Безплатен тестов период

Language switcher

–Hidden comment

Use attributes in format region_from and region_to= to change the languages showing in language switcher.
Available regions are:
europe_from europe_to
asia_from asia_to
mideast_from mideast_to
america_from america_to

Example:
europe_from=0 europe_to=22 will put all languages (ordered in language switcher settings) from 1 to 21 to Europe region:
asia_from=22 asia_to=25 will put all languages from 23 to 24 (so only 2) into Asia region.

Изисквания към Help Desk софтуера

Help desk софтуерът най-общо може да бъде разделен на различни видове в зависимост от: метода на разполагане, големината на таргет аудиторията и достъпа до изходни кодове. Има 5 вида софтуер: интернет help desk, облачен help desk, локален help desk, корпоративен help desk и help desk с отворен изходен код. Всеки вид предлага специфичен набор от функции и има своите предимства и недостатъци.

Видове help desk софтуер

Интернет help desk

Интернет базираният help desk софтуер може да бъде облачен или софтуер като услуга (SaaS). Той се намира на собствения сървър на продавача. Компаниите могат да наемат инструмента, за да имат достъп до него и за да го използват чрез уеб браузър (уебсайта на продавача) или локално инсталирана десктоп версия/мобилно приложение. Клиентите се абонират за услугата като заплащат месечна или годишна такса. Абонаментът обикновено включва техническа поддръжка, обслужване и актуализиране на системата, както и запис на резервно копие на данните.

Интернет help desk софтуерът изисква постоянно връзка с интернет. В противен случай няма да можете да виждате и актуализирате тикетите. Голям брой малки и средни компании използват този вид help desk. Това се дължи на: липсата на необходимост от собствен IT екип, поради лесното инсталиране и гъвкавите опции за плащане. Много търговци разширяват предложенията си включвайки функции на корпоративно ниво с цел продуктът им да се ползва и от големите компании.

Облачен help desk

help-desk-software-requirements

Облачният help desks прилича на уеб-решенията по отношение начините на работа и съхраняване на данните на отдалечени сървъри. И докато тикет системите с достъп чрез интернет работят само на сървърите на търговеца, облачните help desk продукти могат да бъдат разположени на множество репликирани сървъри, собственост на външни доставчици. 

За разлика от уеб-приложенията, облачните help desk системи използват интернет връзката основно за качване и сваляне на данни. Потребителите имат достъп до информацията дори когато са офлайн. Обикновено тези системи предлагат отлична мащабируемост и гъвкавост. Затова можете да използвате този вид системи на ниска цена и без да е необходимо за имате опит в IT сферата.

Локален help desk

Локалният help desk е познат и като автономен help desk. Представлява лицензиран софтуер, който се инсталира и разполага локално на собствения сървър на клиента. При локалните програмни решения самите компании притежават собствения си help desk и затова упражняват пълен контрол над сигурността на данните и поверителността на информацията. Продуктът се заплаща еднократно при закупуване на лиценза, а актуализациите на софтуера понякога са свързани с допълнителни такси.  

Този вид help desk обикновено изисква големи инвестиции и се използва най-често от големите корпорации, разполагащи със собствени IT специалисти. Те могат да се справят с инсталацията, поддръжката и актуализацията на системата. Компаниите могат лесно да настроят и интегрират локалния help desk с останалите системи на компанията.

Корпоративен help desk

Корпоративните help desk продукти са с най-сложна структура от всички видове help desk тикет системи. Представляват програмни решения с голям брой функции, включващи значителен брой сложни модули. Например: управление на IT активи, управление на акаунтите, изпълнение на заявки за обслужване и управление на проучванията.

Освен, че предлагат повече от надеждни възможности за обслужване на клиентите, корпоративните help desk продукти могат да подобрят цялостната ефективност на организацията осигурявайки инструменти с възможност за персонализация за поддържането на вътрешната комуникация между отделите на компанията. Затова те са най-подходящи за огромни, обикновено глобални, корпорации. Това се дължи на факта, че тези компании се нуждаят от поддръжка както на вътрешните си екипи, така и на външните клиенти.

Help desk с отворен изходен код

За разлика от лицензираните продукти, help desk решенията с отворен изходен код предоставят на компаниите пълен достъп до изходния код на софтуера. По този начин продуктът може да бъде модифициран и разширен над нивото на базова интеграция и добавяне на плъгини. Това позволява на компаниите напълно да персонализират системата, за да отговаря на собствените им нужди.

Help desk с продуктите с отворени изходни кодове се предлагат безплатно. Въпреки това търговците обикновено предлагат и платени функции и услуги. Например настройване на софтуера, интеграция, обучение, надеждна поддържка и т.н. Този вид IT help desk се предпочита най-вече от организации с IT специалисти, умеещи да програмират.

Как да изберете подходящия софтуер – изисквания към Help desk системите

Кои са основните фактори, които трябва да имате предвид при избора на доставчик на help desk система за вашата компания? Богатият избор на пазара може да усложни процеса на вземане на решението при избора на подходящ продукт отговарящ перфектно на нуждите на компанията ви. Можете да откриете сами кои са изискванията към help desk софтуера отговаряйки на следните основни въпроси:

Вид на Help Desk продукта

Кой вид help desk система е най-подходяща за вашия бизнес в зависимост от вида и размера му?

Набор от функции

Търсите продукт с базови функции или такъв с разширена функционалност? Кои са ‘задължителните’ и кои пожелателните’ функции?

https://www.youtube.com/watch?v=UFcJo3fZ0uo&t=534s

Позициониране

Разполага ли организацията ви със законово разрешение да използва софтуер намиращ се на облак? Може ли приложението да бъде инсталирано и поддържано с ваши ресурси?

Лесна употреба

Лесно ли се използва продукта? Може ли да бъде използван от хора без технически познания?

Възможности за интеграция

Може ли софтуерът лесно да се интегрира с други бизнес инструменти (CRM), които използвате в момента?

Безопасност

Осигурява ли програмният продукт опции за безопасност като криптиране на данните и разрешаване на достъпа за защита на информацията на компанията и клиентите?

Мащабируемост

Може ли продуктът да се мащабира при бъдещ растеж на компанията? Можете ли да добавяте още функции, модули, агенти и да обработвате повече тикети в дългосрочен план?

Многоезикова поддръжка

Дава ли възможност за работа на различни езици (в случай, че компанията ви оперира в световен мащаб)?

Цена

Първоначалните разходи и последващите абонаментни такси отговарят ли на бюджета на компанията ви?

Клиентска поддръжка

Предоставя ли търговецът бърза, компетентна и надеждна клиентска поддръжка в случай на възникване на проблеми?

Заключение

След като веднъж отсеете потенциалните търговци, които отговарят на изискванията ви за help desk софтуер, можете да заявите безплатен пробен период и да тествате всеки един продукт в действие.

Повечето доставчици на IT help desk софтуер предлагат безплатни пробни версии с всички налични функции. Тъй като екипът ви за обслужване на клиенти ще използва софтуера всеки ден, работата с него трябва да бъде максимално безпроблемна, продуктът да е удобен за потребителя и лесен за използване.

Тестването на продукта, преди да вземете окончателно решение за покупка, е изключително важно, за да сте сигурни, че ще разполагате с ефективно решение за организиране работата на екипа ви за обслужване на клиенти и че ще получите най-доброто за парите си.

Открийте сами това, което търсите

Познанията са важни, но само когато се прилагат на практика. Тествайте всичко, което научихте от нашата академия в LiveAgent.

https://www.youtube.com/watch?v=hESlAVnF8G4

Try out LiveAgent for FREE

Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!

FREE TRIAL
Обратно към Академията Регистрирайте се БЕЗПЛАТНО

Сайтът ни използва бисквитки. Ако останете, приемаме, че сте съгласни да използваме бисквитки, както е описано в политиката за поверителност и бисквитки.

×

Насрочете обаждане лице в лице и разберете как LiveAgent може да помогне на бизнеса ви.

Свободни сме в различни дни

Насрочете демо