Live Agent

Защо е важно да конкретизирам работното време?

Конкретизирането на работното време за екипа ви за поддръжка обяснява ограниченията или забавянията. Ако не можете да предложите клиентско обслужване в конкретен период, е най-добре да кажете на клиентите си. Те трябва лесно да намират информация кога бизнесът ще може да ги обслужи преди да сеопитат да се свържат с въпрос или проблем.

Как да конкретизирам работното време?

От вас зависи за изберете кога ще осигурите обслужване. Трябва да помислите обаче как това може да се отрази на клиентите в различни часови зони или тези, които разчитат на определени услуги в конкретно време. По възможност бъдете възможно най-гъвкави, за да осигурите най-доброто клиентско обслужване, на което сте способни.

Кои инструменти да използвам, за да конкретизирам работното си време?

Един от начините да си гарантирате високо качество на обслужването си, е употребата на чатботове, които са компютърни програми, които имитират разговор с човек и помагат на клиентите със запитванията им.

Защо е важно да въведа чатбот 24/7?

Чатботовете са винаги на линия и могат да се погрижат едновременно за няколко разговора. По този аначин можете да обслужите повече клиенти във всеки даден момент и да избегнете дългото чакане. Чатботовете са програмирани да отговарят на често задавани въпроси което освобождава време на обслужващия ви екип за по-сложни запитвания. Има много различни чатботове, от които да изберете, но важното е да отговарят на типа клиентско обслужване, което искате да осигурите, и на бизнес целите ви.
LiveAgent's chat section
Настройки за чат сесия в LiveAgent

Как да се възползват от чатбот 24/7?

Можете да използвате чатбот на уебсайта ви, платформи в социалните медии или в имейл маркетинговите ви кампании. Трябва да сте сигурни, че екипът ви разбира как да използва чатбота, така че всички да са на една страница и да знаят как да се възползват максимално от него. Уверете се, че знаете как да използвате чатбот и направете обучение на екипа си, така че всички да са наясно как да се възползват максимално от този ценен актив.

Кои инструменти да използвам, за да се възползвам от чатбот 24/7?

  • чатбот софтуер
  • чатбот за клиентско обслужване
Да познавате продуктите и услугите помага да осигурите по-добро клиентско обслужване. Можете да предложите решения на клиентите след като разберете какви са изискванията им.

Защо е важно да се запознаете с продуктите и услугите си?

Клиентите търсят поддръжка, тъй като имат въпрос или проблем, който трябва да се реши. Ако познавате продуктите или услугите, ще ви бъде лесно да отговаряте на въпроси и да помагате за решаването на проблеми. Освен това, ще ви е лесно да предлагате решения, които са съобразени с продуктите и услугите ви, което създава по-добро клиентско преживяване. Запознайте се с продуктовите си решения и с различните функции, които те предлагат. След това можете да предадете това знание на клиентите, които търсят помощ. LiveAgent’s product tab
Разделът с продукти на LiveAgent

Как да се запозная с продуктите ни?

Можете лесно да подобрите знанията си за продукта като прочетете продуктовата документация и научите всяка подробност за всяка услуга, която предлагате. Ако не сте наясно с нещо, попитайте колега или някой по-опитен. Освен това е важно да тествате продуктите и услугите си, за да сте наясно с тях. Присъствайте и на уебинари и обучения за продукта, за да научите повете за това, което предлага компанията ви.

Кои инструменти да използвам, за да се запозная с продуктите ни?

Що се отнася до клиентското обслужване, да поставите клиента на първо място винаги трябва да ви е основен приоритет. Това означава да решавате проблемите и да отговаряте на въпросите бързо и ефективно.

Защо е важно да поставям клиента на първо място?

Това е ключово за създаването на положително клиентско изживяване. Помага за репутацията на бизнеса ви и подобрява общото възприятие за бранда ви. Освен това, ви помага да създадете лоялни клиенти.
LiveAgent's inbox all tickets preview
Бърза и лесна клиентска комуникация Live Agent

Как да поставям клиента на първо място?

Осигурете качествено клиентско обслужване, като решавате точно проблемите на клиентите чрез ефективна система за клиентско обслужване. Слушайте какви са нуждите на клиентите ви и добавяйте функции към продукта или услугата си според това какво искат клиентите. Осигурете им надеждно обслужване. Използвайте метод за управление на целите като OKR (objectives and key results – цели и ключови резултати). Това е ефективна стратегия, което може да ви помогне да постигнете ежедневните си цели, като същевременно не забравяте и дългосрочните си цели.

Кои инструменти да използвам, за да слагам клиента на първо място?

  • чатбот софтуер
  • лайв чат и телефонна централа от LiveAgent
  • формуляри за контакт
Що се отнася до клиентско обслужване, да отговаряте възможно най-бързо е изключително важно. Това означава да отговаряте на запитванията и въпросите при първа възможност.

Защо бързите отговори са важни?

Клиентите може да се изнервят ако не отговорите веднага и може да се обърнат към друга компания. В някои случаи може да оставят и отрицателни отзиви, което може да навреди на репутацията ви. Освен това, ако проблемът е спешен, може да се влоши ако не отговорите бързо.

Как да отговарям бързо?

Трябва винаги да имате план как ще отговаряте на клиентски запитвания. Това включва да създадете процес за подхода към различни типове въпроси и проблеми за разрешаване.
LiveAgent live chat window
Прозорец за лайв чат в LiveAgent
Освен това се уверете, че имате под ръка необходимите ресурси, за да можете да обработвате бързо запитванията. Определете време за отговор за служителите си, за да могат да предоставят нивото на обслужване, което очаквате.

Кои инструменти да използваме, за да отговаряме бързо?

  • софтуер за лайв чат
  • софтуер за имейл обслужване
  • софтуер за телефонно обслужване/телефонна централа
  • хелпдеск софтуер
  • наблюдение на социалните медии
  • инструмент за управление на комуникацията с клиенти (CCM)
Що се отнася до клиентското обслужване, едно от най-важните умения (освен слушането) е да успявате да свържене нуждите на клиента с конкретен продукт. Това означава да разберете какво иска и от какво се нуждае всеки клиент, след което да му осигурите най-доброто възможно решение.
Analytics overview feature in Customer service software - LiveAgent
Можете да научите повече за нуждите на клиентите чрез анализите на LiveAgent

Защо е важно да откривам правилния продукт за нуждите на клиента?

Може да е сложно да осигурите най-доброто клиентско обслужване ако не можете да свържете нуждите на клиента с продукт. Това може да доведе до изпуснати възможности за продажби, недоволни клиенти и цялостно негативно влияние върху репутацията на бизнеса ви.

Как да свържа нуждите на клиента с продукт-решение?

Като обучите служителите си да задават правилните въпроси по време на разговори с клиенти, можете да получите ценна информация за продуктите, които клиентите искат. Вижте дали можете да осигурите тези продукти в бъдеще ако все още не ги предлагате. Бъдете честни с клиентите си за това какви продуктови решения можете да предложите.

Кои инструменти да използвам, за да свържа нуждите на клиента с продуктови решения?

  • данни за клиентската персона
  • карта на пътя на клиента
  • данни за фунцкиите/функционалността
  • данни за съответствието между проблем и решение
  • софтуер за пътя на продукта
  • софтуер за маркетингов анализ
Да държите клиентите информирани на всяка стъпка от процеса на разрешаване на проблема е изключително важно. Това означава да им давате информация какво правите, колко време ще отнеме да решите проблема и кога да очаква отговор.

Защо е важно да държа клиента информиран?

Ако клиента не е информиран, може да има усещането, че проблемът им не се взема насериозно или че го игнорирате. Това може да доведе до разочарование и негативни отзиви, което ще навреди на бъдещите ви продажби. В свят, в който клиентското изживяване има огромна сила, това е последното, което бихте искали.

Как да държа клиента информиран?

Уверете се, че имате план за процеса на решение на проблема и как да го комуникирате с проблема. Обяснете как планирате да решите проблемите му, приблизителен срок, в който може да очаква решение, и какво ще направите ако не можете да го решите веднага. Shared customer information - LiveAgent
Комуникацията с клиенти е изключително важна
Трябва да се уверите, че служителите ви разбират колко е важно клиентите да са информирани.

Какви инструменти да използвам, за да държа клиентите информирани?

  • база данни с имейли
  • софтуер за препращане на имейли
  • CRM система
  • приложения за проследяване
Един от най-добрите начини да осигурите бързо и лесно клиентако обслужване е като имате готови отговори на често задавани въпроси,
LiveAgent’s FAQ support
Често задавани въпроси в LiveAgent

Защо е важно да подготвя отговори?

Да имате готови отговори на често задаваните въпроси намаляба броя имейли и чатове с клиенти. Така служителите ви могат да отделят времето си на по-важни задачи, като решаването на нови клиентски проблеми или търсене на начини за подобряване на продуктите и услугите.

Как да подготвя отговори?

Създайте списък с често задавани въпроси от клиенти, за да можете да ги приоритизирате на база на това колко често се появява всеки един. Напишете подробни отговори, включително възможни решения или следващи стъпки. Можете да подготвите готови отговори, за да сте сигурни, че клиентите се обслужват бързо и ефективно.

Кои инструменти да използвам, за да създам готови отговори?

  • FAQ софтуер
  • софтуер за управление на социални медии
  • софтуер за автоматични отговори на имейли
  • имейл шаблони
  • чатботове
  • софтуер за гласово разпознаване
Ако искате да предоставите бързо и ефективно клиентско обслужване, е важно да определите срок, в който клиентите мога да очакват отговор или решение на запитванията си.

Защо определянето на средното време за отговор и решение е важно?

Дава възможност да се създадат очаквания у клиента и да се гарантира, че ще бъдат спазени. Помага също така да следите представянето, така че да видите къде могат да се направят подобрения. Освен това, намалява до минимум моментите на бездействие в екипа ви и уважава времето на клиентите.
ticketing-system-best-practices-SLAs-LiveAgent
Настройки за споразуменията за ниво на обслужване за време за отговор и решение в LiveAgent

Как да определя средното време за отговор и решение?

Започнете като измерите колко дълго ви отнема да отговирте на едно запитване от началото до края. Помислете колко дълго чака клиента за отговор, както и колко време отнема да се реши проблема.

Какви инструменти да използвам, за да определя средното време за отговор и решение?

  • CRM система
  • приложение за управление на времето
  • приложение за проследяване
  • хелп деск софтуер
Едно от най-големите предизвикателства, с които можете да се сблъскате когато предоставяте клиентско обслужване, е да се справяте с емоционално заредени отговори от клиента. Трябва да знаете какво да правите, което е изнервен.

Защо е важно да се справя с недоволството на клиентите?

Не позволявайте на недоволството на клиентите да застане на пътя на ефикасното разрешаване на проблема, с който се сблъскате. Важно е да сте сигурни, че отговаряте на негативните емоции на клиента с емпания, но без да им позволявате изцяло да надделеят. Това дава възможност за намиране на по-добро решение, както и за по-добра връзка с клиента.
Call center scripting
Управление на недоволството на клиентите

Как да се справя с недоволството на клиентите?

Първата стъпка е да признете чувствата на клиентите. Трябва да се опитате да разберете какво ги предизвиква и дали има нещо, което можете да направите, за да решите проблема. Важно е да не пренебрегвате чувствата или гнева им, а вместо това да работите заедно с тях, за да преодолеят разочарованието си. Освен това, трябва винаги да се извините за причиненото неудобство и да се уверите, че клиентъте е доволен от решението.

Кои инструмент ида използвам, за да се справя с клиентското недоволство?

  • NPS проучвания
  • проучвания за клиентската удовлетвореност
  • обучения по емпатия
  • обучение по умения за слушане
  • обучение за управление на гнева
  • наръчници за клиентско обслужване
  • процедури за разрешаване на оплаквания
След като отделите време да разберете защо клиетът е ядосан, се опитайте да помогнете за разрешаването на проблема му възможно най-бързо. Без значение дали става въпрос за проблем с плащанията или потвърждаването на поръчка. Това, което има значение, е как се справяте с проблема му.
LiveAgent - customer page
Решаването на проблемите привлича доволни клиенти

Защо е важно да реша проблема?

Трябва да се уверите, че въпросите на клиента са получили възможно най-задоволителен отговор. Това, че помагате максимални усилия, поазва на клиента, че ви е грижа за него. Това би трябвало да го убеди да продължи да ползва продуктите и услугите на компанията ви.

Как да реша проблема?

Трябва да сте наясно с няколко неща. Първо, не всеки проблем може да бъде решен по един и същ начин и понякога трябва да сте креативни. Второ, важно е да имате цялата необходима информация, за да можете правилно да определите и решите проблема. И последно, но не на последно място, се уверете, че клиентъте е доволен от решението преди да затворите случая.

Кои инструменти да използвам за решаване на проблеми?

  • умения за решаване на проблеми
  • наръчници за клиентско обслужване
  • процедури за обработка на оплаквания
  • курс по разрешаване на клиентски оплаквания
Дори и когато клиентът ви е недоволен или разочарован, е важно да поддържате приятно и положително отношение. Никога не трябва да го обвинявате за проблема – вместо това, опитдайте да насочите разговора към намирането на решение за проблема, което да е най-добро за всички.
Customer communication illustration
Положителна и учтива комуникация с клиенти

Защо е важно да съм учтин и да използвам положителен език?

Когато се опитвате да решите проблема на някой, който вероятно е недоволен или ядосан, е важно да поддържате разговора възможно най-положителен и учтив. Това може да помогни за успокояването на ситуацията и да направи клиента по-възприемчив към това, което имате да казвате. Освен това показва, че сте склонни да работите с него, за да решите проблема.

Как да бъда учтив и да използвам позитивен изказ?

Това може да е предизвикателство, но винаги се отнасяйте с уважение. Дори и когато самият клиент не е учтив. Използването на негативен език няма да ви помогне да стигнете до никъде. Уверете се, че поддържате позитивен и оптимистичен тон – това ще помогне да зададене настроението на разговора.
customer communication live chat button placement
Наръчника за комуникация с клиенти на LiveAgent

Кои инструменти да използвам, за да бъда учтив и да използвам положителен начин на изказ?

  • умения за положителен изказ
  • наръчници за клиентско обслужване и шаблони
  • процедури за обработка на оплаквания
  • тренировъчен курс за положително отношение
Съвсем нормално е да се притесните или ядосате когато спорите с някой от клиентите си, но е важно да държите тези емоции под контрол.

Защо е важно да не реагирам емоционално?

Когато обработвате клиентски оплаквания и други проблеми, има много моменти, в които разговорът става разгорещен. Задължително трябва да запазите самообладание и да останете спокойни. Ако реагирате емоционално, само ще влошите нещата.
Ultimate omni-channel help desk software experience
Управление на емоциите и клиентско обслужване с LiveAgent

Как да не геагирам емоционално?

Има няколко съвета, които могат да ви помогнат да останете спокойти когато се занимавате с оплаквания на работа. Например, отделете време за себе си. Дишайте, разходете се за кратко или пийте вода. Това ще ви помогне да подходите към ситуацията с бистър ум и да възприемете по-добре това, което казва клиента. Може също да опитате да слушате активно. Опитайте се да разберете неговата гледна точка.

Какви инструменти да използвам, за да не се поддавам на емоциите?

  • обучение за емоционална интелигентност
  • практически подход и умения
  • вътрешни правила и насоки
  • наръчник за клиентско обслужване и шаблони
  • процедури за обработка на оплаквания
Това помага да създадете дълготрайна връзка с клиента.
Improve customer happiness illustration
Надхвърляне на очакванията за по-добра връзка

Защо е важно да надхвърля очакванията?

Ако клиентите ви се чувстват наистина оценени, това може да ги насърчи да ви препоръчат на приятелите и семейството си. Освен това може да е чудесен начин да се отличите от конкурентите си.

Как да надхвърля очакванията?

Има много начини, по които да покажете на клиентите си, че правите всичко възможно за тях. Например, може да им изпратите ръчно написана бележка с благодарност за това, че ползват фирмата ви, или да им подарите малък подарък като символ на признателността ви. Ако са имали лош опит, може да положите допълнителни усилия и да им предложите отстъпка от следващата им покупка. Уверете се, че им предлагате него, което не очакват.

Кои инструменти да използвам, за да надхвърля очакванията?

  • карта на клиентелата
  • отчети от социалните медии
  • обратна връзка от клиенти
  • проучвания
  • забележителни умения за клиентско обслужване
Това, с което всички можем да се съгласим е, че клиентът винаги е прав. Следващият път когато говорите с клиент, задължително поискайте обратна връзка и предложения. Така ще разберете по-добре какво очакват от бизнеса ви и ще се чувстват като част от организацията ви.
customer feedback illustration
Отличната обратна връзка е най-добрата реклама

Защо е важно да поискам обратна връзка?

Когато поискате обратна връзка, това показва на клиентите, че се интересувате от мнението им и искате да направите промени на база на това, което ще ви кажат. Дава им глас, което може да е изключително силен инструмент що се отнася до правенето на промени в компанията ви. Не е нужно да казваме, че това може да се отрази положително на клиентското изживяване и лоялност.

Как да поискам обратна връзка?

Има много различни методи за събиране на обратна връзка от клиенти и отзиви, но един от най-добрите е просто да ги попитате директно Разпратете имейл проучвания или използвайте социалните медии, за да започнете дискусия. Ако сте лице в лице с клиент, не се страхувайте да ги попитате мислят за услугите ви.

Кои инструменти да използвам, за да поискам обратна връзка?

  • клиентски анкети
  • фокус групи
  • онлайн формуляри
  • слушане в социалните медии
Одитът на екипа ви за клиентско обслужване може да покаже къде има място за подобрение. Можете да използвате показатели, за да оцените представянето си, включително възможностите за обучение на представителите обслужване на клиенти.
customer service software LiveAgent analytics
Подобряване на услугите чрез инструмента за анализ на LiveAgent

Защо е важно да направите преглед на клиентското си обслужване?

Правете педиодични прегледи на това как се представя клиентското ви обслужване. Уверете се, че винаги предоставяте най-доброто преживяване, за да бъде бизнесът ви възможно най-успешен.

Как да прегледам представянето на клиентското обслужване?

Не забравяйте, че най-важното за одитите на работата ви е да ги извършвате редовно. Можете да правите годишен одит и да видите къде екипът ви се представя отлично, както и кое трябва да се подобри. Другият вариант е да провеждате одити на всеки три месеца, което би означавало, че избирате по-проактивен подход към даването на обратна връзка.

Кои инструменти да използвам за одита на клиентското обслужване?

  • LiveAgent
  • записи на разговори
  • анкети на клиентското обслужване
  • NPS анкети
  • аналитично табло на клиентското обслужване

Обобщение на списъка със задачи за клиентско обслужване

  • Направете екипа си лесно достъпен
  • Създайте ясни очаквания към клиентското обслужване
  • Конкретизирайте работното време
  • Възползвайте се от чатбот 24/7
  • Запознайте се с продуктите и услугите
  • Поставете клиента на първо място
  • Отговаряйте възможно най-бързо
  • Научете се да откривате правилния продукт за нуждите на клиента
  • Дръжте клиентите информирани на всяка стъпка
  • Подгответе отговори на често задавани въпроси
  • Определете средното време за отговор и решение
  • Справете се с недоволството на клиентите
  • Решете проблема
  • Бъдете учтиви и използвайте позитивен начин на изказ
  • Не реагирайте емоционално
  • Надхвърлете очакванията
  • Поискайте обратна връзка
  • Направете одит на представянето на клиентското си обслужване

Customer service checklist FAQs

Why do soft skills matter in customer service?

They allow customer service reps to connect with clients on a personal level. This helps build customer trust and loyalty, which leads to increased sales and better customer retention rates. In addition, soft skills help defuse difficult situations and resolve complaints in a positive way.

How to use checklists to improve customer support?

Create a checklist of common issues that customers encounter and ensure that your team knows how to address them. Checklists can also be used to monitor the progress of customer support tickets, so you can make sure they are handled as soon as possible. Lastly, checklists can be used as a training tool for new customer support staff to become familiar with processes and procedures.

What are the 3 most important things in customer service?

We'd define it in these three terms: customer-centricity, empathy, and quality service. Why these? The former is the core of great customer service and can be accomplished by designing processes that make it easy for customers to do business with you (i.e. tell you what they want). Empathy is another crucial aspect of great customer service because it's through this emotion that your employees can know how to help every customer solve their problems without alienating them. The latter gives people something they'll remember and talk about, which plays a big role in how likely someone is to do business with you and even refer others.

How do you audit a customer service checklist?

Confirm that all necessary items are included and accurately described. For example, if the checklist says 'greet the customer', make sure it specifies how to do so (e.g. 'hello', 'welcome', or 'good morning/evening'). Finally, be sure to audit the checklist regularly to keep it up-to-date. Checklists can quickly become outdated, so it's important to review and update them periodically. Tailor the customer service checklist template to your brand's specific needs.

What skills do you need to demonstrate in order to provide good customer service?

You should be able to communicate effectively, have a strong work ethic, and possess excellent problem-solving skills. Communication is key in customer service. To be able to effectively communicate with customers, you need to be able to relay information clearly and accurately. Having a strong work ethic is important as it ensures you are always doing your best to resolve any issues customers may have. The ability to quickly identify and solve any problems that may arise is also crucial for success.

Сайтът ни използва бисквитки. Ако останете, приемаме, че сте съгласни да използваме бисквитки, както е описано в политиката за поверителност и бисквитки.

×
Насрочете обаждане лице в лице и разберете как LiveAgent може да помогне на бизнеса ви.

Свободни сме в различни дни

Насрочете демо