Всеки бизнес зависи от снизхождението на клиентите. Пазарът е конкурентен и очакванията на клиентите се издигат до небесата. Предлагането на добър продукт или услуга просто вече не е достатъчно. Но все пак, разгръщането на добри връзки с Вашите клиенти може да изиграе централна роля в определянето на позицията на Вашата марка на пазара. Едното нещо, което трябва да имаме предвид, докато обсъждаме значението на клиентските взаимодействия е че клиентското преживяване не е нещо, което е еднократно. Това е продължителен процес от засилването на Вашите връзки с клиентите Ви.
Какво е клиентско взаимодействие?
От съществено значение е да се разбере, какво е клиентското взаимодействие, преди да навлезем в подробности, как може да бъде от полза за Вашия бизнес. Клиентското взаимодействие се определя като отговор на исканията на Вашите клиенти и гаранция чрез доставка на Вашия продукт или услуга. Компаниите често налагат представители, които са обучени да предоставят такива клиентски взаимодействия. В общ план, по-доброто разбиране на Вашите клиенти може да Ви даде конкурентно предимство на пазара.
Скандалната тех блогърка на CrowdWriter, Стела Роуз споделя:
“Клиентското взаимодействие не трябва да приключи с еднократна печалба, то трябва да е връзка в дългосрочен плат между компанията и клиента.”
Stella Rose
Способности за клиентско взаимодействие и етикет
На представителите на клиентското обслужване се преподава набор от уникални умения, които са необходими за да се комуникира ефективно с клиентите. Може да сте сблъсквали с термини като; нови клиенти, връщащи се клиенти, лоялни клиенти. Тези термини са част от цикъла на клиентското взаимодействие.
1. Проявете благодарност
Ключът към всяка връзка е свързан с показването на признателност. Особено в бизнеса, трябва да накарате Вашите клиенти да се чувстват специални. Много бизнеси обучават техните охранители и персонал. Например; да поздравяват учтиво клиентите, когато влязат в магазините и да им благодарят, когато напускат. Не е нужно, всеки клиент да е купил нещо от Вас. Въпреки това, като ги поздравите ще ги накарате да запомнят преживяването. Полезен трик за незабравимо преживяване е създаването на асоциация на марката. Например; като използвате умни слогани.
Например, да приемем например, че името на Вашия бизнес е Звезда на мира. Можете да поздравявате Вашите клиенти като казват нещо наред с другото: “Надявам се, денят Ви да е изпълнен с мир!”
Използвайки тази тактика, Вие използвате предимството на ситуацията. Така не само че ще погъделичкате клиентите с жеста, но и те ще бъдат по- склонни да го запомнят. Клиентското преживяване определено ще продължи по- дълго.
2. Показвайте емпатия
Показвайте на Вашите клиенти, че те са ценни от Вас. След това вижте, как се случва магията! Повечето компании приемат тази стратегия, когато се ангажират с оплакванията и проблемите на клиентите. Най- добрият начин да се ангажирате с тези притеснения е да се извините и да напомните за себе си. В общ смисъл да им покажете, че се отнасяте сериозно към техните оплаквания. Друг начин да направите това е да изискате рецензия за клиентската удовлетвореност. Следователно, след всяко взаимодействие с Вашите клиенти, клиентът е в състояние да остави обратна връзка. Тази опция ги кара да се чувстват чути и удовлетворени от факта, че техните притеснения са взети под внимание.
3. Бъдете креативни
Иновациите в технологиите доведе до нови начини за взаимодействие с клиентите. Помислете за представянето на: кодове за намаления, ексклузивни сделки, подаръчни ваучери, обръщения в социалните медии или изпращането на благодарствени имейли и съобщения.
Процес и карта за взаимодействие с клиентите
Цикълът на разработването на връзка с Вашите клиенти е еднократен или двукратен процес. За да Ви помогнем да разберете по- добре процесът на клиентското взаимодействие, разгледайте картата по- долу. Тя обяснява всяка стъпка от първото клиентско взаимодействие до разработването на връзка.
Мениджмънт на клиентското взаимодействие
Много компании използват софтуер за мениджмънт на клиентското взаимодействие. Софтуерът употребява агентите за клиентско обслужване, които са в състояние да чатят с Вашите клиенти през цялото време. Софтуерът за управление на клиентското взаимодействие събира данни от клиентите и ги съхранява така че да могат да бъдат използвани за поддръжка на представителите, когато е необходимо. По- модерният софтуер за клиентско взаимодействие, като LiveAgent, помага за употребата на мобилни преживявания, потоци с хибридни тикети и правила за автоматизация на разпределението на тикетите.
Как може да подобрите клиентските взаимодействия?
Можете да подобрите клиентските взаимодействия като:
- засилите Вашите комуникационни умения
- това да бъдем достъпни на множество канали за комуникация, които Вашите клиенти използват
- да се направи списък на всички допирни точки и да се анализират сайтовете, които са посетили Вашите клиенти и Вашата марка е достъпна на тези сайтове
- да приемате обратната връзка сериозно и да подобрявате Вашата услуга според изискванията на Вашите клиенти
- приемате сериозно обратната връзка и подобрявате услугата си според заявките на клиента
надминавайте всички чрез клиентското взаимодействие
За да управлявате бизнеса успешно, помислете за ” 4-те П” (англ.език “4 P’s”). Продукт, цена, място и промоция. Съсредоточете се върху клиентските взаимодействия. Обучете Вашия персонал да използва максимално своите умения. Уверете се, че разбирате исканията на Вашите клиенти. След като един път се изградили силна връзка с Вашите клиенти, стойността на техния начин на живот значително ще се увеличи, както и Вашата възвращаемост на инвестициите.
Открийте сами това, което ви вълнува
Знанието е важно, но само когато се приложи на практика. Тествайте всичко очертано в нашата академия, направо в рамките на LiveAgent.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 30-day free trial right away!
Ориентирана към клиента услуга
Фокусирайте се върху добавянето на желани характеристики като безплатна доставка или лесна рекламация, за да подобрите клиентското преживяване. ABM стратегията е от съществено значение за B2B сектора, както и събирането на клиентска обратна връзка и насърчаването на препоръките на клиентите.
Какво е “Стойност на клиента”?
Добрите взаимоотношения с клиентите са ключови за успеха на компанията в B2B сектора. Използвайте ABM стратегията за подобряване на клиентското обслужване, включително автоматизация и анализ на отзивите. Създаването на стойност за клиентите е от решаващо значение за привличането и задържането на клиенти.
Инструменти за обслужаване на клиенти
Регистрирайте се безплатно за достъп до интелигентни устройства и софтуери за подобрение на клиентското обслужване. LiveAgent предлага целия набор от инструменти за 24/7 обслужване на клиенти, включително чат на живо, видео чат, телефонни обаждания и социални медии.