Всеки бизнес зависи от снизхождението на клиентите. Пазарът е конкурентен и очакванията на клиентите се издигат до небесата. Предлагането на добър продукт или услуга просто вече не е достатъчно. Но все пак, разгръщането на добри връзки с Вашите клиенти може да изиграе централна роля в определянето на позицията на Вашата марка на пазара. Едното нещо, което трябва да имаме предвид, докато обсъждаме значението на клиентските взаимодействия е че клиентското преживяване не е нещо, което е еднократно. Това е продължителен процес от засилването на Вашите връзки с клиентите Ви.
Какво е клиентско взаимодействие?
От съществено значение е да се разбере, какво е клиентското взаимодействие, преди да навлезем в подробности, как може да бъде от полза за Вашия бизнес. Клиентското взаимодействие се определя като отговор на исканията на Вашите клиенти и гаранция чрез доставка на Вашия продукт или услуга. Компаниите често налагат представители, които са обучени да предоставят такива клиентски взаимодействия. В общ план, по-доброто разбиране на Вашите клиенти може да Ви даде конкурентно предимство на пазара.
Скандалната тех блогърка на CrowdWriter, Стела Роуз споделя:
“Клиентското взаимодействие не трябва да приключи с еднократна печалба, то трябва да е връзка в дългосрочен плат между компанията и клиента.”
Stella Rose
Способности за клиентско взаимодействие и етикет
На представителите на клиентското обслужване се преподава набор от уникални умения, които са необходими за да се комуникира ефективно с клиентите. Може да сте сблъсквали с термини като; нови клиенти, връщащи се клиенти, лоялни клиенти. Тези термини са част от цикъла на клиентското взаимодействие.
1. Проявете благодарност
Ключът към всяка връзка е свързан с показването на признателност. Особено в бизнеса, трябва да накарате Вашите клиенти да се чувстват специални. Много бизнеси обучават техните охранители и персонал. Например; да поздравяват учтиво клиентите, когато влязат в магазините и да им благодарят, когато напускат. Не е нужно, всеки клиент да е купил нещо от Вас. Въпреки това, като ги поздравите ще ги накарате да запомнят преживяването. Полезен трик за незабравимо преживяване е създаването на асоциация на марката. Например; като използвате умни слогани.
Например, да приемем например, че името на Вашия бизнес е Звезда на мира. Можете да поздравявате Вашите клиенти като казват нещо наред с другото: “Надявам се, денят Ви да е изпълнен с мир!”
Използвайки тази тактика, Вие използвате предимството на ситуацията. Така не само че ще погъделичкате клиентите с жеста, но и те ще бъдат по- склонни да го запомнят. Клиентското преживяване определено ще продължи по- дълго.
2. Показвайте емпатия
Показвайте на Вашите клиенти, че те са ценни от Вас. След това вижте, как се случва магията! Повечето компании приемат тази стратегия, когато се ангажират с оплакванията и проблемите на клиентите. Най- добрият начин да се ангажирате с тези притеснения е да се извините и да напомните за себе си. В общ смисъл да им покажете, че се отнасяте сериозно към техните оплаквания. Друг начин да направите това е да изискате рецензия за клиентската удовлетвореност. Следователно, след всяко взаимодействие с Вашите клиенти, клиентът е в състояние да остави обратна връзка. Тази опция ги кара да се чувстват чути и удовлетворени от факта, че техните притеснения са взети под внимание.
3. Бъдете креативни
Иновациите в технологиите доведе до нови начини за взаимодействие с клиентите. Помислете за представянето на: кодове за намаления, ексклузивни сделки, подаръчни ваучери, обръщения в социалните медии или изпращането на благодарствени имейли и съобщения.
![Ticket-example-discount-code-offer](https://www.liveagent.bg/wp/urlslab-download/44c154bd19cbee2babbcd61fe6989791/Ticket-example-discount-code-offer-1024x441.png)
Процес и карта за взаимодействие с клиентите
Цикълът на разработването на връзка с Вашите клиенти е еднократен или двукратен процес. За да Ви помогнем да разберете по- добре процесът на клиентското взаимодействие, разгледайте картата по- долу. Тя обяснява всяка стъпка от първото клиентско взаимодействие до разработването на връзка.
![Customer-Interaction-Map customer interaction map](https://www.liveagent.bg/wp/urlslab-download/4861b170357c465072c63a72846852e8/academy27_1_.png)
Мениджмънт на клиентското взаимодействие
Много компании използват софтуер за мениджмънт на клиентското взаимодействие. Софтуерът употребява агентите за клиентско обслужване, които са в състояние да чатят с Вашите клиенти през цялото време. Софтуерът за управление на клиентското взаимодействие събира данни от клиентите и ги съхранява така че да могат да бъдат използвани за поддръжка на представителите, когато е необходимо. По- модерният софтуер за клиентско взаимодействие, като LiveAgent, помага за употребата на мобилни преживявания, потоци с хибридни тикети и правила за автоматизация на разпределението на тикетите.
Как може да подобрите клиентските взаимодействия?
Можете да подобрите клиентските взаимодействия като:
- засилите Вашите комуникационни умения
- това да бъдем достъпни на множество канали за комуникация, които Вашите клиенти използват
- да се направи списък на всички допирни точки и да се анализират сайтовете, които са посетили Вашите клиенти и Вашата марка е достъпна на тези сайтове
- да приемате обратната връзка сериозно и да подобрявате Вашата услуга според изискванията на Вашите клиенти
- приемате сериозно обратната връзка и подобрявате услугата си според заявките на клиента
надминавайте всички чрез клиентското взаимодействие
За да управлявате бизнеса успешно, помислете за ” 4-те П” (англ.език “4 P’s”). Продукт, цена, място и промоция. Съсредоточете се върху клиентските взаимодействия. Обучете Вашия персонал да използва максимално своите умения. Уверете се, че разбирате исканията на Вашите клиенти. След като един път се изградили силна връзка с Вашите клиенти, стойността на техния начин на живот значително ще се увеличи, както и Вашата възвращаемост на инвестициите.
Открийте сами това, което ви вълнува
Знанието е важно, но само когато се приложи на практика. Тествайте всичко очертано в нашата академия, направо в рамките на LiveAgent.
![LiveAgent_Create-customer-value](https://www.liveagent.bg/wp/urlslab-download/fdf88c0ef08e390b8d15dc43453fe943/liveagent-dashboard-3.png)
![Create customer value with LiveAgent Universal inbox](https://www.liveagent.bg/wp/urlslab-download/7cbb70d061d34920d054874e982d36d7/LiveAgent-all-tickets-create-customer-value-1.png)
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 30-day free trial right away!
Ориентирана към клиента услуга
Фокусирайте се върху добавянето на желани характеристики като безплатна доставка или лесна рекламация, за да подобрите клиентското преживяване. ABM стратегията е от съществено значение за B2B сектора, както и събирането на клиентска обратна връзка и насърчаването на препоръките на клиентите.
Какво е “Стойност на клиента”?
Добрите взаимоотношения с клиентите са ключови за успеха на компанията в B2B сектора. Използвайте ABM стратегията за подобряване на клиентското обслужване, включително автоматизация и анализ на отзивите. Създаването на стойност за клиентите е от решаващо значение за привличането и задържането на клиенти.
Инструменти за обслужаване на клиенти
Регистрирайте се безплатно за достъп до интелигентни устройства и софтуери за подобрение на клиентското обслужване. LiveAgent предлага целия набор от инструменти за 24/7 обслужване на клиенти, включително чат на живо, видео чат, телефонни обаждания и социални медии.